Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Alfa159
Level 3

Samsung 4K tv i.c.m. Mediabox XL

Ik heb een 4K tv van Samsung, maar de huidige mediabox ondersteunt mijn TV niet. Nu heb ik begrepen dat ik de Mediabox Next moet hebben maar Ziggo wil dat ik een duurder abonnement neemt voor dat ik hem kan krijgen. Dat is mij op de kosten jagen terwijl het mij heeft maanden gekost om een nieuwe TV te kopen. Hoe zit dat? Waarom na 23 jaar klant van Ziggo te zijn kan niet de huidige Mediabox niet worden geruild?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Alle huidige Mediaboxen kun je aansluiten aan je huidige TV met instelling 1080i, je TV vult het beeld tot 4K aan.

De Next heeft 4K op Videoland, Netflix, YouTube en op 1 zender zijnde Love Nature.

Dus voor standaard TV kijken heb je de Next nog niet nodig, want de TV kanalen komen op 1080i de Next binnen, die maakt er 4K van, net als je TV.

Welke mediabox heb je nu in gebruik?

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Dolfff
Level 1

Alleen in combinatie met TV Max met Internet Complete of Max inderdaad. Ziggo zegt dat dat is omdat er te weinig Next boxjes zijn. Dus je mag aannemen dat dat een tijdelijke maatregel is.

Je kunt je nieuwe tv wel gewoon gebruiken met je oude mediabox toch? Alleen heb je niet veel voordeel van 4k (maar dat voordeel is sowieso zeer beperkt).

Wat bedoel je precies met “de huidige mediabox ondersteunt mijn TV niet “?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Wat wil je zien in 4k dan?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Alle huidige Mediaboxen kun je aansluiten aan je huidige TV met instelling 1080i, je TV vult het beeld tot 4K aan.

De Next heeft 4K op Videoland, Netflix, YouTube en op 1 zender zijnde Love Nature.

Dus voor standaard TV kijken heb je de Next nog niet nodig, want de TV kanalen komen op 1080i de Next binnen, die maakt er 4K van, net als je TV.

Welke mediabox heb je nu in gebruik?

0 Kudos
Ga naar reactie
Alfa159
Level 3
Topicstarter

De installateur zei dat mijn Horizon Mediabox  steunt de 4k niet.

Ik ben een leek op dit gebied, maar;

Het beeld, zoals bij de demo in de winkel, zijn de kleuren veel mooier dan toen ik de TV thuis aan deed.

0 Kudos
Steefb
Level 20

https://nl.hardware.info/artikel/1474/workshop-tv-optimaal-afstellen

Fabrikanten spelen hier slim op in, door hun televisies steeds meer zó af te stellen, dat het beeld er in de showroom lekker tussenuitspringt ten opzichte van de concurrentie. Maar wat in de showroom opvalt, is niet per definitie het meeste natuurgetrouwe beeld. Onder heldere TL verlichting zorgen zeer heldere instellingen, met overdreven contrast- en scherpte-instellingen en dik aangezette kleurweergave ervoor dat een TV opvalt.

0 Kudos
Alfa159
Level 3
Topicstarter

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik sluit hierbij het onderwerp af.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Nog 1 opmerking. Next instellen op 1080i of p is prima, maar als je een van de weinige 4k bronnen in vol ornaat wilt bekijken, dan moet de Next naar de 4k=Automatisch resolutie.

Anders: 4k-bron->Downscale door Next naar 1080->Upscale TV naar 4k.

Of heeft iemand dat al gezegd? Topic niet goed gelezen. Dan sorry voor het ongemak.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@hanh TS heeft een Horizon.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Pfff. Dat krijg je bij zomaar een blinde reaktie. Thanks. Niet meer doen zo, is beter.

0 Kudos
Henri2424
Level 6

Toen ik me laatst een nieuwe tv kocht zag hij de next niet.

Na lang zoeken heb de coax kabel eerst even in de tv gestoken ( tv was aan) en toen in de next gestoken en voila hij zag de next.

Vraag me niet hoe dat kan.

Mischien lukt dat ook met de mediabox ??????

0 Kudos
Andre Verbeek
Level 9

Of neem een apple tv4k / android mediaplayer. Via de beschikbare apps kan je van 4k materiaal genieten. Dit is zonder een duurder abo.

0 Kudos
Marije
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Alfa159 , welkom hier op de Community. 

Je wilt natuurlijk het meeste uit je gloednieuwe 4K tv halen! Ik kan mij dan ook voorstellen dat je door de adviezen van de monteur en de verkoper in de winkel een beetje geschrokken bent. Wat moet je hier nu mee?! 

Gelukkig ben je door de uitleg en adviezen van de mensen hier een stuk wijzer geworden. Zoals je nu weet kun je iedere mediabox van Ziggo gewoon gebruiken op je nieuwe televisie. Met de juiste instellingen ga je daar een hele hoop plezier uithalen en is het helemaal niet nodig om een duurder abonnement te nemen 😉 

Heb je nog aanvullende vragen, dan zit iedereen hier voor je klaar! 

Ik wens je erg veel plezier van je nieuwe tv en vast hele fijne feestdagen