Hoi Community,
Ik heb een wat oudere Samsung "Smart" TV uit 2010 (zonder wifi) en een Mediabox Next, nu is de app store van de Mediabox nogal beperkt en staan er geen apps op van Disney+, Viaplay (schijnt wel te komen) en HBO Max.
Deze apps schijn ik wel gewoon via de Samsung appstore op de TV te kunnen krijgen. Nu is de Mediabox Next via een utp-kabel verbonden met de Ziggo router en internet en de TV via een hdmi kabel naar de Mediabox, hoe krijg ik nu internet en de Samsung appstore op de TV? Moet ik dan de TV nog eens apart aansluiten met een utp-kabel vanaf de Ziggo router, of gaat het internet signaal van de Mediabox via de hdmi kabel naar de TV?
Graag advies.
Opgelost! Ga naar oplossing.
twee mogelijkheden:
1. Extra UTP kabel van de ziggo router naar de TV
2. UTP kabel van de Next in een netwerkswitch steken en vanaf de netwerkswitch een UTP kabeltje naar de Next en een tweede UTP kabeltje naar de TV.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De apps zijn beschikbaar op Samsung Tv’s vanaf 2016.
https://news.samsung.com/nl/samsung-smart-tvs-bieden-vanaf-nu-standaard-toegang-tot-hbo-max
@Quaestrix schreef:Hoe krijg ik nu internet en de Samsung appstore op de TV? Moet ik dan de TV nog eens apart aansluiten met een utp-kabel vanaf de Ziggo router, of gaat het internet signaal van de Mediabox via de hdmi kabel naar de TV?
Graag advies.
Buiten wat @emiliovisser al schreef.
De internet verbinding van je tv gaat niet via de next. Of via HDMI. HDMI is geen internet verbinding.
Je moet ik dan de TV nog eens apart aansluiten met een utp-kabel of via wifi naar de Ziggo router.
twee mogelijkheden:
1. Extra UTP kabel van de ziggo router naar de TV
2. UTP kabel van de Next in een netwerkswitch steken en vanaf de netwerkswitch een UTP kabeltje naar de Next en een tweede UTP kabeltje naar de TV.
@Quaestrix waar staat de Connect box is dat vlak bij de TV en de Mediabox dan volstaat een netwerk kabel direct in de connectbox.
Is de afstand groter dan is een netwerk switch te betere oplossing.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/37421
Een 12 jaar oude tv op internet aansluiten heeft in de praktijk geen enkel nut meer.
@youriy schreef:Een 12 jaar oude tv op internet aansluiten heeft in de praktijk geen enkel nut meer.
Voor recente apps inderdaad niet. Dan zal een op Android gebaseerde media speler of een AppleTV aanschaffen slimmer zijn, om deze bedraad aan te sluiten is de switch even goed nuttig.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.