1
Vraag
2
Reacties
Riekie72

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung The Frame: Mediabox wegwerken?

Hallo!

 

Wij hebben een nieuwe TV gekocht; Samsung The Frame. Nou wil ik niet een kastje met een ziggo box onder de tv hebben staan. Maar lekker weggewerkt achter een deurtje. We zijn aan het verbouwen en moeten dus rekening houden met snoeren, elektra etc. Mijn vraag @Ziggo of andere gebruikers; kun je de TV bedienen zonder dat de ziggo box in beeld staat? Loopt het signaal dan via de TV?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Zo'n platte TV zou ik in ieder geval aansluiten op een Next. Met het blik op de toekomst (4K) en stroom gebruik. Het verschil in abonnee prijs is 50 cent per maand. De Next is niet zo groot maar heeft wel een internet en coax aansluiting nodig. Eenmaal aangesloten hoef je de Next niet meer te zien. Communicatie gaat via RF niet via IR.

 

eenmaal met elkaar verbonden heb je voor de basis functies van de TV niet meer nodig dan de AB van de Next. Voor functies van je TV heb je nog wel de TV AB nodig. Maar om tv te kijken is dat niet perse nodig. de Next zorgt ervoor dat je TV aan gaat als de NExt aangaat. Idem voor uit.

Bekijk in context

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Hallo, ik sluit me geheel aan bij @bloemen64 maar ik wil daar voor @Riekie72 nog wel even aan toevoegen dat als je een apparaat wil wegwerken je wel moet zorgen dat deze wel kan luchten. Hoewel de Next Mediabox hier niet extreem gevoelig voor is wordt deze op den duur ook warm en moet ook deze zijn warmte kwijt. Luchtgaten achterin de kast kunnen helpen.

 

Groeten, Christiaan

 

EDIT: als je dan toch aan het verbouwen bent zorg er dan voor dat er voor de Next Mediabox zowel coax als een UTP kabel ligt 😉

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is afhankelijk van welke box je hebt. Dus geef meer info.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het zoekveld met Samsung the frame levert o.a. onderstaande op:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Mediabox-Next-in-combinatie-met-Samsung-The-Frame/m-p/414574

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Zo'n platte TV zou ik in ieder geval aansluiten op een Next. Met het blik op de toekomst (4K) en stroom gebruik. Het verschil in abonnee prijs is 50 cent per maand. De Next is niet zo groot maar heeft wel een internet en coax aansluiting nodig. Eenmaal aangesloten hoef je de Next niet meer te zien. Communicatie gaat via RF niet via IR.

 

eenmaal met elkaar verbonden heb je voor de basis functies van de TV niet meer nodig dan de AB van de Next. Voor functies van je TV heb je nog wel de TV AB nodig. Maar om tv te kijken is dat niet perse nodig. de Next zorgt ervoor dat je TV aan gaat als de NExt aangaat. Idem voor uit.

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Hallo, ik sluit me geheel aan bij @bloemen64 maar ik wil daar voor @Riekie72 nog wel even aan toevoegen dat als je een apparaat wil wegwerken je wel moet zorgen dat deze wel kan luchten. Hoewel de Next Mediabox hier niet extreem gevoelig voor is wordt deze op den duur ook warm en moet ook deze zijn warmte kwijt. Luchtgaten achterin de kast kunnen helpen.

 

Groeten, Christiaan

 

EDIT: als je dan toch aan het verbouwen bent zorg er dan voor dat er voor de Next Mediabox zowel coax als een UTP kabel ligt 😉

 

Riekie72
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super! Dankjewel voor je antwoord. Coax en UTP gaan er beiden naar toe en er komt een ruime opberg achter de wand van de tv. 

Riekie72
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel! Daar ben ik blij mee 👌

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic