Ter afsluiting nog een opsomming van alle acties die ik heb uitgevoerd na alle bovenstaande.
- Het bleek dat een Smit 1.3 module geen verbetering gaf.
- Ik heb contact gezocht met Eurofins Digtaltesting. Zij gaven aan dat er waarschijnlijk sprake was van een "wrongly triggered revocation". Ik kon het best contact opnemen met Ziggo met het verzoek om dit probleem te volgen middels een debugging tool. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.
- In "Mijn producten" van Ziggo had ik nog een mediabox (Humax) staan met een eigen Smartcard. Ik heb gebeld met Ziggo om te vragen of deze uit "Mijn producten" verwijderd kon worden. Dat is in Juni gebeurd.
- Vlak voordat de Humax uit mijn producten was verwijderd, heb ik een Salora 43UA330 van de winkel waar ik de Samsung had gekocht te leen gekregen. Die liet ook telkens zien dat de Smartcard gecontroleerd werd maar kwam telkens goed door die procedure. In totaal heb ik de leen TV 4 weken getest.
- Een week nadat ik de Salora heb gekregen, heb ik mijn Samsung inclusief een Quantis module bij een vriendin geïnstalleerd. We hebben haar Smartcard uit een Humax gebruikt. Ze heeft zo gedurende 3 weken probleemloos alle zenders kunnen ontvangen.
- Na bovenstaande testperiodes heb ik mijn Samsung weer opgehaald en thuis weer geïnstalleerd. Ik kijk nu meer dan 3 weken TV en heb tot op heden nog geen enkele keer melding gehad van "Zender gecodeerd". Ik verwacht dan ook dat het probleem is "opgelost".
Conclusie:
Of er is iets op de achtergrond door Ziggo aangepast waar ik geen weet van heb of het verwijderen van de Humax uit "Mijn Producten" heeft de oplossing gebracht. Wie het weet, mag het zeggen...