Rokma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Smart Remote kan gids niet openen

Beste leden,

 

Wij zijn sinds kort overgestapt naar Ziggo. Wij hebben altijd de Samsung Smart remote gebruikt en willen dat hier ook voor doen. Het koppelen met de MediaboxXL ging makkelijk, aan/uit, zappen en geluid werkt perfect. We krijgen de gids echter niet tevoorschijn getoverd. Zowel niet als we op chanel drukken of via start en dan de gids aan klikken.

We hebben de volgende apparatuur:

Samsung QE55Q9FN met versie 1310

Smart control afstandsbediening, RMCRMR1BP1

MediaboxXL model SMT-G7041/XEN

 

Ik heb bij instellen universele afstandsbediening het volgende geprobeerd:

- Nieuw apparaat met serviceprovider ziggo of Samsung: alles werkt behalve de gids

Bij een van de twee (Ziggo of Samsung) het modelnummer ingevuld. Bij Samsung vind hij de 7401 wel, bij Ziggo enkel de 7400. Helaas werkt dit ook niet.

 

Hopelijk is er iemand op dit forum bij wie het wel werkt, ben erg benieuwd!

 

Groeten,

 

 

Maurits

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Rokma . Welkom hier! 

Lastig dat het koppelen net niet 100% lukt. Ik kan me voorstellen dat je de tv gids niet kunt missen. 

Helaas kan ik je hier persoonlijk niet verder mee helpen. Ik heb zelf geen Samsung Smart remote, dus geen idee. Ik hoop dus dat er iemand langskomt met de gouden tip! Mocht je uiteindelijk zelf de oplossing vinden, deel die dan ook vooral hier. Dan kunnen anderen ook weer geholpen worden :-). 

RPAV

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi.

Zelfde probleem hier met een QE55Q8FMG en zelfde mediabox XL. Alles werkt behalve de TV gids functie.

Ik heb eerder een QE55Q90R met een mediabox Next ook zo gekoppeld met de afstandsbediening van Samsung en daar werkt het gewoon wel.

Hopelijk is hier een oplossing voor.

Met vriendelijke groet,

Richard

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goed dat je een bericht plaatst @RPa, helaas vind ik nog niet meerdere topics hierover die je verder kunnen helpen (waar je misschien zelf ook al naar had gezocht) dus ik duim met je mee dat er gauw een klant langskomt in dit topic die de oplossing heeft. 

Uitgelicht topic