1
Vraag
2
Reacties
PattiMan

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ruis met Ziggo Next

Ik gebruik een Philips TV (70pus7304, 4K UHD) om TV te kijken. De Ziggo Next is ingesteld op 4K output en op de TV staat ruis reductie en andere optimalisaties uit. Een reset van de Next levert niks op.

 

Ik heb een monteur naar mijn TV laten kijken, maar die geeft aan dat het aan Ziggo ligt. Het signaal zou wel eens niet sterk genoeg kunnen zijn. Kan dat bij digitale TV?


Als ik TV kijk zie ik enorme ruis in beeld: het lijkt te bewegen. De bijlage laat een ingezoomd beeld zien. Dit is overigens vrij extreem, maar laat wel goed zien wat mijn probleem is. De kleur blokjes op het shirt en achtergrond bewegen/verplaatsten. Het lijkt alsof het regent.

 

Zijn er nog andere ideeen om het probleem op te lossen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Sorry verkeerd begrepen, dus dan heb je de Next aangesloten via een hdmi kabel.
Weet dat voor de optimale instellingen je e.e.a. moet aanpassen in je beeldsettings van je philips voor een optimaal beeld,
1. Zorg voor de laatste software update op de tv
2. Hier de settings voor mijn tv philips PUS7403, kan je wellicht gebruiken
Gebruik in ieder geval na instellen van de settings op je tv de automatische stand van de Next of evt. 1080PKnipsel.JPG

Bekijk in context

PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste charleyr. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar ze hielpen niet. Daarom heb ik contact opgenomen met de winkel waar ik de TV heb gekocht. Uiteindelijk hebben ze me een aanbod gedaan om mijn TV in te ruilen op een andere. De nieuwe TV laat geen enkele ruis zien, dus ik ben weer helemaal blij.
Het probleem lag dus niet bij de Next.

Bedankt allemaal voor het meedenken en aandragen van oplossingen!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het signaal zou wel eens niet sterk genoeg kunnen zijn. Kan dat bij digitale TV?"

Nee, digitaal werkt of werkt niet of geeft blokken bij haperingen.

 

Is dit op alle kanalen of alleen op bepaalde?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je ruis alleen bij live tv of ook bij opnames movies en series etc?

 

kun je eens een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Dit lijkt meer op een analoog signaal.
Heb je de tv wel laten zoeken op digitale zenders.
Ik heb zelf ook een PUS7403 en een strak beeld op de hd zenders 

 

PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat is altijd als er donkere delen in beeld zijn. Op de niet HD zenders is het wel erger

PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Moet ik op de Next de zenders opnieuw laten zoeken? Ik heb geen coax kabel direct op de TV aangesloten.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Sorry verkeerd begrepen, dus dan heb je de Next aangesloten via een hdmi kabel.
Weet dat voor de optimale instellingen je e.e.a. moet aanpassen in je beeldsettings van je philips voor een optimaal beeld,
1. Zorg voor de laatste software update op de tv
2. Hier de settings voor mijn tv philips PUS7403, kan je wellicht gebruiken
Gebruik in ieder geval na instellen van de settings op je tv de automatische stand van de Next of evt. 1080PKnipsel.JPG

PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank je voor de instellingen! Ik zal ze straks eens proberen

PattiMan
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Beste charleyr. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar ze hielpen niet. Daarom heb ik contact opgenomen met de winkel waar ik de TV heb gekocht. Uiteindelijk hebben ze me een aanbod gedaan om mijn TV in te ruilen op een andere. De nieuwe TV laat geen enkele ruis zien, dus ik ben weer helemaal blij.
Het probleem lag dus niet bij de Next.

Bedankt allemaal voor het meedenken en aandragen van oplossingen!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey goedemorgen PattiMan 🙂 

Top dat de winkel waar je de tv kocht zo heeft meegedacht en het probleem hierdoor is opgelost, super om te lezen! Thanks ook dat je in je topic terugkoppeling geeft, daar help je anderen weer mee die tegen hetzelfde probleem aanlopen. 

Fijne dag vandaag! 😄

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic