1
Vraag
2
Reacties
MWP

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Samsung afstandsbediening en Next

 

Sinds de 4.40 update op de next werkt mijn Samsung afstandsbediening niet goed meer.
het betreft het switchen van het kanaal. 

 

Het heeft altijd goed gewerkt, ben al sinds de next er is gebruiker hiervan. 

 

Een collega van de helpdesk gaf aan dat er sinds de update geen ondersteuning meer zou zijn voor de Samsung afstandsbediening en ik de next afstandsbediening moet gebruiken.


Dit vind ik vreemd en heb uiteindelijk door een support chat collega hierheen verwezen. 

 

Kunnen jullie mij hier vertellen waarom deze keuze is gemaakt en hoe dit opgelost kan worden voor mij zodat ik de eigen afstandsbediening kan gebruiken?

 

Al de gevonden tips op het Samsung community forum heb ik al meermaals uitgevoerd. dan werkt het heel even uit het niets werkt het dan opeens niet meer. 

 

Ik heb uitgesloten dat het aan de afstandsbediening ligt want deze werkt op alle smartfuncties van de t van zelf alsmede ziggo tv kijken via de ci module. 

Ik heb een Samsung Qled tv (2018) 


alvast bedankt voor de reactie. 
Mvg
Mathijs

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MWP
Ik ben even navraag gaan doen. Mijn eerste gedachte; het gaat om een niet-Ziggo afstandsbediening. Die ondersteunen we nooit. Betekent niet dat het niet werkt, maar de werking wordt niet gegarandeerd. In 4.4 zijn geen wijzigingen geweest voor afstandsbedieningen van derden. 

Reactie vanuit de engineers:
We bieden alleen garantie op apparatuur die door Ziggo is geleverd aan de klant. Deze apparatuur is op elkaar afgestemd en wordt continue getest. Het is wel  mogelijk dat andere apparatuur (waaronder remote controles van derden) ook (tijdelijk) ondersteund wordt. Echter we kunnen geen garantie bieden dat dit altijd het geval is. Het kan voorkomen dat er doordat er een update uitgevoerd wordt aan de klant van Ziggo of de  andere leverancier de “externe” apparatuur niet meer wordt ondersteund.

Bekijk in context

MWP
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Lycke,

 

Dank voor je reactie. Ik zal ook Samsung zelf hier eens over contacten. Lijkt mij goed dat Samsung hier ook iets mee doet richting de leveranciers (in mijn geval Arris).

 

Wat voor nu werkt is:

- Eerst de tv aan dan pas de Next; werkt die na een tijdje op eens niet meer dan stroom er af en er weer op. 


Als laatste heb ik nogmaals UPC ipv Ziggo als provider gekozen en dat lijkt stabieler en heb ik minder last van uitval van de afstandsbediening.

 

gr

Mathijs 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Wat je het beste kan doen is het volgende:

 

Pak je Samsung Afstandsbediening erbij en zie onderstaande optie:

 

Zet de Media Box Next aan

Haal de HDMI voor een paar minuten uit de Next

Doe daarna weer de HDMI weer in de Next

 

Nu gaat je TV Bron detecteren en kan zijn dat hij op Handmatig instellen aangeeft, als ie dit aangeeft klik op handmatig.

 

Dan vraagt hij om de Provider > Ziggo

 

Daarna vraagt hij met welke HDMI hij verbonden is je krijgt in vierkantje beeld Rechts onder, van je Next te zien als je met de afstandsbediening van Samsung naar beneden of op HDMI 1 schakeld, klik dan op OK met de Samsung AB

 

Dan krijg je de vraag om Kanaal omhoog/omlaag met je Samsung AB bij elke poging als niet lukt krijg je nieuwe, anders voer je model nummer van je TV in en kanaal omhoog en omlaag, als hij dit dan doet, is je Samsung AB gekoppeld aan de Next.

 

Klik dan OK of selecteer accepteer.

 

Als deze stap niet werkt zet dan de Provider op UPC

 

 

 

MWP
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Dave,

 

Je genoemde stappen heb ik al meermaals uitgevoerd. Soms meerdere malen achterelkaar om uiteindelijk het juiste modelnummer te kunnen selecteren. 

Het werk dan ook weer, maar naar een tijdje op eens niet meer. 

Wat lijkt te werken is om de mediabox van het stroom te halen en weer aan te doen. 9/10 keer werkt die dan weer. Zonder het hele installatie proces zoals beschreven weer opnieuw te hoeven doen. 

 

Geen fijne oplossing, maar de afstandsbediening van de Next op de Samsung gebruiken vind ik persoonlijk niks, blijft vaak hangen op de smart functies van de tv zelf waardoor ik met 2 afstandsbedieningen moet werken. 

Gr, 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga dit even voorleggen deze tekst uit je topic, dan hoop ik dat er een Ziggo medewerker misschien een oplossing voor heeft.

 

en collega van de helpdesk gaf aan dat er sinds de update geen ondersteuning meer zou zijn voor de Samsung afstandsbediening en ik de next afstandsbediening moet gebruiken.

MWP
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie ik wacht af. 

Groet,

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

De vraag ligt bij de engineers van Ziggo die gaan even uitzoeken. Enige wat niet handig was dat de medewerker dit had vermeld. Het kan gebeuren dat nieuwere Samsung TV's nog niet verwerkt zijn in de Next systeem. Maar ze komen er op terug.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @MWP
Ik ben even navraag gaan doen. Mijn eerste gedachte; het gaat om een niet-Ziggo afstandsbediening. Die ondersteunen we nooit. Betekent niet dat het niet werkt, maar de werking wordt niet gegarandeerd. In 4.4 zijn geen wijzigingen geweest voor afstandsbedieningen van derden. 

Reactie vanuit de engineers:
We bieden alleen garantie op apparatuur die door Ziggo is geleverd aan de klant. Deze apparatuur is op elkaar afgestemd en wordt continue getest. Het is wel  mogelijk dat andere apparatuur (waaronder remote controles van derden) ook (tijdelijk) ondersteund wordt. Echter we kunnen geen garantie bieden dat dit altijd het geval is. Het kan voorkomen dat er doordat er een update uitgevoerd wordt aan de klant van Ziggo of de  andere leverancier de “externe” apparatuur niet meer wordt ondersteund.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je wel @Lycke  voor je feedback 😊😉

MWP
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Lycke,

 

Dank voor je reactie. Ik zal ook Samsung zelf hier eens over contacten. Lijkt mij goed dat Samsung hier ook iets mee doet richting de leveranciers (in mijn geval Arris).

 

Wat voor nu werkt is:

- Eerst de tv aan dan pas de Next; werkt die na een tijdje op eens niet meer dan stroom er af en er weer op. 


Als laatste heb ik nogmaals UPC ipv Ziggo als provider gekozen en dat lijkt stabieler en heb ik minder last van uitval van de afstandsbediening.

 

gr

Mathijs 

MWP
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Dave! ,

 

Voor nu gebruik ik de zojuist

bovenstaand beschreven oplossing en leg het issue ook voor aan Samsung.

 

Dank voor de assistentie. 
voor nu markeer ik het topic als opgelost. 


Groet,

Mathijs 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic