Ik ben verhuisd van een Ziggo gebied naar een voormalig UPC gebied en heb mijn SMT-C7140 meegenomen om de UPC mediabox te vervangen. Ik krijg hem niet aan de praat"
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Eddy,
Intussen heb ik je adviezen opgevolgd. In eerste instantie zonder succes maar nadat ik het probeerde met de Ziggo frequentie van 47400, een netwerk id 5555 en symbol rate van 6900 was het bingo. Je hebt gelijk dat er maar weinig zenders met een HD kwaliteit te ontvangen zijn maar dat stoort me niet. Overigens was dat ook zo met mijn upc box.
Ik ben erg blij dat ik mijn Samsung weer in bedrijf heb. Dank je wel.
Dirk
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi beschouw die ontvanger als een Humax ontvanger die is ook maar beperkt bruikbaar in voormalig UPC gebied. Maar je kunt er wel wat mee.
Je moet hem eerst even opnieuw de zenders laten zoeken.
Neem als netwerk is 4444
gebruik als frequentie 16400(0)
Zoek zo nogmaals naar de zenders via het installatiemenu.
Je oude smartcard is hier onbruikbaar je kunt hem er in laten of als onderzettertje gebruiken speelt geen rol.
Op deze wijze heb je de belangrijkste zenders kosteloos op de tv.
In HD zijn er helaas maar een paar te ontvangen, maar zoals ik al zei, slechts beperkt bruikbaar.
On Demand zal niet gaan werken.
Overigens je Samsung heeft als voordeel boven de simpele Ziggo ontvanger dat hij wel kan opnemen.
gr. Eddy
Dag Eddy,
Bedankt voor je reactie. Ik ga het straks proberen. Chattend met Ziggo heb ik begrepen dat er inderdaad met die smartcard niets meer valt te beginnen. Over een carrière als onderzettertje hadden ze niets te melden.
Dirk
Goedemiddag @dirknolson,
Allereerst welkom op de Community.
Laat je ons weten of de tips van @Eddy hebben geholpen met het instellen?
Beste Eddy,
Intussen heb ik je adviezen opgevolgd. In eerste instantie zonder succes maar nadat ik het probeerde met de Ziggo frequentie van 47400, een netwerk id 5555 en symbol rate van 6900 was het bingo. Je hebt gelijk dat er maar weinig zenders met een HD kwaliteit te ontvangen zijn maar dat stoort me niet. Overigens was dat ook zo met mijn upc box.
Ik ben erg blij dat ik mijn Samsung weer in bedrijf heb. Dank je wel.
Dirk
Graag gedaan Dirk
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.