mister_t
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Q6595T - Sonos playbar - Mediabox Next

Ik heb problemen met Ziggo Next en Synchroon krijgen signaal met Setop Box Samsung Q9095T en Sonos Playbar.

Playbar met optische kabel in One connect box

Signaal Ziggo komt binnen op Next. Met 4K HDMI kabel naar HDMI 1 of HDMI E-ARC(3), beiden gebrobeerd op de one Connectbox. Signaal TV is met geen mogelijkheid sync te krijgen.

Heb geprobeerd met vertraging op TV, NEXT en in Sonos APP.

Als ik in NEXT box het DD signaal uit zet is hij sync.

Als ik de optische kabel in de NEXT stop en in de Playbar ook Sync.

Alleen ik kan met de one remote van Samsung de NEXT box van Ziggo niet uitschakelen. Aanzetten gaat via HDMI signaal wel goed, ook zender wisselen en geluid via optisch signaal. Alleen als ik alles uit wil zetten blijft geluid door optisch signaal komen, omdat one remote de next box niet uit zet??

Wie o Wie helpt…….

 

Ik wordt hier gek van.

 

Anton

8 Reacties 8
mister_t
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Jeffreypep ? Heb jij idee oplossing?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5857Reacties
  • 396Oplossingen
  • 1032Likes

heb je de Playbar met optische kabel verbonden aan je tv ?

staat bij de tv Geluidsuitvoer wel op optische

mister_t
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt. De playbar is optisch aangesloten aan de one connectbox(tv) van Samsung.

 

optisch staat aan zo.probleem zit hem tussen oneconnect box en ziggo next box.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5857Reacties
  • 396Oplossingen
  • 1032Likes

mister_t wrote:

Dat klopt. De playbar is optisch aangesloten aan de one connectbox(tv) van Samsung.

 

optisch staat aan zo.probleem zit hem tussen oneconnect box en ziggo next box.

heb je al een andere hdmi kabel voor de next geprobeerd

en hoe staan de audio instellingen op de next

mister_t
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

mister_t
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik signaal Dolby Digitaal uitzet is het synchroon.

 

bij volg signaal en altijd aan niet synchroon te krijgen.

 

hdmi kabel is 4K high speed kabel van ziggo

mister_t
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh ja, optische kabel zit in one connect box Samsung en Sonos playbar

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7889Reacties
  • 656Oplossingen
  • 1671Likes

Goedemorgen @mister_t  en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat het beeld & geluid niet synchroon aan elkaar lopen! Om te beginnen raad ik aan te kijken naar de adviezen in dit online stappenplan.
Zo sluiten we eerst een probleem in de configuratie van de Next en/of je Sonos Soundbar uit. Kijk daarnaast of het lukt om de audiosynchronisatie aan te passen op je TV/Soundbar
en of het geluid dan gelijk loopt aan het beeld.

Als dit het niet oplost, kan het zijn dat we hier te maken hebben met het probleem wat in dit topic beschreven wordt. Er wordt op dit moment gewerkt aan een update (4.29) voor de Next
waarmee problemen i.c.m audio apparatuur (Soundbars, 5.1 sets etc.) opgelost worden. Op dit moment is nog niet bekend wanneer de  update uit zal rollen.