Paul-G

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

SYncbox met Next Mini (lampen reageren wel maar geen beeld en geluid)

Sinds een paar dagen heb ik een Next Mini en als ik mijn syncbox aansluit reageren de lampen wel maar is er geen beeld en geluid. Ik heb een Samsung UE40JU6445 televisie.

 

Heeft iemand een sugestie om dit op te lossen?

Alvast mijn dank

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is inderdaad het vreemde de sync box krijgt blijkens het start bericht wel het signaal binnen, maar geeft het dus om een onduidelijke reden niet door. Ik vermoed zelf dat je deze vraag bij Philips moet neer leggen.

Bekijk in context

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Phillips is totaal niet meewerkend, ik kreeg in de eerste instantie helemaal geen antwoord en na nogmaals een mail gestuurd te hebben duurde het twee weken voor ik een nietszeggend antwoord kreeg. Na wat geexperimenteer met de beeldinstellingen werkt het nu bij mij. De instellingen stond op automatisch en ik heb deze op 1030i gezet en sindsdien werkt het naar behoren. Ik hoop dat het Heula ook de oplossing kan bieden.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Paul-G 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators  komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Om een beetje duidelijk te krijgen hoe een en ander is aangesloten: de Next Mini is via de HDMI-In van de Philips Hue Sync Box en de HDMI-Out op de Sync Box gaat naar de TV?

Nog een vraag: die Samsung UE40JU6445 lopen de aansluitingen daarvan via een Samsung One Connect Box of gaan de aansluitingen rechtstreeks naar de TV?

 

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi WIm,

Inderdaad de Next Mini zit op HDMI-in 1 aangesloten en de Syncbox zit op de HDMI-Out van de Syncbox en gaat rechtstreeks naar de TV en zit daar op HDMI 4. Ik heb alle ingangen en uitgangen geprobeerd maar geen beeld en geluid. Je ziet wel dat de SYncbox reageert aan de lampen.

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Sorry type foutje moet zijn: Inderdaad de Next Mini zit op HDMI-in 1 aangesloten van de Syncbox en de HDMI-Out van de Syncbox en gaat rechtstreeks naar de TV en zit daar op HDMI 4. Ik heb alle ingangen en uitgangen geprobeerd maar geen beeld en geluid. Je ziet wel dat de SYncbox reageert aan de lampen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag Paul,

Het lijkt er een beetje op dat die SyncBox het HDMI-signaal van de Next Mini inpikt en niet doorgeeft aan de TV. Ik ga er even vanuit dat als je dat lichtorgel er tussenuit haalt en de Next Mini rechtstreeks op TV aansluit, de TV gewoon beeld en geluid geeft?

Wellicht niet volgens de gebruiksaanwijzing; maar wat gebeurt er als je de Mini rechtstreeks op de TV aansluit en de TV op de SYncbox?

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Wim,

Ja als de box er tussenuit is werkt alles prima en beeld en geluid als normaal.

Ik heb de Mini rechtstreeks op de TV gezet op HDMI 4 en vanaf de TV via HDMI 1 de kabel op de HDMI ingang 1 van de box gezet het resultaat is dat de lampen een constant wit licht geven en de APP aangeeft geen HDMI-bron gedetecteerd

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Paul-G ik was er al een beetje bang voor dit deze omschakeling niet zou werken.

Er is ook een bijbehorende app, is daar nog iets in te stellen? 
Heb je ook andere apparaten die je kunt uitproberen zoals bijvoorbeeld een Chromecast?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zal er dieper in moeten duiken, mijn eerste vermoeden is de kopieer beveiliging van de Mini de HDCP als de syncbox niet op een lijst van goed gekeurde apparaten staat zal dit niet gaan werken.   De Sync ondersteund HDCP 2.2 zie ik.

 

Het zal mij verder niks verbazen dat Anynet van Samsung hier niet mee samen werkt.

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

In de app kan je wel van alles aan en uit zetten ik zat erover te denken om op mijn tv Anynet + (HDMI-CEC) uit te  zetten en te kijken wat er gebeurt. Die heb ik niet helaas. Het vreemde is als ik stream vanaf mijn pc gaat het wel goed. Laat morgen het resultaat weten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De PC is ook via HDMI aangesloten.

 

Ik lees zojuist dit op de pagina over dit product.

 

 Verbind je media-apparaten (zoals settopboxes, gameconsoles en streamingsticks) met je Hue sync box: hij ziet automatisch welke invoer actief is en schakelt hier automatisch op over.

 

Het is mogelijk dat het schakelen tussen twee bronnen niet lekker gaat.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goe dat je meekijkt.

@RoWi. schreef: “Het is mogelijk dat het schakelen tussen twee bronnen niet lekker gaat.”

En toch lees ik dat het apparaat signalen oppikt en er ambient lichteffecten van maakt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

Goe dat je meekijkt.

@RoWi. schreef: “Het is mogelijk dat het schakelen tussen twee bronnen niet lekker gaat.”

En toch lees ik dat het apparaat signalen oppikt en er ambient lichteffecten van maakt.


Maar hij geeft het beeld niet door naar de uitgang en daar gaat het uiteindelijk om. Om een of andere reden wordt wat je zelf al aangaf het beeld van de Mini niet doorgezet naar de uitgang. Mogelijk omdat de syncbox nog een signaal krijgt van de PC als deze standaard is aangesloten.

 

Jouw suggestie is op zich niet verkeerd echter kijkt de Sync vermoedelijk naar inkomend signaal.

Bedoelde je de TV op een ingang van de Sync box  als een HDMI arc poort wordt gebruikt zou dat kunnen werken. Een TV heeft enkel HDMI ingangen arc is wel uit echter enkel audio.

 

 

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi allemaal, was een paar dagen offline helaas. In de tussentijd heb ik allerlei instellingen op de tv als in de app van de syncbox aan en uit gezet zonder resultaat. Ook een HDMI splitter geprobeerd met de gedachte doe ik een naar de tv en de ander naar de syncbox met als resultaat zo gauw als de splitter er tussen gaat zonder de box aan te sluiten geen beeld. Ik heb normaal alleen de tv op de syncbox aangsloten en verder niets. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik heb normaal alleen de tv op de syncbox aangsloten en verder niets.

 

@Paul-G 

Bedoel je hier alleen de Mediabox de syncbox heeft toch maar 1 uitgang?

Dus met de eerdere test had je alleen de PC via HDMI op de synxcbox  aangesloten? 

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Klopt de syncbox heeft 1 uitgang, de splitter in de mini gezet en inderdaad de pc alleen op de box gezet en via de uitgang van de box naar de tv en dat gaat prima. Dus alleen de mini wil niet het signaal doorgeven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is inderdaad het vreemde de sync box krijgt blijkens het start bericht wel het signaal binnen, maar geeft het dus om een onduidelijke reden niet door. Ik vermoed zelf dat je deze vraag bij Philips moet neer leggen.

Paul-G
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goed plan, zal daar mijn licht eens opsteken en kijken wat zei ervan zeggen.

Heula

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik heb hetzelfde probleem nadat ik mijn XL box heb vervangen voor de next mini. De HDMI kabel 1 op 1 overgezet maar vaker geen beeld dan wel. Syncbox uit en weer aan helpt soms maar het blijft vooralsnog hit or miss.

Hier gelezen dat we bij Philips moeten zijn en bij Philips zeggen ze doodleuk dat we bij Ziggo moeten zijn. Er is een mooi gezegde voor!

Philips en Ziggo, stuur ons klant en gebruiker niet continue met een kluitje in het roet maar zorg dat jullie apparatuur met elkaar overweg kan.


Dit is trouwens het antwoord van Philips.

Beste Alex,

Bedankt voor je email.

Op basis van uw vraag moeten we u helaas mededelen dat het product niet van ons is. Mogelijk moet u rechtstreeks contact opnemen met de Ziggo-klantenservice.

U kunt contact opnemen met hun klantenservice via de zinggo-website.

Met vriendelijke groet,
Mei

Contactnummer: 040 808010980 * Maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 20.00 uur Zaterdag 9.00 - 18.00 uur * Tegen het vaste tarief van uw provider Hoop dat dit verduidelijkt en houd er rekening mee dat we dit ticket nu zullen sluiten

Dus hopelijk slaan Ziggo en Philips de handen ineen en lossen ze het probleem samen voor ons gebruikers op.




Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Heula

Ik kan mij voorstellen dat het frustrerend is wanneer je van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dit kan dan ook niet de bedoeling zijn. 

Het lastige is dat je om ondersteuning vraagt voor een derde apparaat. Heel hard gezegd: Dit doen wij niet. Er zijn zo verschrikkelijk veel apparaten dat dit voor ons niet te doen is. Wij ondersteunen alleen wanneer de mediabox rechtstreeks op TV aangesloten zit. Dat dit eerder op de XL wel werkte is dan ook eerder geluk dan wijsheid. 

Het is voor ons in dit geval wel belangrijk om te weten hoe het gaat wanneer je de Sync Box niet aangesloten hebt, maar de TV rechtstreeks op de mediabox aangesloten zit. Werkt dit wel goed? Wanneer dit wel goed werkt houd het voos ons op. 
Ik zie dat @Wim C. en @RoWi. eerder ook in dit topic gereageerd hebben. Wellicht weten zij nog een aantal opties die je zou kunnen testen?
Daarnaast zouden we @Paul-G kunnen vragen of het probleem bij hem inmiddels opgelost is?
 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Behalve wat ik al heb geschreven weet ik nog niet veel meer. Ik ben ook benieuwd of @Paul-G ons op de hoogte kan houden. @Jiri Ziggo kan natuurlijk wel namens de klanten met dit product samen met Philips uitzoeken waar het probleem in zit.

 

De reactie het is niet ons product dus geen ondersteuning  begrijp ik maar hoort onder de categorie kastje en muur.

Uitgelicht topic