Vraag
Reacties
Oplossing
Shafiek
Level 1

Rode knop functionaliteit werkt niet (Quantis CI+, Sony KD-49XE8005)

Goedenavond,

Ik heb een Sony KD-49XE8005 tv met Quantis 1.3+ kaart.

Afgelopen week wilde ik een uitzending terugkijken op een NPO zender.

Echter de rode knop om tv gemist te activeren werkt niet.

Reeds heb ik een aantal ziggo medewerkers aan de lijn gehad.

De eerste vertelde mij dat ik alleen via de app terug kan kijken. Het tv gemist zou niet in mijn abonnement zitten.

De volgende medewerker heeft met mij aan de lijn de tv naar fabrieksinstellingen gebracht en de zenders opnieuw geïnstalleerd.

In het menu CA module geeft de tv aan dat de laatste software gebruikt wordt.

Internetverbinding via WiFi op de tv is stabiel. Ziggo kon alleen een monteur langssturen daar het probleem niet aan de telefoon op te lossen viel.

Een derde poging leverde hetzelfde resultaat op. Ook deze medewerker meldde mij dat het zou moeten werken en adviseerde een monteur.

Vandaag echter een medewerker gesproken die vertelde dat via de CI+ module geen TV gemist gekeken kan worden. Dit kan slechts met de app te downloaden via mijnziggo. Klopt dit volgens jullie?

Kan iemand mij vertellen of de app op Android tv gedownload kan worden via mijnziggo? Ik kan het namelijk niet vinden.

Heeft iemand een vergelijkbaar probleem dat de rode knop helemaal niet werkt (Knop zelf is niet defect, heb hem gecheckt bij teletekst).

Zou het graag werkend krijgen. Ik moet zeggen dat ik wel vriendelijk geholpen ben tot nu toe door ziggo, alleen geen werkende oplossing tot nu toe.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Shafiek
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Beste communityleden,

Even een update: Quantis heeft mij een nieuwe module gestuurd. Deze werkt wel met de interactieve functie. Ik heb alleen de module NIET geuodate.

Weet iemand of de update veilig te doen is? Geen verlies van functionaliteit zoals interactieve functie?

Merk wel dat de Quantis soms blokkerig beeld geeft voor een flits van een moment waar de SMiT dat nooit had.

ik had het dus fout en Quantis werkt dus wel degelijk met Sony. En Ziggo werkt ook gewoon met Quantis en Sony.

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
Steefb
Level 20
Vraagje woon je in voormalig UPC gebied en doen de andere interactieve diensten het wel?

Interactieve diensten via ci werken alleen in voormalig Ziggo gebied.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/
Interactieve televisie via CI+
In sommige regio's in Nederland kun je ook interactieve televisie te kijken via een CI+ Module. Je kijkt dan niet alleen live tv, maar ook films en series on demand. En je kunt gemiste uitzendingen terugkijken. Wil je weten of dit mogelijk is op jouw adres? Dat controleer je eenvoudig hierboven door je postcode en huisnummer in te vullen.
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Hoi Steef,

Beankt voor de snelle reactie. Ik zit in Den Haag. Voordat Ziggo en UPC samengingen waren wij al Ziggo in Den Haag.
0 Kudos
youriy
Level 17

Dus deze software of hoger? en staat interactieve tv aan in het ca-modulemenu?
0 Kudos
Steefb
Level 20
Krijg je wel interactieve diensten te zien onder de of gebeurt er wat anders?
Ook mag je sommige programma's niet terugkijken, al eens wat anders geprobeerd ?
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
youriy wrote:

Dus deze software of hoger? en staat interactieve tv aan in het ca-modulemenu?

Dag Youri,

Klopt zit nu op versie PKG6.5.... , dus hoger.

@Steefb: De rode knop on demand staat geactiveerd. Is dit wat je bedoelt?
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
ohja sorry, een enkele keer komt er rechtsonder een rode knop in beeld met aan. Tijdelijk en daarna verdwijnt deze weer. Er gebeurt niets op het moment van indrukken. Alleen het led van de tv reageert als je de rode knop indrukt.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Ik vraag me af of je niet de "hbbtv" onder je rode knop hebt ipv interactieve Ziggo

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/hbbtv/

Die instellingen moet je hier kunnen aanpassen, wat ze precies doen weet ik niet.

(Zender installatie -> Digitale Set-up -> Instellingen voor interactieve toepassingen)

(Instellingen -> Zender installatie -> Digitale Set-up -> Instellingen CA module -> On Demand (rode knop) instellingen -> Activeren/Deactiveren).

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/geen-on-demand-met-sony-smart-tv-en-ci-module-35161
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Ik heb allee van Hbbtv nu uitgeschakeld. Er stond inderdaad iets aangevinkt. Verder de on demand rode knop stond oo geactiveerd en heb ik zo laten staan.

helaas nog geen respons van de tv...
0 Kudos
Steefb
Level 20
TV misschien even 10 minuten van de stroom halen? (stekker eruit)
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
zal dat morgen proberen Steefb. Welterusten en bedankt tot zover!
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Goedemiddag. Zojuist de stroom eraf gehaald tien minuten. Daarna tv aangezet en nog steeds geen verandering helaas...
0 Kudos
youriy
Level 17
En Hbbtv activeren, lukt dat wel of ook niet?
0 Kudos
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Beste communityleden,

Sorry voor de late reactie. Heb nog veel research gedaan en zal hier alles plaatsen wat ik gevonden heb van andere gebruikers.

De oplossing voor mij kwam in de volgende topic. Deze gebruiker heeft precies hetzelfde probleem als ik. Ook ik heb alles geupdate. Bij hem bleek dat de Quantis module geeft problemen en SMiT module werkt probleemloos in Sony:
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/on-demand-werkt-niet-meer-25921

In de volgende topic wordt aangegeven door ziggo monteur dat niet alle modules even goed communiceren met alle merken tv’s:
https://www.televisies.nl/forum/ziggo-on-demand-525/

In onderstaand draadje zijn drie verschillende merken tv’s in combinatie met Quantis en SMiT module en meerdere smartcards getest. SMiT werkte op alledrie de tv’s en smartcards, terwijl de Quantis niet in elke combinatie werkte:
https://ziggoforum.nl/topics/91470/

Een ziggomonteur heeft aangegeven dat een update van de CI+ module problemen oplevert in combinatie met Sony tv’s:
https://community.sony.nl/t5/televisies/interactieve-tv-op-kdl48w605b/td-p/1847293/page/2

Na alles te hebben gelezen, heb ik als test een SMiT CI+ 1.3 module gekocht en in mijn tv geplaatst. Ik heb hem niet ge-update, vanwege de verhalen dat een update mogelijkerwijs de interactieve functie verpest. En waarempel, de SMiT module werkte vlekkeloos en zo ook de TV gemist functie.

Eerlijk gezegd had ik van Ziggo toch wel verwacht dat ze dit wisten, want het internet staat vol van problemen met Sony en Quantis module combinaties. Alle verhalen van dat het niet in mijn abonnement zou zitten, of dat je geen TV gemist kan bekijken via de rode knop met een module blijken onwaar. Ik ben heel vriendelijk te woord gestaan door Ziggo, maar had toch wel meer deskundigheid verwacht.

Aangezien ik nog garantie heb op de Quantis, ga ik hen nu aanschrijven hoe dit opgelost gaat worden. En hoe ze deze kaart zsm wel werkend kunnen maken met de Sony.

Daarbij heb ik de Quantis ook maar te koop gezet met de mededeling dat hij orima werkt met een Philips tv.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken. En ik hoop dat mijn samenvatting met referenties naar andere topics mensen met eenzelfde probleem kunnen helpen.
Shafiek
Level 1
Topicstarter
Beste communityleden,

Even een update: Quantis heeft mij een nieuwe module gestuurd. Deze werkt wel met de interactieve functie. Ik heb alleen de module NIET geuodate.

Weet iemand of de update veilig te doen is? Geen verlies van functionaliteit zoals interactieve functie?

Merk wel dat de Quantis soms blokkerig beeld geeft voor een flits van een moment waar de SMiT dat nooit had.

ik had het dus fout en Quantis werkt dus wel degelijk met Sony. En Ziggo werkt ook gewoon met Quantis en Sony.
0 Kudos