1
Vraag
2
Reacties
Ronald B.

Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

SCART-aansluiting is alleen aanwezig op het GW-7400-model

Ik heb een mooie breedbeeld t.v. met scart aansluiting (dus geen hdmi mogelijkheid).

Ik heb het "goedkoopste" t.v. pakket i.c.m. Pace DCR-7111 Standaard Mediabox.  Veel zenders werken niet en opnemen is er natuurlijk ook niet bij, dat begrijpen jullie natuurlijk wel.

Nu las ik op de site dat er een GW-7400 model is dat wel scart ondersteuning biedt, want ik ben absoluut niet voornemens mijn t.v. weg te doen of aanvullende aankopen te verrichten zoals converters etc.

Mijn vraag aan een ZIGGO MEDEWERKER, is model GW-7400 met scartaansluiting beschikbaar binnen mijn huidige t.v. pakket of is dit allemaal weer te ingewikkeld ?  Een Next (Mini) dat wil ik niet, want daar heb ik ook niets aan.

26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
MR_CHIP

Level 19
  • 12961Posts
  • 139Oplossingen
  • 4330Likes

die mediabox wordt niet meer geleverd bij de mediabox next (bepaald type, arris dacht ik)is er een adapter voor scart 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34817Posts
  • 2564Oplossingen
  • 17517Likes

@MR_CHIP  schreef:

die mediabox wordt niet meer geleverd bij de mediabox next (bepaald type, arris dacht ik)is er een adapter voor scart 

Klopt, maar het is niet mogelijk om specifiek de Arris Next (v1) toe te sturen.

Steefb

Level 20
  • 16846Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

@Ronald B.  schreef:

Ik heb een mooie breedbeeld t.v. met scart aansluiting (dus geen hdmi mogelijkheid).

Op een gegeven moment is het tijd om afscheid nemen van oude apparatuur.

Er is ook nog de mogelijkheid om ergens een Humax op de kop te tikken.

Karel.

Level 16
  • 2362Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

@MR_CHIP  schreef:

Bij de Next is wel naast de coax DVB-C aansluiting ook een Ziggo internet aansluiting noodzakelijk voor het interactieve deel en abonnement gegevens. Anders gaat die of blijft die op “zwart”.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

altijd dezelfde nietszeggende opmerkingen van derden.  Wat zeg ik nou ?! Antwoord van ZIGGO medewerker.

Ga maar nieuwe t.v. kopen van 2000 euro en gooi je vorig jaar gekochte Quantis decoder ook maar weg want we gaan DVB-C afschaffen.

Tijd voor DVB-D 3a introduceren kost maar 499,--

Dan bent u weer verzekerd van 20 minuten reclame kijken binnen 1 uur tv zendtijd.

Garihd

Level 17
  • 3533Posts
  • 113Oplossingen
  • 1951Likes

Stop de coaxkabel direct in de  televisie en zoek zo de TV kanalen hoewel mogelijk is de tv dusdanig oud dat er geen geschikte tuner in zit, dan is mijn advies schaf via marktplaats een Humax 5200C of 5300C aan.

Wil u de mediabox XL vanwege het opnemen dan moet u minimaal TV Compleet afnemen en zelfs dan zal dat model niet worden uitgeleverd. 

Terzijde een Ziggo medewerker kan enkel bevestigen wat hier al is genoemd. De Next en de Next-mini zijn de huidige gangbare modellen en de nadruk ligt grotendeels op de Mini een GW-4700 gaat alleen lukken als een moderator die persoonlijk op zoekt in een magazijn en zelf verstuurt, en dan nog alleen als er nog één ligt onder een dikke laag stof.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Binnenkort toch maar een beetje om me heen gaan bijna 1000 euro Ziggo kosten voor basic features

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

End topic maar weer, hopeloos.

Steefb

Level 20
  • 16846Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

@Ronald B.  schreef:

End topic maar weer, hopeloos.

Mogelijkheden die er niet zijn kunnen we niet adviseren.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb al 5 adapters in het stopcontact mr. chip, decoder, modem, router, en ga zo maar door.  Lekker milieuvriendelijk en ik weet uit ervaring van derden dat het eindresultaat van dat soort bull**bleep** ook tegenvalt.  Maar goed, je bedoelde het goed.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Stond net een dag geleden op het internet dat Ziggo alle "ondersteunende modellen" de deur gaat wijzen, incl. de C module. Het moet allemaal weer moderner, factuur volgt nog.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Ik heb nu al weer spijt dat ik hier iets gevraagd heb, echt hopeloos ik had het kunnen weten. 

Ik ga even iets anders doen.

Karel.

Level 16
  • 2362Posts
  • 290Oplossingen
  • 1631Likes

@Ronald B.  schreef:

Stond net een dag geleden op het internet dat Ziggo alle "ondersteunende modellen" de deur gaat wijzen, incl. de C module. Het moet allemaal weer moderner, factuur volgt nog.

De CI+ module en smartcard blijven nog werken voor direct live DVB-C kijken. Alleen het interactieve deel, on-demand, uitzending gemist en films huren wordt afgeschakeld.

Garihd

Level 17
  • 3533Posts
  • 113Oplossingen
  • 1951Likes

@Ronald B.  schreef:

Dat is onzin alleen interactieve TV wordt uitgezet  voor de DVB-C  kijkers per 1 oktober.

Maar wat is er op dit moment mis met de Pace als deze nog werkt zuinig op zijn. Werkt deze niet meer dan houd het helaas op. Leuker kunnen wij en de Ziggo medewerkers het niet maken.

Ps ook bij andere providers heeft u pech er is er geen een meer die nog boxen met scart levert.

Ronald B.
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Alleen de meerprijs op je factuur wordt niet afgeschakeld, die blijft op peil Karel.  30 jaar geleden betaalde je 20 gulden voor een ruim aanbod ongecodeerde zenders en 1 stekker in het stopcontact.   Het is gewoon belachelijk 1000 euro per jaar voor basic zooi vol met reclame.

Garihd

Level 17
  • 3533Posts
  • 113Oplossingen
  • 1951Likes

Die 1000 euro zal grotendeels aan het stukje internet opgaan. Basic tv zonder internet kost mij nog geen 300,00 op jaar basis 12x €23,82 of een  stap hoger TV Start 12× € 33,00 je hebt evengoed gelijk het kost meer dan genoeg en het is veel herhaling.

Steefb

Level 20
  • 16846Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

Voor hetzelfde aanbod als 30 jaar geleden betaal je nu 23,82 eu. Waarschijnlijk,  inflatie meegenomen, goedkoper dan toen.

Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo

Garihd

Level 17
  • 3533Posts
  • 113Oplossingen
  • 1951Likes

@Steefb  schreef:

Voor hetzelfde aanbod als 30 jaar geleden betaal je nu 23,82 eu. Waarschijnlijk,  inflatie meegenomen, goedkoper dan toen.

Kabel TV: voordelig tv kijken | Ziggo

30 jaar terug was de helft nog niet eens in HD! Zeker niet met het ongecodeerde pakket.

Steefb

Level 20
  • 16846Posts
  • 3088Oplossingen
  • 7999Likes

@Garihd  schreef:

30 jaar terug was de helft nog niet eens in HD! Zeker niet met het ongecodeerde pakket.

30 jaar terug nog niets.

High-definition television - Wikipedia

Het Belgische bedrijf Euro1080 startte op 1 januari 2004 met eerste hd-tv-satellietuitzendingen.

Eerste hd uitzendingen in Nederland in 2006.

Sinds 4 juli 2009 zendt de publieke omroep in Nederland uit in hd-formaat.