1
Vraag
2
Reageer en help mee
schouten1950

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Samsung CU8000 Rode knop functie en programma opnemen werkt nog steeds niet

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe Ziggo geceritificeerde TV gekocht type UE43CU8070UXXN en geïnstalleerd. Dit ter vervanging van een 10 jaar oude Samsung TV.

Als direct bleek de opname functies van programma’s niet te werken, wat op mijn oude TV en nog 2 andere TV’s die ik heb wel werkt!

Contact gezocht en gehad met Samsung. Die kwam al snel tot de conclusie dat dit aan de CI+ module lag. Suggestie: Dan werkt de Rode Knop zeker ook niet en dat bleek het geval te zijn.

Gepoogd een huur CI+ module bij Ziggo te bestellen  via MijnZiggo, maar lukte niet, je kan daar alleen een 2de module bestellen!
In een bel sessie gaf een medewerker aan dat de eerste Ziggo module gratis werd verstrekt en die zou hij direct opsturen, maar is nooit ontvangen. Ook geen berichten dat dit verzonden zou zijn.

Ik was er klaar mee en heb even afstand genomen en ben op vakantie geweest.

Deze week 12/6 opnieuw contact gezocht en trof een aardige en kundige dame.

Het zou kloppen dat de werking van de rode knopfunctie en de programma opname functie afhankelijk is van de door Ziggo te verstrekken CI+ module.

Daarom een Ziggo module besteld, die dit keer € 2,= per maand huur kost en verder werd ik gedwongen een nieuw contract af te sluiten, waar ik 12 maanden aan vast zit!
Deze module is nu wel correct de volgende dag afgeleverd.

Echter na het helemaal opnieuw installeren van de TV vanaf de fabrieksinstellingen, conform de bij de module geleverde beschrijving werkt de rode knopfunctie- en de opname functie nog steeds niet.

Er is dus niets opgelost.

Bij de rode knop volgt de mededeling “ Niet Beschikbaar”  De harddisk is wel aanwezig onder aangesloten apparaten.

Maar in de programma gids verschijnt na selecteren alleen de optie “weergave plannen” en niet de optie “opname plannen”

Pas als je het eerste programma op gaat nemen wordt de HDD geformatteerd en aan de TV gekoppeld, althans zo werkt het op mijn andere Samsungs.

Ik heb vandaag weer even gebeld met Ziggo, trof weer een aardige behulpzame dame.

Maar een oplossing had zij tot dusverre niet.

Op haar verzoek schrijf ik hier dit stukje.

Ik heb ondertussen veel moeite moeten doen en nog heb ik niet wat mijn oude TV gewoon altijd deed.
Iets te ver doorgeschoten met het beveiligen van de belangen van Ziggo en derden? En daarbij het belang van de betalende klant uit het oog verloren?

Kees Schouten

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 16397Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Om te beginnen de rode knop functionaliteit en opnemen zijn 2 verschillende issues.

Rode knop werkt alleen in oud ziggo gebied, is dat het geval?

Tevens moet hbbtv uitgeschakeld zijn in de tv. Hbbtv werkt niet meer en werd met dezelfde knop bediend.

Als je gecodeerde programma's kunt zien moet je deze ook kunnen opnemen.

Ned 1 en andere ongecodeerde zenders moet sowieso lukken dit gaat buiten de module om.

Ik vermoed dat het probleem bij de harde schijf zit. Deze moet vaak geformatteerd worden door de tv die je gebruikt .

Karel.

Level 16
  • 2097Posts
  • 266Oplossingen
  • 1447Likes

Dat je HDD niet werkt komt waarschijnlijk om dat deze al is geformatteerd en daardoor niet geregistreerd kan worden aan de TV voor DRM kopieer beveiliging. Daarvoor zal de HDD geheel leeg gemaakt moeten worden door op zijn minst de geformatteerde volumes te verwijderen en eventueel aanwezige partities. In “disk management” van windows kan je volumes/partities wissen van aangesloten HDD’s. Soms moet je daar zelfs ipv de de grafische “diskmanagment” de command line tool Diskpart voor gebruiken om de HDD echt “schoon” te maken. Maar wees je dan wel bewust dat de juiste selectie wordt gemaakt anders kan het zomaar zijn dat je de verkeerde HDD wist en er geen windows meer aanwezig is. https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/storage/disk-management/overview-of-disk-management

en https://learn.microsoft.com/en-us/windows-server/administration/windows-commands/diskpart

Dat de rode knop functie van CI+ modules niet werken in de TV lijkt mij echt een probleem veroorzaakt door Samsung zelf. Maar als het goed is komt er ook een  ZiggoGOTV app beschikbaar op Samsung TV’s. ZiggoGOTV werkt vele male prettiger dan de rode knop functionaliteit van de CI+ module.

BackAgain22

Level 7
  • 188Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Dit is toch weer dezelfde kwestie als bij je eerdere vragen? O.a. Samsung CU8000 geblokkeerde functies - Ziggo Community

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Rode knop werkt wel op 2 oude cisco 8455 die ik nog heb staan en werkte op mijn oude samsung TV ook.

verder staat Hbbtv uit.

Er wordt GEEN optie aangeboden “opnemen”  wel de optie “weergeven plannen”.  Bij mijn andere samsung TV gebeurt dat wel en als je die optie gaat gebruiken, wordt de HDD opnieuw geformatteerd en aan de TV gekoppeld, zodat de HDD uitsluitend op die TV kan afspelen.

Waarom zou dat bij de nieuwe Samsung anders gaan?

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad, nog steeds niet opgelost

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

U mogelijke oplossing ziet ingewikkeld uit en ik ben niet in staat om dit uit te voeren.

Bovendien hang ik de HDD aan een andere Samsung TV dan wordt hij wel direct geformatteerd en gekoppeld.

De combinatie Niet opnemen en Rode knop werd genoemd door Samsung in combinatie met de CI+ module van Ziggo.

Wellicht ga ik Samsung nog maar eens lastig vallen

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste helpers,

Eindelijk is de oorzaak van het probleem "niet kunnen opnemen" bekent.

En wellicht daarmee ook het probleem "Functie Rode Knop".

Zoals aangekondigd heb ik opnieuw een meekijk sessie bij Samsung aangevraagd.

De man was er snel achter: Mijn Type Samsung TV kan helemaal geen programma's opnemen.

En de "Rode Knop functie" dat moet Ziggo oplossen.

Dat die simpele antwoord 3 maanden duurt, afgezien van de moeite die ik heb moeten doen.

En dat een Ziggo gecertificeerde TV niet kan opnemen, onbegrijpelijk.

Want alleen met kabel TV is opnemen een optie

Verder kwam het in de eerste meekijk sessie van Samsung niet aan de orde.

Omdat de TV niet aan mijn verwachtingen voldoet mag ik hem terug sturen

Daarbij heb ik direct een nieuwe vraag:

De TV is ingebouwd in een kast, daarom kan ik niet groter dan 43 Inch

Wie heeft goede ervaring met een merk en type TV in de grote van 43 Inch, die probleemloos  programma's kan opnemen op HDD en waarvan de rode knop functie werkt ?

Kees Schouten  

BackAgain22

Level 7
  • 188Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Welke shop is dat waar je na al die tijd je t.v. nog kunt omruilen?

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 130Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

Wat fijn om te lezen dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt.

Advies over een televisie laat ik over aan de community. Eerder heeft @Karel. een goede tip gegeven. Met het oog op de toekomst zou ik de Ziggo Go TV app gebruiken, in plaats van de rode knop functie.

De Ziggo Go TV app is beschikbaar op de volgende besturingsystemen:

- Google TV (eerder Android TV)
 - Samsung Tizen
 - LG WebOS (binnenkort beschikbaar)

Dit is uiteraard een advies. Je moet zelf de keuze maken. 😉

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Azerty Raalte

Ik heb geopteerd om mijn geld terug te krijgen

Hij wordt vandaag verzonden

Zij kwamen met het voorstel terug sturen.

Voor mij ook spanend of ze daarin mee blijven gaan.

Je mag (binnen een korte termijn) de TV terugsturen, als die niet aan je verwachting voldoet.

Dat is het geval, maar ik ben er door hun toedoen veel later achter gekomen.

Anderzijds: Ik heb het probleem direct daar gemeld.

Zij kwamen niet met het juiste antwoord, en regelde de eerste meekijk sessie van Samsung.

Die kwam ook niet met het juiste antwoord, maar verwees me naar Ziggo.

Iedereen ging er vanuit dat Usb opnemen gewoon kan.

Ik ben maar een domme consument.

Hoe zou ik dat kunnen achterhalen ?

Kees Schouten

Kees Schouten

schouten1950
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Marco,

Bedankt voor de tip

Ik was deze Ziggo Go TV app op de Samsung nog niet tegen gekomen, terwijl ik er wel eens naar heb gezocht.

Kees Schouten

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 130Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes

Fijn dat het is gelukt om de Ziggo Go TV app te downloaden @schouten1950. Deze app is nog niet heel lang beschikbaar op Samsung Tizen. Dit is zeer waarschijnlijk de reden dat je de app eerder niet kon vinden. 🙂

BackAgain22

Level 7
  • 188Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes

Azerty verkoopt ook deze Samsung 43inch, die heeft wel een opname mogelijkheid Samsung QE43Q65C (2023) | Azerty.nl Die opnamemogelijkheid staat niet vermeld op de Azerty site, maar wel bij Tweakers onder het kopje 'eigenschappen' Samsung QLED Q65C 43" Zwart - Kenmerken - Tweakers

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic