1
Vraag
2
Reacties
pol2711

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Samsung TV - Samsung Soundbar en Next - vreemd probleem HDMI koppeling en Netflix

Dag allemaal,

 

Heb een nieuwe Samsung TV, Samsung Soundbar en daarnaast de Next

Next -> Soundbar in (HDMI1) - Soundbar out via HDMI ARC - TV in HDMI ARC

 

Netflix rechtstreeks via de app van de TV: alles functioneert prima (dus gene next, maar die staat wel aan)

Netflix via Next:  loopt vast en op de TV krijg ik dan de melding BRON NIET GEVONDEN. Ik hoor dan wel geluid  van mijn next van een willekeurige zender maar krijg geen beeld. Wat ik dan vervolgens ook doe: bron op TV aanpassen, soundbar etc....Ik blijf maar geen beeld krijgen. Ik moet dan alles van de stroom afhalen om dan vervolgens weer beeld te krijgen.

Wil ik youtube of netflix of welke app ook van de Samsung TV gebruiken dan herhaalt alles zich weer.

Dus eigenlijk kan gene netflix gebruiken anders dan dat ik na elke keer netflix gebruik, alles weer van de stroom af moet halen om weer gewoon tv via de next te kunnen kijken.

Kabels zijn al vervangen. HDMI-CEC aan/uit, geen oplossing. Wat kan ik nog meer doen?

Next rechtstreeks aansluiten op mijn TV? (daas wat werk vanwege inbouw en kabels enzo wat ik liever nog niet doe)

Dank alvast voor enig antwoord. Word er een beetje crazy van, allemaal nieuw spul en dan...

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@pol2711 lijkt mij ook de beste manier om je Mediabox Next via een netwerkkabel aan te sluiten op het modem. Ik ga er dan ook vanuit dat via het menu van je Mediabox bij Instellingen ⚙️ Systeem en Diagnostiek de Internetsnelheid op hoog staat.

Wat je kunt proberen om je Mediabox Next via Systeem onderaan het menu terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Anders dan van de stroom afhalen, krijgt je Mediabox een reset en start dan opnieuw op. Je hoeft niet bang te zijn dat je geplande en bewaarde opnames dan verdwenen zijn omdat alles via de servers van Ziggo wordt opgeslagen. Wèl moet je opnieuw inloggen bij je Netflix app en mogelijk andere apps die je gebruikt.

Laat maar weten of dit lukt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @pol2711 

Lullig dat dingen niet werken zoals gehoopt.

Uit je bericht lees ik dat Netflix wèl werkt via je Samsung TV, maar via je Mediabox Next geeft de Netflix app problemen?

Hoe is de Mediabox Next (naast de coaxkabel) verbonden met het internet; via wifi-verbinding of via een netwerk-kabel (rechtstreeks) met het modem?

pol2711
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dag Wim,

 

Dank voor je bericht.
Mediabox rechtstreeks met netwerk-kabel (RJ-45) verbonden

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@pol2711 lijkt mij ook de beste manier om je Mediabox Next via een netwerkkabel aan te sluiten op het modem. Ik ga er dan ook vanuit dat via het menu van je Mediabox bij Instellingen ⚙️ Systeem en Diagnostiek de Internetsnelheid op hoog staat.

Wat je kunt proberen om je Mediabox Next via Systeem onderaan het menu terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Anders dan van de stroom afhalen, krijgt je Mediabox een reset en start dan opnieuw op. Je hoeft niet bang te zijn dat je geplande en bewaarde opnames dan verdwenen zijn omdat alles via de servers van Ziggo wordt opgeslagen. Wèl moet je opnieuw inloggen bij je Netflix app en mogelijk andere apps die je gebruikt.

Laat maar weten of dit lukt.

pol2711
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Dank WIm, ik geloof dat het nu goed is.
Next gereset naar fabrieksinstellingen (mijn profiel bleef bewaard dus twijfelde even). Netflix via Next op opnieuw inloggen en nu gaat het een dag helemaal goed. Hoop dat het zo blijft.

Dank voor de support, super!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic