1
Vraag
2
Reageer en help mee
Sanderr1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung One Connect en Ziggo Next uit zicht werkt niet

Mijn One Connect box en mijn Ziggo Next box staan in het tv kastje. Alles werkt, alleen wanneer het deurtje open staat, gaat deze dicht dan werkt het meeste mbt de Ziggo Next niet meer (geen verbinding?). 

Een kennis heeft exact dezelfde opstelling, ook achter een gesloten deurtje in een tv kast en daarbij werken alle Ziggo Next functies. 

What to do?

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gebruik je de afsttndsbediening van de One Connect of de bij de Next geleverde afstandsbediening, de Next is via Bluetooth te bedienen uit zicht zetten zou geen probleem mogen geven.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  de functie werkt gelijk maar het is ''rf'' en geen ''bleutooth''. De next en zijn afstandsbediening kunnen niets met bleutooth.

 

Het werkt volgens de zigbee  RF4CE standaard.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

@RoWi.  de functie werkt gelijk maar het is ''rf'' en geen ''bleutooth''. De next en zijn afstandsbediening kunnen niets met bleutooth.


Bluetooth is uiteindelijk ook gewoon een radio signaal, maar inderdaad bedoelde ik RF. Waar het omgaat met de Ziggo afstandsbediening zou uit zicht plaatsen geen probleem mogen geven.

Sanderr1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik (en ook die kennis) gebruik de afstandsbediening van de One Connect 

Sanderr1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik (en ook die kennis) gebruik de afstandsbediening van de One Connect 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Sanderr1

Onhandig dat je de apparatuur niet goed kunt bedienen. Begrijp ik goed dat je de One Connect gebruikt voor het aansturen van de Mediabox Next? Mogelijk gaat dat dan via infrarood in plaats van via het RF-signaal?

Sanderr1
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat zou goed kunnen maar zijn er manieren om dit aan te passen of dusdanig in te stellen dat het wel werkt?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Daarvoor ken ik de One Connect niet goed genoeg, hopelijk is er een andere gebruiker die je hier advies over kan geven!

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb hetzelfde de one afstandsbediening werkt slechter op de next box dan die van de next box, je moet idd dichter in de buurt zijn dan met de next afstandsbediening.

Wat wel eens wilt helpen die de one afstandsbediening opnieuw koppelen, dan werkt hij weer beter.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Sanderr1! Inmiddels zijn we enkele weken verder. Heeft de tip van @Teslathor om opnieuw te koppelen je misschien nog geholpen? Zo ja, laat het ons weten hier! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic