GeVanGe

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rode gloed over het beeld

Sinds eergisteren heb ik een rode gloed over het tv-beeld. Na contact met de klantenservice zijn alle opties uitgeput. De mogelijkheid om in de instellingen ‘beeld en geluid’ de tv kleur output aan te passen gaat niet omdat die optie niet in mijn menu zit. 

Als ik de mediabox op een andere tv aansluit heb ik normaal beeld. 
De gloed zie ik niet op het Welkom en Even geduld aub scherm. Het daarna verschijnende logo van Ziggo wisselt: dan wel, dan niet. 

63 Reacties 63
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@mathijse  schreef:

Als het inderdaad de mediabox XL is, dan zou dit de oplossing kunnen zijn:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/verkleurd-beeld-mediabox-xl#/ja/


Bij een XL zou de link kunnen helpen. Het is echter een Next. Zie enkele reacties hoger. En die heeft die kleur opties niet.😉

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Welke tv heb je ?

GeVanGe
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn tv is een ad notam Box TV 37.0 (type 370-4, bouwjaar 2005) en heeft HD-TV via de VGA-ingang.

Om daadwerkelijk beeld te krijgen is een hd-Fury noodzakelijk.

Voor de zekerheid heb ik de Technical Support van de leverancier geraadpleegd. Al hun suggesties heb ik gedaan (zie bijlage).

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

phoe Inderdaad een lastige. Heb je next en tv etc ook al eens stroomloos gehad voor 3 a 5 minuten? even standaard antwoord, maar vaak helpt dit. En zorg er in ieder geval dat de software inz tv ook up to date is. een  "hdmi switch" kan ook wel eens problemen oplossen. va 10 a 20 heb je al een vrij goed werkende. ( maar nogmaals met nadruk op kan...)

GeVanGe
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor het meedenken. Beide zijn al een hele nacht van de stroom geweest. De tv heeft geen software die geupdate kan worden. De hdmi switch zit er al tussen (tv + dvd).

GeVanGe
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ter info: vanmorgen is de monteur geweest. Hij heeft het probleem niet kunnen oplossen en noemde het "uitdagend". Dat belooft niet veel goeds.

Zijn voorstel aan de klantenservice om tijdelijk een mediabox XL ter beschikking te stellen is niet overgenomen. Dat zou gevolgen hebben voor mijn abonnement, mijn 2e next zou ik moeten inleveren (een 2e XL is er niet) en als mijn abonnement weer omgezet zou worden krijg ik geen 2e next meer.

De XL zou een oplossing zijn omdat die deze update (4.31) nog niet heeft en de mogelijkheid om RGB-kleuren aan te zetten.

Het probleem wordt nu intern bekeken en ik wacht rustig af of er een oplossing zal komen.

Ik ga zelf een poging wagen door de DVI-kabel rechtstreeks op de tv aan te sluiten. Daar zoek ik een momentje voor want dat heeft wat voorbereiding nodig (het glas moet van de tv af om bij de aansluitingen te kunnen).

Wordt vervolgd.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw terugkoppeling @GeVanGe
Dat is natuurlijk niet waar je op hoopte, maar waar eigenlijk iedereen al een beetje bang voor was. 

Het abonnement omzetten is inderdaad geen goed idee omdat het dan niet meer terug kan naar hoe het nu staat. 

Het probleem is hier in onderzoek en er zit weinig anders op dan dit af te wachten 😞

Mocht de DVI-kabel rechtstreeks op tv een oplossing bieden, dan horen we het graag.

GeVanGe
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zojuist de mediabox rechtstreeks aangesloten op de DVI-ingang van de tv. Helaas is dat niet de oplossing.

Daarom telefonisch contact opgenomen met de voormalig importeur van deze tv's. Hij adviseerde om het hdmi-signaal op 720p te zetten, dat zou voor DVI voldoende moeten zijn. Ook dat heeft geen resultaat opgeleverd. Hij vroeg zich af of dit samenhangt met het stoppen van het analoge tv-signaal.

 

De DVI-aansluiting geeft na het normale welkomst- en even-wachten-scherm in het geheel geen beeld, alleen een paars blok op het scherm (zie foto, daar zie je ook het scherm zonder de glasplaat).

Jkoeners

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik denk dat het te maken kan hebben met de 4.31 update. Sinds de update is de hdmi output altijd bt.2020. Behalve bij het opstarten en welkom scherm. Ik zie ook dat bij mij de kleuren sinds 4.31net niet kloppen (subtiel, dus geen gloed). Ik hoop dat ze in een volgende update geen bt.2020 meer uitsturen( zeker niet in de 1080i mode)

Kuil

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het probleem ook na de 4.31 update. Uiteindelijk heb ik nu goed beeld door bij instelling, beeld en geluid de optie “hoog contrast” aan te zetten. Zou er niets mee te maken moeten hebben maar heeft bij mij nu normaal kleur gebracht.

tuilcity

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb exact dezelfde ervaring, ook ziggo next. het is bij mij het 2e apparaat voor de werkkamer, ook met een DVI kabel aangesloten. Rechtstreeks op HDMI werkt het goed. De update naar 4.31 heeft dit geintroduceerd. Ook bij mij welkom scherm en eerste logo pagina goed, daarna paars. 

Kabels gewisseld zonder resultaat. is het mogelijk om als test terug te gaan naar 4.30?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

@tuilcity (en @GeVanGe), willen jullie eens testen of de optie 'Hoog contrast' het probleem verhelpt net als bij @Kuil? Ben benieuwd..

tuilcity

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex, dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb net met de instellingen zitten testen, maar hoog contrast helpt bij mij niet. Ook de beeld resolutie van automatisch afhalen en op 1080 of 576 helpt niet. zelfs niet het beeld terugschakelen in het menu naar scart. resultaat blijft paars beeld. Hoop dat het snel op te lossen is.

Kuil

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, nadat ik de box uit heb gehad en weer aan dan is de rode gloed terug. Switch ik de box dan weer naar normaal contrast dan verdwijnt de gloed. Maar zodra ik de box uit en weer aan zet is de gloed weer terug. Dus als alles aan staat en ik wissel contrast is bij mij het probleem tijdelijk weg. Dus geen oplossing. Ik heb een Next gekoppeld aan een NAD t747. Beeld en geluid via hdmi door de NAD naar de TV. Als ik het beeld niet via de nad naar de tv stuur is de rode gloed weg. Het heeft dus te maken met een andere manier waarop het beeld wordt aangeboden in update 4.31 waar niet ieder apparaat mee om kan gaan lijkt het.

GeVanGe
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex, ik heb net getest. Als ik omschakel krijg ik na herstart een scherm vol met sneeuw. Na uit- en aanzetten van de next komt het vertrouwde beeld met de paarse/rode gloed weer. Dit werkt bij mij niet. 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9650Likes

Goedemiddag iedereen,

 

Graag geef ik jullie een update over het onderzoek naar dit probleem. Ik heb vorige week en deze week meerdere keren contact gehad met o.a. @GeVanGe, @Marjolein7 en @tuilcity. Met hun medewerking hebben we voortgang geboekt in het onderzoek. Bedankt voor jullie tijd en inzet! De onderliggende oorzaak wordt nog onderzocht, maar er is inderdaad 'iets' in software-update 4.31 waardoor die niet meer goed samenwerkt met enkele televisies. Dit lijkt voornamelijk voor te komen bij wat oudere televisies die gebruik maken van een DVI aansluiting.

Voor de Mediabox Next gebruikers die last hebben van dit probleem (een constante paarse/rode gloed over het beeld) kunnen we op afstand een configuratieaanpassing doen. Dat is een tijdelijke oplossing tot er nieuwe software is waarmee het probleem structureel wordt opgelost. Heb jij sinds software-update 4.31 van de Mediabox Next een constante paarse gloed over het beeld? Laat het hier dan weten.  

Jelle_10

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier ook last van graag zie ik de tijdelijke oplossing uitgevoerd worden bij mij

 

 

 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9650Likes

Ik heb hier ook last van graag zie ik de tijdelijke oplossing uitgevoerd worden bij mij

Hoi @Jelle_10, ik heb je hier een privébericht over gestuurd. Heb je die gezien?

Cdl

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Anne, zojuist contact gehad met de klantenservice van Ziggo en gevraagd om de configuratie oplossing om van de paars rode gloed af te komen. Helaas waren ze van jouw oplossing niet op de hoogte. Dus werd ik naar jou doorverwezen. Kun jij ervoor zorgen dat de configuratie wordt uitgevoerd op mijn mediabox next? 

Jeroen Witters

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

Ook ik heb last van de paarse gloed nadat ik de update heb uitgevoerd. Hierbij heb ik ook geen geluid. Graag zou ik gebruik maken van de tijdelijke oplossing zodat ik de EK wedstrijden kan kijken.

Dankjewel! 

Uitgelicht topic