sorayafrowijn

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Roze beeld

Goedenmiddag,

 

Wij hebben nu al een tijdje roze beeld. En krijgen dit maar niet weg helaas. Van alles al geprobeerd en vervangen. Zodra wij via de xbox of home cinema set kijken hebben wij gewoon beeld en zodra wij via de mediabox van ziggo kijken hebben we helaas weer roze beeld. Ik kan ik het menu de kleuren niet aanpassen. Weet iemand wat wij kunnen doen? Had al gekeken naar de andere topics en zag ook iets over een update staan maar helaas kon ik dot bericht alleen liken en er niet op reageren. Hoop dat iemand kan helpen! Alvast bedankt!

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @sorayafrowijn

 

Allereerst welkom op de Ziggo Community. Super leuk je hier te mogen verwelkomen.

 

Ze zeggen wel eens, bekijk het eens door een roze bril. Nou lijkt dat bij jou wel heel serieus te zijn genomen.

Ik kan me voorstellen dat TV kijken er zo niet leuker op wordt.

 

Allereerst de vraag of je de volgende tips kan testen:
- Sluit de Mediabox aan op de TV met een nieuwe HDMI kabel en poort van de TV. ( verwissel bijv. de Xbox en TV eens met elkaar qua poorten )

- Blijf je dan een roze beeld ervaren, test dan eens bij instellingen het HDMI videosignaal op RGB.


Ben benieuwd of dit de oplossing bied.

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik vond het wel gezellig het roze beeld mijn man vond het iets minder fijn. En inmiddels begin ik mij er ook wel een beetje aan te irriteren haha. We hebben bovenstaande opties al gedaan en dit heeft helaas niets opgelost. Ik zag wel in een ander topic dat het aan de update kan liggen. Alleen lukt het mij helaas niet om op dat topic te reageren. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @sorayafrowijn, haha de lol is er inderdaad snel vanaf. Het roze effect heeft niet bij ieder programma een positieve uitwerking. Ik zie inderdaad dat je een privé bericht hebt gestuurd naar mijn collega. Welke foutmelding krijg je, wanneer je onder dit topic wit reageren? 

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik krijg geen foutmelding tijdens het reageren op het topic. Maar denk dar de reacties uit staan. Het knopje reageren is zegt maar licht grijs ipv zwart. Dus kan er wel op klikken maar er gebeurt niets. Maar het verhaal van dat bericht klinkt wel hetzelfde dus heb het idee dat het bij ons ook aan de update ligt waardoor we roze beeld hebben. Je collega had gereageerd dat ze daar wel iets aan konden doen maar dan kon zijn dat wanneer er een nieuwe update was het weer roze zou kunnen worden. Hoopte dat je collega mij daar dan bij kon helpen om te kijken of het idd daar aan ligt. En dat we dan hopelijk geen roze beeld meer hebben. 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Gaat het hier ook echt om de Mediabox Next en niet de Mediabox XL? Was ik met de berichten nog niet helemaal uitgekomen.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Als je een mediabox XL hebt met nieuwe software, dan is het te verhelpen via:https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/verkleurd-beeld-mediabox-xl#/

 

 

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de Mediabox Next. Geen xl er staat in mij menu helaas ook niets kwa kleuren aanpassing. 

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Is de box zelf al een keer vervangen (dus niet enkel de bekabeling)? Want het kan ook gewoon aan de box zelf liggen.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik ken de verkleuring van de Next inderdaad alleen van eerdere problemen met kleurprofielen die een paar updates terug al verholpen zouden zijn. Maar naast een andere hdmi-kabel (al een nieuwe van Ziggo gehad?) zou ik het dan ook niet weten en kan een monteur misschien uitsluitsel bieden..

HaroldFrl

Level 11
  • 628Posts
  • 11Oplossingen
  • 76Likes

Wij hadden dat afgelopen zondag ook, zetten de TV aan en beeld dat van de next kwam was rose, de tv op satelliet gezet en het was goed, weer naar de next en het was weer rose. (dit was de enigste keer en dit was na een update van de next...)

Na alles even uit te hebben gezet was het weer goed, ik heb er verder geen aandacht aan geschonken.

 

Als het weer gebeurd dan check ik de HMI kabel.

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben al een nieuwe gekregen van Ziggo omdat ik idd hoopte dat dit het probleem was. Helaas blijft hij roze. Het opstart scherm waar welkom op staat start welbelovend in het zwart wit en daarna hebben we echt knal roze beeld.

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja dat las ik ook dus hoopte dat dit bij mij dan ook het geval was. Wij hebben nu alles al vernieuwd. Alle kabels en een nieuwe mediabox next. Dit is helaas de oplossing niet hij doet nog steeds hetzelfde.

sorayafrowijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben al een x de hele nacht alle stekkers er uit gehad. Maar hij blijft roze. Is nu ongeveer 3 maanden zo en begint wel vervelend te worden 🙈

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor het delen van je bevindingen @sorayafrowijn. Na 3 maanden roze beeld is het inderdaad hoog tijd voor een ander kleurtje. Waar ik nog wel benieuwd naar ben, heb je de mogelijkheid om de Next op een andere tv te testen? Ik ben benieuwd of je hierop hetzelfde beeld hebt. En zo niet, van welk merk + type is je televisie waarop je dit ervaart? Mogelijk dat we daarmee een link kunnen vinden. 

Uitgelicht topic