Vraag
Reacties
Aankondigingen
Anniedog75
Level 2

Roze gloed TV + kleurverzadiging/kleurbereik

Hallo,

Sinds mei/juni vorig jaar (ik denk na een update van de Next box) is de kwaliteit van het beeld van mijn Philips 55PUS7304/12 TV flink achteruit gegaan. Er zit o.a. Een roze gloed in het beeld, wat bijvoorbeeld goed zichtbaar is bij studiobeelden, zoals bij Op1. Daar is duidelijk een roze gloed zichtbaar in bijv een wit overhemd of lichtgrijs haar. Het oogwit van mensen bevat extreem veel rood. Maar ook is alle blauw wel heel erg blauw en daardoor lijkt alle blauw op elkaar. Hetzelfde met de kleur rood en/of bruin. Het beeld wordt daardoor heel vlak. Zwart is ook erg zwart met weinigen detail en lijkt dus heel contrastrijk. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, inclusief resetten van de beeldinstellingen van de TV en terugzetten naar fabrieksinstellingen. 

Als ik TV kijk via de SMART omgeving van de TV, bijvoorbeeld Netflix, dan is er niks aan de hand en is het beeld prima. Om die reden dacht ik dat het mogelijk aan de Next box kon liggen en dus heb ik na bellen met Ziggo een andere Next box gekregen. Helaas zonder effect, hetv beeld blijft slecht.

Ik vermoed dat het niet aan de TV ligt, want via Netflix heb ik dus wel goed beeld.

Ik heb hier op het forum rond gekeken, bijv https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Rode-gloed-over-het-beeld/m-p/773028#M52281 maar ik heb de oplossing daar niet kunnen vinden. Weet iemand de oplossing?

Bedankt,

Ton

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Heb je de met de next meegeleverde hdmi kabel gebruikt ?

En als je de next op een andere hdmi aansluiting aansluit? 

En als je in de next configuratie speelt met de beeldinstellingen  

0 Kudos
Anniedog75
Level 2
Topicstarter

Hoi Ronald, dank je. 

Ik heb drie verschillende kabels gebruikt en inderdaad in de instellingen van de Next wat dingen gewijzigd. Bijvoorbeeld beeldkwaliteit automatisch of in 4K. Helaas zonder succes.

0 Kudos
Anniedog75
Level 2
Topicstarter

Sorry Ronihd 😅

Anniedog75
Level 2
Topicstarter

En ook de meegeleverde kabel gebruikt. Zou het anders nog aan de coaxkabel kunnen liggen?

0 Kudos
youriy
Level 17

Nee het kan niet aan de coaxkabel liggen. Is er ook een andere hdmi- ingang geprobeerd. Installeer de zenders eens op de tv en kijk hoe de kleuren dan zijn.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Zou het anders nog aan de coaxkabel kunnen liggen?

Nee, dit is puur iets tussen de Next en de TV. Ik moet de gebruiksaanwijzing nog opzoeken maar het zal met de kleur afhandeling van een extern aangesloten apparaat verband houden.

0 Kudos
Anniedog75
Level 2
Topicstarter

Hoi en bedankt. Heb inderdaad de andere HDMI ingangen ook geprobeerd, geen resultaat. Zenders installeren op de TV heb ik niet geprobeerd, zou ook niet weten hoe dat moet. Maar dank je voor de tip. Heb op een TV boven een CI+ module met Ziggo card en die heb ik achterin de TV gestoken, maar die werd niet herkend dus dat kon ik helaas niet uitproberen.

0 Kudos
Anniedog75
Level 2
Topicstarter

Ja ik zoek het ook een beetje in die hoek en ik vermoed dat het is gekomen door een update, al weet ik dat natuurlijk niet zeker.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Anniedog75 , wat een ontzettend raar probleem ervaar je. Fijn dat je onze Community hebt gevonden en wij je hiermee mogen helpen. Zo te zien heb je al veel tips ontvangen van onze leden.

De makkelijkste manier om een communicatieprobleem tussen de televisie en de mediabox te testen is door tijdelijk een andere televisie aan te sluiten op de plek waar je Philips 55PUS7304/12 nu staat.

Je geeft aan dat jij de Philips ook hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Heb je hierbij ook gecontroleerd of de Philips televisie wel op de laatste software van Philips zelf draait? Dus dat je niet een software update van Philips hebt gemist? 

0 Kudos