1
Vraag
2
Reacties
haastu

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

SBS6 plotseling niet meer te ontvangen op mijn 2de en 3de t.v.

Ik heb 3 t.v.'s waarop ik altijd ook sbs6 kon ontvangen. Sinds een week of wat ontvang ik alleen nog sbs6 op één televisietoestel, zonder dat ik iets aan kabels/splitter e.d. veranderd heb. Bij de andere 2 geen beeld terwijl de overige zenders wel goed werken. De vraag, wat kan de oorzaak hiervan zijn?

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als een driewegsplitter niet te krijgen is, dan kan een POA 01 B op een POA 01 B ook een oplossing zijn, dat werkte hier ooit prima.

Coax splitter | Ziggo

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Aan allen: ik had net een uitgebreid verslag gedaan, maar op de één of andere manier kan ik die niet meer terug vinden. Dus opnieuw: 3 t.v.'s. 1 coax kabel naar de woonkamer t.v. met CI+ module (werkt goed), 
1 kabel naar de slaapkamer t.v. via mediabox (alle zenders behalve sbs6) op die kabel een t.v. met CI+ module aangesloten (alle zenders incl. sbs6). Conclusie: beide coax kabels geven een goed signaal door!
de 3de coax kabel naar de zolder t.v. met CI+ module (alle zenders behalve sbs6 af en toe stotterend, maar geen beeld. Was eerder wel goed) Conclusie: wat ik denk is dat die coax kabel de problemen geeft.
Ga nu de betreffende 3de uitgang van de splitter uittesten via een andere coax kabel om te zien of het probleem dan is opgelost. Laat het resultaat binnenkort weten.
In ieder geval hartelijk dank voor alle info en suggesties tot nu toe.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

De 3de uitgang van de splitter werkt met de proef-coax-kabel ook goed inclusief sbs6! Dat betekent dat de bestaande coax kabel naar de zolder problemen geeft met sbs6. Deze ga ik vervangen door een nieuwe coax kabel en hoop daarmee de problemen opgelost te hebben. Indien nodig kan ik nog een versterker overwegen, maar een slechte kabel versterken is niet zinvol. Dus eerst een nieuwe.
Nogmaals dank aan allen voor de support.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Het kan wellicht al helpen door de stekkers van de "verdachte" kabel  na te lopen cq te vervangen door goed afgeschermde stekkers

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Heb inderdaad de stekkers vervangen. Gaf geen oplossing. Als ik naar de kabel kijk zie ik een koperdraad, daarna een witte binnen-mantel, daarna een zilverkleurig laagje met daar omheen een aantal zilverkleurige draadjes, kabeldoorsnee is 7 mm. Kabellengte ongeveer 8 meter.
Als ik de kabel van de t.v. (op de zolder) in de 3-weg-splitter die beneden zit doe gaat SBS6 bij de woonkamer-t.v. storen (blokken en wegvallen). Het lijkt logisch dat die kabel de problemen geeft.




 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Misschien is het een optie om eens te kijken naar de Next Mini?
Je hebt dan geen coax kabel meer nodig, maar je kan dan via LAN of WIFI gewoon tv kijken.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dankjewel voor deze tip. Ik heb één en ander gelezen, maar eerlijk gezegd, ik ben een leek waardoor het wat lastig is precies te begrijpen hoe of wat. Ik begrijp dat je per t.v. zo'n kastje nodig hebt en een aangepast abonnement. Mijn oude abonnement wordt dan omgezet.
Ik begrijp het als een soort ZiggoGo zoals ik dat ook op mijn laptop(s) bekijk. Overigens, heb je dan ook een smart t.v. nodig?

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Een tv met een hdmi aansluiting en een lan kabel of goed wifi signaal is in principe alles wat je nodig hebt.
De Next mini is dacht ik 4 euro per extra unit
Alles over de Next Mini | Klantenservice | Ziggo

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik denk dat alle informatie die ik heb ontvangen mij wel verder zal helpen.
Dank voor het meedenken.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dankjewel voor de reactie. Heb idd gekeken naar  die mogelijkheid. Kost geloof ik 4 euro per t.v. per maand. Inmiddels is de kabel van de centrale "kast" verderop in de straat naar mijn woning, pak weg

100 meter op meerdere plaatsen beschadigd. Deze moet vervangen worden en wordt vervangen.
Daarmee is alles opgelost volgens de experts. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic