Ruby Tuesday

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Samsung TV Qled 4K QE55Q90T (of QE55Q95T) met Next box.

Hallo,
Ik overweeg om mijn Philips 55PUS8804/12 tv te vervangen door een Samsung Qled QE55Q90T (gewoon Nederlands model met XXN op het eind).

 

Het is de bedoeling dat de Next, via HDMI kabel, wordt aangesloten op mijn Denon AVR.

Vervolgens wordt de Denon, via HDMI kabel op de eARC poorten, aangesloten op de TV.

 

Heeft iemand ervaring met deze Samsung tv i.c.m. de Next (en event. AVR) ?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Harm Brugge

Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik zou oppassen met het kopen van een 2020 QLED. Ik heb zelf een QE65Q95T die ik gebruik icm de next, maar zonder receiver. De 2020 QLEDs hebben moeite met het verwerken van 50hz beelden en hebben hierdoor af en toe een hinderlijk stotterend beeld.


Hier wordt uitgebreid over geklaagd in de Samsung community:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/samsung-2020-series-tv-motion-judder-stutter-frame-rate-firmw...

Na de laatste firmware upgrade heb ik het gevoel dat het iets beter is, maar ik zie het af en toe nog zeker.
Verder vindt ik het een fantastische TV. 4k HDR content komt qua zwartweergave echt in de buurt van OLED.

Ik ken je budget niet, maar de 2021 QNLEDs maken gebruik van miniled technologie wat een aanzienlijke verbetering zou moeten zijn

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Anon1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik heb zelf de Q90R, het model van vorig jaar, een Mediabox Next en een Denon AVR.

Ik heb zowel de AVR als de Next direct op de tv aangesloten. De AVR gaat automatisch aan (en op het TV Audio kanaal) als ik de tv aan zet.

Het voordeel voor mij is, is dat ik nu niet met de afstandsbediening van de AVR het kanaal/de bron hoef te wijzigen als ik tv wil kijken via de Next. Ik kan alles bedienen met de afstandsbediening van de tv, ook de Mediabox Next.

Het enige nadeel is dat de Next niet automatisch uit gaat als ik de tv uit zet. De AVR gaat wel netjes uit als ik de tv uit zet.

Harm Brugge

Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik zou oppassen met het kopen van een 2020 QLED. Ik heb zelf een QE65Q95T die ik gebruik icm de next, maar zonder receiver. De 2020 QLEDs hebben moeite met het verwerken van 50hz beelden en hebben hierdoor af en toe een hinderlijk stotterend beeld.


Hier wordt uitgebreid over geklaagd in de Samsung community:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/samsung-2020-series-tv-motion-judder-stutter-frame-rate-firmw...

Na de laatste firmware upgrade heb ik het gevoel dat het iets beter is, maar ik zie het af en toe nog zeker.
Verder vindt ik het een fantastische TV. 4k HDR content komt qua zwartweergave echt in de buurt van OLED.

Ik ken je budget niet, maar de 2021 QNLEDs maken gebruik van miniled technologie wat een aanzienlijke verbetering zou moeten zijn

 

Ruby Tuesday
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hallo Harm,

Reuze bedankt voor je reactie. Als gevolg hiervan ben ik verder gaan snuffelen op internet.

Ik vrees dat ik afzie van de Samsung.

Hier schrok ik erg van:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/zeer-slechte-kwaliteit-van-qled-al-2e-tv-met-problemen...

Ook andere sites logen er niet om.

Voor de zekerheid even met Samsung gebeld. In eerste instantie deed men hier erg wazig over. Na enig doorvragen en aandringen kwam de aap uit de mouw: Het probleem is hun bekend en ze hopen eind mei met een update van hun firmware te komen.

Helaas heb ik echter vaak moeten ervaren dat fabrikanten veel toezeggen, maar nakomen ho maar.

Al met al denk ik dat ik dan toch maar voor een OLED ga en wel de iets duurdere LG Oled 55CX6LA.

Nogmaals dank voor je info.

Harm Brugge

Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Geen probleem. Goede keus, de CX van LG is een geweldige TV. Ik wilde hem alleen graag tegen de muur hebben en dan is de one connect box van Samsung wel echt ideaal. Helaas zijn er geen OLEDs met die functionaliteit anders had ik wel een OLED in huis gehaald.

Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb helaas met de next problemen via de 4k uitzending op kanaal 999. Ik heb de Samsung 4K QWE5590T . beeld op full hd is goed. Ik heb al van alles geprobeerd maar niet alleen samsung heeft problemen met de next volgens mij ook andere merken zoals philips en LG .

Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

via een avr receiver kan mogelijk het HGL signaal veranderen wat ziggo zegt op haar website, maar ik denk dat het met de next box te maken heeft het is wachten op een update

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Koen S , ik snap dat het even zuur is. Er is inderdaad al één en ander over geschreven, hoewel de oorzaak nog niet helemaal duidelijk is. Wie weet vind je dit interessant. Tot er de ultieme oplossing bekend is blijven we uiteraard één en ander monitoren. 

Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

okay thnx

Koen S

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik had dat artikel inderdaad ook al gelezen..

 

Uitgelicht topic