1
Vraag
2
Reacties
GeurtsenRG

Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Samsung TV en mediabox next gaan niet tegelijk aan

Bij het gebruik van mijn AB van de Next gaat vaak de tv niet aan. Dit kan dan wel met de linker aan/uit toets.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Omdat je Soundbar wel uitgaat maar media box niet, zou ik adviseren eventueel nog optische audio kabel tussen TV Media Box te zetten, of even op de Home Knop drukken > tandwiel naar tabblad Beeld en geluid en de Koppel afstandbediening aan meer Apparaten voeg model TV in. Dan op OK klikken.

 

Media gedeelte vakje 2 overslaan want dat werkt wel. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je met je Afstandsbediening de Media Box Next aanzet, en TV, druk je op Homeknop, vervolgens ga je naar tandwiel op rechts en dan tabblad Beeld en Geluid. Onderaan staat Koppel Afstandsbediening aan - apparaten, als je die aanklikt kan je model van je TV invoeren.

 

Kijk ook even bij de instellingen op je Samsung TV bij Algemeen en dan Externe Apparaat beheer denk ik of de AnySync (HDMI CeC) aanstaat, dan werkt de AB wel met 1 knop van de Next.

GeurtsenRG
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Beste Dave, deze instellingen heb ik zo staan. Mijn vorige Samsung TV had hier geen problemen mee maar mij nieuwe model 2022 laat het vaak afweten met het aanzetten. 

Met de linker aan/uit knop gaat de tv zonder problemen aan.

 

 

FEDRMI

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat je zou kunnen proberen is de Mediabox even naar fabrieksinstellingen te zetten. Volgens mij zit het koppelen ook bij de installatiestappen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@GeurtsenRG 

Je kan ook even de HDMI als de Media Box Next uit is eraf halen, dan weer opnieuw koppelen als deze aanstaat, dan detecteert hij de Media Box opnieuw en kan je via het stappen plan doorlopen en dan zou het moeten werken.

 

Kan je eventueel je merk/model TV even hier vermelden, kan ik even Google'n of op de Samsung site kijken.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@GeurtsenRG kan je iets met de beide genoemde adviezen? Heb je dit ook getest? 

GeurtsenRG
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Het blijft aanmodderen. De tv gaat niet aan met het aanzetten van de mediabox. Mijn soundbar wel. Ook het uitzetten gaat goed dus alleen het aanzetten lukt niet 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@GeurtsenRG Hmm, wat gek. De koppeling met de Soundbar werkt in ieder geval feilloos. 

Ik denk dat het verstandig is dat we starten met een schone lei. Wil je alle apparaten eens loskoppelen en 1 voor 1 opnieuw instellen? Dus ook weer de koppeling opzetten vanuit de Next naar de TV. Check daarnaast of Anynet ook op aan staat. De soundbar mag je als laatste aankoppelen. Welk type Samsung TV is het trouwens? Dit vind je op achterkant van je tv.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik vroeg hier paar regels beneden, welk model en type van Samsung heb je

GeurtsenRG
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

55qn95b model 2022. De soundbar is de q700b op de eARC poort.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@GeurtsenRG  dankje voor de toelichting. We zijn benieuwd welke adviezen onder meer @Dave! voor je in petto heeft! 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Omdat je Soundbar wel uitgaat maar media box niet, zou ik adviseren eventueel nog optische audio kabel tussen TV Media Box te zetten, of even op de Home Knop drukken > tandwiel naar tabblad Beeld en geluid en de Koppel afstandbediening aan meer Apparaten voeg model TV in. Dan op OK klikken.

 

Media gedeelte vakje 2 overslaan want dat werkt wel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic