Ik heb een 4K tv van Samsung, maar de huidige mediabox ondersteunt mijn TV niet. Nu heb ik begrepen dat ik de Mediabox Next moet hebben maar Ziggo wil dat ik een duurder abonnement neemt voor dat ik hem kan krijgen. Dat is mij op de kosten jagen terwijl het mij heeft maanden gekost om een nieuwe TV te kopen. Hoe zit dat? Waarom na 23 jaar klant van Ziggo te zijn kan niet de huidige Mediabox niet worden geruild?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alle huidige Mediaboxen kun je aansluiten aan je huidige TV met instelling 1080i, je TV vult het beeld tot 4K aan.
De Next heeft 4K op Videoland, Netflix, YouTube en op 1 zender zijnde Love Nature.
Dus voor standaard TV kijken heb je de Next nog niet nodig, want de TV kanalen komen op 1080i de Next binnen, die maakt er 4K van, net als je TV.
Welke mediabox heb je nu in gebruik?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Alleen in combinatie met TV Max met Internet Complete of Max inderdaad. Ziggo zegt dat dat is omdat er te weinig Next boxjes zijn. Dus je mag aannemen dat dat een tijdelijke maatregel is.
Je kunt je nieuwe tv wel gewoon gebruiken met je oude mediabox toch? Alleen heb je niet veel voordeel van 4k (maar dat voordeel is sowieso zeer beperkt).
Wat bedoel je precies met “de huidige mediabox ondersteunt mijn TV niet “?
Wat wil je zien in 4k dan?
Alle huidige Mediaboxen kun je aansluiten aan je huidige TV met instelling 1080i, je TV vult het beeld tot 4K aan.
De Next heeft 4K op Videoland, Netflix, YouTube en op 1 zender zijnde Love Nature.
Dus voor standaard TV kijken heb je de Next nog niet nodig, want de TV kanalen komen op 1080i de Next binnen, die maakt er 4K van, net als je TV.
Welke mediabox heb je nu in gebruik?
De installateur zei dat mijn Horizon Mediabox steunt de 4k niet.
Ik ben een leek op dit gebied, maar;
Het beeld, zoals bij de demo in de winkel, zijn de kleuren veel mooier dan toen ik de TV thuis aan deed.
https://nl.hardware.info/artikel/1474/workshop-tv-optimaal-afstellen
Fabrikanten spelen hier slim op in, door hun televisies steeds meer zó af te stellen, dat het beeld er in de showroom lekker tussenuitspringt ten opzichte van de concurrentie. Maar wat in de showroom opvalt, is niet per definitie het meeste natuurgetrouwe beeld. Onder heldere TL verlichting zorgen zeer heldere instellingen, met overdreven contrast- en scherpte-instellingen en dik aangezette kleurweergave ervoor dat een TV opvalt.
Hartelijk dank voor alle reacties. Ik sluit hierbij het onderwerp af.
Nog 1 opmerking. Next instellen op 1080i of p is prima, maar als je een van de weinige 4k bronnen in vol ornaat wilt bekijken, dan moet de Next naar de 4k=Automatisch resolutie.
Anders: 4k-bron->Downscale door Next naar 1080->Upscale TV naar 4k.
Of heeft iemand dat al gezegd? Topic niet goed gelezen. Dan sorry voor het ongemak.
@hanh TS heeft een Horizon.
Pfff. Dat krijg je bij zomaar een blinde reaktie. Thanks. Niet meer doen zo, is beter.
Toen ik me laatst een nieuwe tv kocht zag hij de next niet.
Na lang zoeken heb de coax kabel eerst even in de tv gestoken ( tv was aan) en toen in de next gestoken en voila hij zag de next.
Vraag me niet hoe dat kan.
Mischien lukt dat ook met de mediabox ??????
Of neem een apple tv4k / android mediaplayer. Via de beschikbare apps kan je van 4k materiaal genieten. Dit is zonder een duurder abo.
Hi @Alfa159 , welkom hier op de Community.
Je wilt natuurlijk het meeste uit je gloednieuwe 4K tv halen! Ik kan mij dan ook voorstellen dat je door de adviezen van de monteur en de verkoper in de winkel een beetje geschrokken bent. Wat moet je hier nu mee?!
Gelukkig ben je door de uitleg en adviezen van de mensen hier een stuk wijzer geworden. Zoals je nu weet kun je iedere mediabox van Ziggo gewoon gebruiken op je nieuwe televisie. Met de juiste instellingen ga je daar een hele hoop plezier uithalen en is het helemaal niet nodig om een duurder abonnement te nemen 😉
Heb je nog aanvullende vragen, dan zit iedereen hier voor je klaar!
Ik wens je erg veel plezier van je nieuwe tv en vast hele fijne feestdagen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.