1
Vraag
2
Reacties
haastu

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

SBS6 plotseling niet meer te ontvangen op mijn 2de en 3de t.v.

Ik heb 3 t.v.'s waarop ik altijd ook sbs6 kon ontvangen. Sinds een week of wat ontvang ik alleen nog sbs6 op één televisietoestel, zonder dat ik iets aan kabels/splitter e.d. veranderd heb. Bij de andere 2 geen beeld terwijl de overige zenders wel goed werken. De vraag, wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Misschien is het een optie om eens te kijken naar de Next Mini?
Je hebt dan geen coax kabel meer nodig, maar je kan dan via LAN of WIFI gewoon tv kijken.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat kunnen heel veel oorzaken zijn.

Gebruik je een coax versterker?

Hoeveel meter coax kabel ligt er in huis?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?

 

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de2e en 3e TV op aangesloten zit?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kijk je op alle drie de toestellen met een ci plus module of zonder of zit er ook een Mediabox bij?

Ik vraag dit omdat het zou kunnen dat Ziggo de indeling op de coax opnieuw heeft ingedeeld. 

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dank voor uw reactie. Ik maak geen gebruik van een coax-versterker. Totaal meters coax-kabel minder dan 18 meter. Langste kabel naar huiskamer is 8 meter. Ik maak gebruik van een splitter met 3 uitgangen.
Een feit is, dat ik altijd op de 3 toestellen SBS6 prima ontving. Zonder denkbare reden nu alleen nog in de huiskamer.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dank voor uw reactie. Op twee toestellen een CI-plus module  (o.a. woonkamer) en één toestel met een apart kastje (Humax) met smartcard. Ook hier geldt jaren prima SBS6 gekeken. Nu zonder denkbare reden geen SBS6 meer op 2 van de drie toestellen. Nu alleen SBS6 in de woonkamer met de langste Coax-kabel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk helpt het om in Mijn Ziggo je Zenders opnieuw op te halen met de TV's en mediaboxen aan.

Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie, naar beneden scrollen en per apparaat/smartcard de Zenders opnieuw ophalen.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ga ik proberen. Laat u weten of het is gelukt of niet.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Helaas niet gelukt. Huiskamer t.v. ontvangt zoals gezegd wèl SBS6. 
Als ik de smartcard, van de andere t.v. in de huiskamer-t.v. steek, dan werkt SBS6 wel.
Conclusie: de smartcard is wel goed, maar de Interactieve CI+ 1.3 module werkt niet voor SBS6 op de huiskamer-t.v? Of is dat logisch?

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Update: De interactieve CI+ 1.3 module met de smartcard werkt wèl, ook met SBS6, op de huiskamer t.v. zo blijkt.
Maar dus niet bij de andere smart-t.v (slaapkamer) en t.v. met humax-kastje (zolder). Heeft dat dan met de t.v. te maken? Of met de splitter?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

En wat gebeurt als je opnieuw de zenders zoekt zonder smartcard en als de zenders gevonden zijn, dan pas de smartcard erin om de zenders te kunnen decoderen.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Als geprobeerd met een andere coax Kabel?
Het kan ook zijn, dat de splitter niet meer 100% de doorgifte geeft, tenminste wellicht omdat iets in de signaalsterkte gewijzigd kan zijn.
Dus even testen zonder splitter en evt. met een andere coax 

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik ga een en ander later uitproberen. 
Voor nu bedankt voor uw reactie.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dank voor uw reactie.
Ben al een poosje aan het uitproberen. Tot nu toe zonder goed resultaat.
Wellicht inderdaad een andere coax kabel voor de overige twee t.v.`s uitproberen en wellicht ook een andere splitter. Of dit voor mij de oplossing is laat ik tzt weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@haastu Zoek je kabels en splitters en dergelijke, kijk eens in de webshop van Ziggo, daar zijn aansluitmaterialen tegen kostprijs te bestellen: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Haal eerst eens de splitter er tussenuit en verbindt de inkomende coax met een van de uitgaande coaxen die naar je tv gaat die geen sbs6 kan ontvangen.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dit heb ik gedaan. Bericht geeft aan afwisselend: E48-32 en E37-32. 
Alle andere kanalen werken wel goed. Mogelijk is de betreffende coax-kabel niet van de goede kwaliteit.

Deze kabel is slechts 2,5 mtr lang. dus gemakkelijk te vervangen. Eén en ander ligt dus kennelijk niet aan de splitter. Ik heb inmiddels ook een melding naar Ziggo gedaan. We blijven het proberen.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Het is ook mogelijk dat de binnenkomende signaalsterkte is veranderd of fluctueert.
Dat kan Ziggo ook voor je nameten, maar het is wel zaak om te zorgen dat met name de coax aansluitingen, (lees stekkers),  van goede kwaliteit zijn en op de juiste manier zijn afgeschermd.
Dat icm de juiste kabel kan wellicht het probleem al oplossen.

haastu
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ook nu weer dankjewel voor het meedenken.
De coax-kabel ga ik nu sowieso vervangen, misschien ook de 3 weg splitter, maar ik weet niet welke splitter het beste is. Bij de Ziggo webshop kan ik nog geen 3-weg-splitter vinden. 
Ik blijf er aan werken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is en blijft een beetje gissen op deze manier via tekst, als je de mogelijkheid hebt?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers?

Mogelijk moet ook de eerste plaats vervangen moeten worden, als dit zo is, dan wordt dit gratis door Ziggo uitgevoerd.

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de 2e en 3e TV op aangesloten zit?

 

Coax splitter - 3-weg - Coax splitter - 3-Weg, Merk: Braun TeleCom - POA 03-UPC, Type: TV Splitter, ...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Die driewegsplitter is momenteel moeilijk leverbaar.

Ik zag er wel één staan op marktplaats. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic