1
Vraag
2
Reageer en help mee
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Samsung Q60A - vind wel kanalen maar geen beeld

Ik heb zojuist een nieuwe TV geinstalleerd, een Samsung Q60A serie; de kanalen worden gewoon netjes gevonden maar NL1 verschijnt niet in beeld. Ik krijg de melding: geen signaal. De programmanaam wordt wel weergegeven dus er is wel degelijk signaal. De TV`s die er hiervoor stonden hebben ook allemaal prima gefunctioneerd op die aansluiting. Het feit dat de kanalen gewoon gevonden worden, staat ook haaks op het ontbreken van beeld. Ik snap er niks van. Is er iemand met de gouden tip ? Ci+ module zit er nog niet in maar dat is het ook niet. Ik heb al eens een reset gedaan, geen resultaat. Alle andere TV`s in huis werken gewoon.

 

EddietheEagle_0-1649345324705.png

 

EddietheEagle_1-1649345702598.png

 

 

 

 

Uitgelicht
Eddie the Eagle
topicstarter
Level 9
  • 333Reacties
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Beste @Lotte ; Dank voor je reactie, ik heb hier inmiddels een apart topic voor gemaakt, dus deze mag dicht. Het probleem had niets met de nieuwe TV te maken. En geldt idd voor alle TV`s met en zonder smartcard.

Eddie the Eagle
topicstarter
Level 9
  • 333Reacties
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik ben er uit.....helemaal op het verkeerde been gezet. Ik heb het de laatste tijd vaker dat NL1/2/3 het niet doen. Dus ook nu; op geen enkele TV in huis. Als dat net je testzender is voor een nieuwe TV voordat de CI+ module er in gaat, dan zit je natuurlijk in een lekkere spagaat. Alles doet het gewoon behalve NL1/2/3.

 

Als iemand nog een tip heeft daarvoor hoor ik `t graag; het is altijd alleen NL1/2/3 en soms weg en dan is het signaal er weer. Geldt voor alle TV`s in huis. Onlangs is er door de Ziggo monteur een filter voor de versterker gezet om het retoursignaal te blokkeren (alleen CI+ modules hier).

 

 

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welke codes heb je gebruikt?

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Deze; staan dacht ik ook in de Ziggo instructie

 

EddietheEagle_0-1649346496613.png

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Kijk je niet per ongeluk analoog? Probeer het eens via de gids (guide).

 

Steefb_0-1649346966618.png

 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik heb alleen digitaal gescand. EPG probeer ik nog te vinden 😂

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

De EPG staat er gewoon op; ik zie alle programma`s, ook die van later.

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik ben er uit.....helemaal op het verkeerde been gezet. Ik heb het de laatste tijd vaker dat NL1/2/3 het niet doen. Dus ook nu; op geen enkele TV in huis. Als dat net je testzender is voor een nieuwe TV voordat de CI+ module er in gaat, dan zit je natuurlijk in een lekkere spagaat. Alles doet het gewoon behalve NL1/2/3.

 

Als iemand nog een tip heeft daarvoor hoor ik `t graag; het is altijd alleen NL1/2/3 en soms weg en dan is het signaal er weer. Geldt voor alle TV`s in huis. Onlangs is er door de Ziggo monteur een filter voor de versterker gezet om het retoursignaal te blokkeren (alleen CI+ modules hier).

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Eddie the Eagle Wat vreemd dat de rest van de zenders niet tevoorschijn komen! Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie meerdere smartcards in het systeem staan. Heb je getest of hij de kanalen zonder een kaart wel oppakt? 

Eddie the Eagle
Topicstarter
Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Beste @Lotte ; Dank voor je reactie, ik heb hier inmiddels een apart topic voor gemaakt, dus deze mag dicht. Het probleem had niets met de nieuwe TV te maken. En geldt idd voor alle TV`s met en zonder smartcard.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic