1
Vraag
2
Reageer en help mee
Robert93

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Samsung TV geen signaal met CI+ module

Sinds langere tijd ondervind ik een probleem met het signaal op mijn Samsung TV in de slaapkamer. Deze gebruik ik in combinatie met een CI+ module. De TV geeft namelijk aan geen signaal te hebben en vindt ook geen zenders als ik deze probeer op te halen.

 

Ik heb hiervoor inmiddels de volgende stappen ondernomen:

 

-TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen 

-Netwerk instellingen gecontroleerd 

-TV rechtstreeks aangesloten op hoofdaansluiting

-CI+ module uitgenomen en opnieuw ingestoken.

 

Aangezien de TV rechtstreeks op de hoofdaansluiting geen oplossing biedt en mijn TV in de woonkamer met Nextbox geen problemen geeft heb ik toch het vermoeden dat probleem bij de TV of de CI+ module zit.

 

Heeft er iemand wellicht een suggestie of oplossing hiervoor?

7 Reacties 7
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Welke frequentie en welk netwerk id heb je gebruikt? En heb je toen je hem rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansloot ook een andere coaxkabel gebruikt, mogelijk zit daar gewoon een breukje in? 

 


Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

 

zijn de instellingen die je nodig hebt.

Hugo64

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het zelfde gehad, andere kabels geprobeerd maar dat bleef het zelfde.

Probleem is de Ci+ module, zet er maar een andere mediabox op en je probleem is weg, dat loste het bij mij op. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Robert93  schreef:

 

 

 heb ik toch het vermoeden dat probleem bij de TV of de CI+ module zit.

 

 


 

Een ci module decodeert het signaal, die doet niets met ontvangst, als deze het niet doet krijg je een foutmelding.

Ned 1,2,3 en enkele andere zenders moeten het overigens met of zonder module gewoon doen

Robert93
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie Tjeerd, dit zijn inderdaad de instellingen die ik heb gebruikt. Bij het rechtstreeks aansluiten heb ik toevallig ook een andere kabel gebruikt.

Robert93
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie, had jij destijds ook de televisie geen zenders kon vinden? Als het probleem bij de CI+ module ligt zou je inderdaad verwachten dat hij de zenders wel moet vinden maar ze niet kan laten zien

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dan lijkt het mij bijna een defect in de DVBC tuner van de TV, anders had je namelijk zoals aangegeven 1,2,3, wel moeten ontvangen, je kan dit inderdaad oplossen met een mediabox of een oude humax met daarin de smartcard van je CI+ module.

Hugo64

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik had dat hij helemaal niks ontving, maar nu met een humax is het probleem weg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic