Ik heb 3 t.v.'s waarop ik altijd ook sbs6 kon ontvangen. Sinds een week of wat ontvang ik alleen nog sbs6 op één televisietoestel, zonder dat ik iets aan kabels/splitter e.d. veranderd heb. Bij de andere 2 geen beeld terwijl de overige zenders wel goed werken. De vraag, wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Misschien is het een optie om eens te kijken naar de Next Mini?
Je hebt dan geen coax kabel meer nodig, maar je kan dan via LAN of WIFI gewoon tv kijken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kunnen heel veel oorzaken zijn.
Gebruik je een coax versterker?
Hoeveel meter coax kabel ligt er in huis?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de2e en 3e TV op aangesloten zit?
Kijk je op alle drie de toestellen met een ci plus module of zonder of zit er ook een Mediabox bij?
Ik vraag dit omdat het zou kunnen dat Ziggo de indeling op de coax opnieuw heeft ingedeeld.
Dank voor uw reactie. Ik maak geen gebruik van een coax-versterker. Totaal meters coax-kabel minder dan 18 meter. Langste kabel naar huiskamer is 8 meter. Ik maak gebruik van een splitter met 3 uitgangen.
Een feit is, dat ik altijd op de 3 toestellen SBS6 prima ontving. Zonder denkbare reden nu alleen nog in de huiskamer.
Dank voor uw reactie. Op twee toestellen een CI-plus module (o.a. woonkamer) en één toestel met een apart kastje (Humax) met smartcard. Ook hier geldt jaren prima SBS6 gekeken. Nu zonder denkbare reden geen SBS6 meer op 2 van de drie toestellen. Nu alleen SBS6 in de woonkamer met de langste Coax-kabel.
Mogelijk helpt het om in Mijn Ziggo je Zenders opnieuw op te halen met de TV's en mediaboxen aan.
Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie, naar beneden scrollen en per apparaat/smartcard de Zenders opnieuw ophalen.
Ga ik proberen. Laat u weten of het is gelukt of niet.
Helaas niet gelukt. Huiskamer t.v. ontvangt zoals gezegd wèl SBS6.
Als ik de smartcard, van de andere t.v. in de huiskamer-t.v. steek, dan werkt SBS6 wel.
Conclusie: de smartcard is wel goed, maar de Interactieve CI+ 1.3 module werkt niet voor SBS6 op de huiskamer-t.v? Of is dat logisch?
Update: De interactieve CI+ 1.3 module met de smartcard werkt wèl, ook met SBS6, op de huiskamer t.v. zo blijkt.
Maar dus niet bij de andere smart-t.v (slaapkamer) en t.v. met humax-kastje (zolder). Heeft dat dan met de t.v. te maken? Of met de splitter?
En wat gebeurt als je opnieuw de zenders zoekt zonder smartcard en als de zenders gevonden zijn, dan pas de smartcard erin om de zenders te kunnen decoderen.
Als geprobeerd met een andere coax Kabel?
Het kan ook zijn, dat de splitter niet meer 100% de doorgifte geeft, tenminste wellicht omdat iets in de signaalsterkte gewijzigd kan zijn.
Dus even testen zonder splitter en evt. met een andere coax
Ik ga een en ander later uitproberen.
Voor nu bedankt voor uw reactie.
Dank voor uw reactie.
Ben al een poosje aan het uitproberen. Tot nu toe zonder goed resultaat.
Wellicht inderdaad een andere coax kabel voor de overige twee t.v.`s uitproberen en wellicht ook een andere splitter. Of dit voor mij de oplossing is laat ik tzt weten.
@haastu Zoek je kabels en splitters en dergelijke, kijk eens in de webshop van Ziggo, daar zijn aansluitmaterialen tegen kostprijs te bestellen: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Haal eerst eens de splitter er tussenuit en verbindt de inkomende coax met een van de uitgaande coaxen die naar je tv gaat die geen sbs6 kan ontvangen.
Dit heb ik gedaan. Bericht geeft aan afwisselend: E48-32 en E37-32.
Alle andere kanalen werken wel goed. Mogelijk is de betreffende coax-kabel niet van de goede kwaliteit.
Deze kabel is slechts 2,5 mtr lang. dus gemakkelijk te vervangen. Eén en ander ligt dus kennelijk niet aan de splitter. Ik heb inmiddels ook een melding naar Ziggo gedaan. We blijven het proberen.
Het is ook mogelijk dat de binnenkomende signaalsterkte is veranderd of fluctueert.
Dat kan Ziggo ook voor je nameten, maar het is wel zaak om te zorgen dat met name de coax aansluitingen, (lees stekkers), van goede kwaliteit zijn en op de juiste manier zijn afgeschermd.
Dat icm de juiste kabel kan wellicht het probleem al oplossen.
Ook nu weer dankjewel voor het meedenken.
De coax-kabel ga ik nu sowieso vervangen, misschien ook de 3 weg splitter, maar ik weet niet welke splitter het beste is. Bij de Ziggo webshop kan ik nog geen 3-weg-splitter vinden.
Ik blijf er aan werken.
Het is en blijft een beetje gissen op deze manier via tekst, als je de mogelijkheid hebt?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?
Mogelijk moet ook de eerste plaats vervangen moeten worden, als dit zo is, dan wordt dit gratis door Ziggo uitgevoerd.
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de 2e en 3e TV op aangesloten zit?
Die driewegsplitter is momenteel moeilijk leverbaar.
Ik zag er wel één staan op marktplaats.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.