1
Vraag
2
Reacties
lpmpeters

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Samsung SMT-G7401 Ziggo Horizon functioneert niet goed

Sinds vorige week kan ik programma's niet meer terugkijken, pauzeren of doorspoelen, als ik een opname bekijk kan ik ook niet doorspoelen en kan ik ook niet terug naar live televisie kijken. Ik krijg foutmeldingen (als ik bijv. wil pauzeren) dat de zender niet beschikbaar is, terwijl ik op dat moment naar die zender kijk. Ik heb al meerdere malen geprobeerd de mediabox te herstarten (kabels eruit, wachten, kabels er weer in, opnieuw opstarten). Dit werkt helaas niet. Ik heb mijn opnames verwijderd, ook dit had geen effect. Wie kan mij verder helpen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Martin Baks

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert, ik heb zojuist nogmaals de mediabox 1 minuut van de stroom gehaald en nu lijkt alles weer naar behoren te werken. De mediabox reageert nu weer op alle toetsen van de afstandbediening (zoals pauzeknop en vooruitspoelen) en ik kan ook weer van het bekijken van opgenomen programma's terug naar live tv.

 

Het probleem lijkt dus te zijn opgelost. Toch hartelijk dank voor je moeite.

Bekijk in context

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het probleem is opgelost 🙂 de nieuwe box werkt goed, dankjewel

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

IMG-20211004-WA0006.jpeg20211004_132317.jpg

 

Beste Bert, dank voor je reactie. Hierbij de foto's. Kun jij mij verder helpen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De 1e foto is een KPN aansluiting.

De 2e foto is de 1e Ziggo aansluiting.

 

Kun je de volgende stappen eens uitvoeren?

Mogelijk is dat de oplossing:

 

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

20211004_175448.jpg

 

Het kapje is eraf maar het probleem is helaas niet verholpen, het maakt geen verschil. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de box al een keer 30 seconden van de stroom gehad of de fabrieksinstellingen geprobeerd?

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de box van de stroom gehaald, dit had geen effect. Fabrieksinstellingen zal ik vandaag proberen. 

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fabrieksinstellingen geprobeerd, heeft het probleem niet verholpen. Is het mogelijk een nieuwe box te ontvangen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het kan ook nog aan de splitter en het signaal liggen of aan de stekker van de Mediabox XL.

Kun je de coax stekker eens uit de mediabox halen en weer stevig erop drukken?

Geen resultaat?

Dan de coax stekker die naar de mediabox XL loopt zonder splitter in de wandcontactdoos duwen?

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, ook dit heeft helaas geen effect gehad 

20211006_173245.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, dan kan een Ziggo moderator mogelijk meer in de achtergrond zien en de nodige stappen ondernemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Bert, dankjewel, de gegevens staan in mijn profiel. Moet ik nu afwachten tot mijn vraag wordt opgepakt door een Ziggo moderator? Of kan ik hier zelf nog stappen in ondernemen? 

Dank voor je hulp

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zij komen morgen hier in dit topic.

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Fijn, de box start nu helemaal niet meer op... ook niet als ik de stekkers eruit haal, wacht en weer opnieuw erin doe. Hij reageert niet op de afstandsbediening en niet op handmatig aanzetten op de mediabox zelf. Kan iemand van Ziggo mij helpen? 

20211007_090125.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @lpmpeters en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de Ziggo Mediabox XL op dit moment niet functioneert zoals het hoort! Zo te zien is expert @Bert al flink met je aan het analyseren en heb je al de nodige mogelijke oorzaken uit kunnen sluiten. Ik heb even een blik geworpen op het signaal, en dat ziet er verder prima uit. Het modem wat je hebt staan is online, en heeft zo te zien goede signaalwaardes. Gezien de zaken die je al hebt nagelopen verwacht ik zelf dat de Ziggo Mediabox XL defect is. Ik heb gelijk een nieuwe Ziggo Mediabox XL opgestuurd. De oude stuur je kosteloos retour in de retourdoos die je van me krijgt. 

Laat je weten wat je bevindingen zijn met de nieuwe Mediabox XL?

lpmpeters
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Paul, fijn dat je het signaal hebt gecontroleerd en het probleem vermoedelijk in de box zit. Ik kreeg inderdaad bericht dat er een nieuwe onderweg is. Heel fijn, dankjewel, ik zal laten weten of het daarmee opgelost is. Met vriendelijke groet

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@lpmpeters Heel graag gedaan! We houden even contact en wachten even af of het met de nieuwe Mediabox XL is opgelost. 

Martin Baks

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

Ik heb sinds een paar dagen exact dezelfde problemen als @lpmpeters. Ik heb gisteren al alle helpstappen doorlopen (voor het niet werken van de afstandsbediening). Helaas zonder resultaat. Daarna heb ik me aangemeld voor deze community, en kwam toen dit topic tegen (van lpmpeters) . Ik heb zojuist ook de stappen van @Bert geprobeerd, maar het euvel is helaas niet verholpen. Heb je enig idee wat ik verder nog kan proberen of ligt het wellicht ook bij mij aan mijn Horizon mediabox.

 

Graag je advies.

 

Hartelijke groet,
Martin Baks

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Martin Baks Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Martin Baks

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert, ik heb zojuist nogmaals de mediabox 1 minuut van de stroom gehaald en nu lijkt alles weer naar behoren te werken. De mediabox reageert nu weer op alle toetsen van de afstandbediening (zoals pauzeknop en vooruitspoelen) en ik kan ook weer van het bekijken van opgenomen programma's terug naar live tv.

 

Het probleem lijkt dus te zijn opgelost. Toch hartelijk dank voor je moeite.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic