Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
osaxxx
Level 1

Rituals Perfume Genie koppelen aan ZIGGO router

onlangs de Rituals Perfume Genie gekocht. Deze zou wifi gekoppeld moeten kunnen worden via een IOS app aan het wifi netwerk. Met geen mogelijkheid!!!
Is er bijvoorbeeld een firewall setting die nodig is?

Stappen gaan als volgt:
* download app Rituals,
*start de wifi zichtbaarheid op de Perfume Genie,
* Ga naar iPad instellingen netwerken en verbind met het netwerk dat de Perfume Genie uitzendt.
*Ga terug naar de Rituals app en kies verbinden met het netwerk van Ziggo.
* eindeloos blijft de melding "verbind de app -> "mijn netwerknaam", na 45 minuten deze melding weggeklikt.

Van alles geprobeerd, reboot router, 3G/4G data uit (dus alleen wifi), verschillende iPad's, iPhones met verschillende versies ios, etc

Wie heeft de gouden tip? Anders gaat dit toch wel geinige gadget retour naar Rituals.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
janjanendekids
Level 8
hier heb je een filmpje misschien heb je er wat aan .
heb ff gekeken zijn wel wat handelingen moet doen om te verbinden
https://www.rituals.com/en-nl/perfume-genie-ios.html
je mist wat handelingen in jouw volgorde van connecten
Stappen gaan als volgt:
1 download app Rituals,
2 registeren --aanmelden in de app
3 het apparaat verbinden met je telefoon om te registeren met de app dan brandt er een blauwe lampje
4 Ga naar iPad instellingen netwerken en verbind met het netwerk dat de Perfume Genie uitzendt ga dan na de app klik op next in de app
5 Ga terug naar de Rituals app en kies verbinden met het netwerk van Ziggo vul je ww in van je netwerk
6je apparaat een naam geven
7 apparaat vulling er in en gaan

kijk ff na het filmpje welke handeling je vergeten bent

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Ronihd
Level 18
osaxxx wrote:
onlangs de Rituals Perfume Genie gekocht. Deze zou wifi gekoppeld moeten kunnen worden via een IOS app aan het wifi netwerk. Met geen mogelijkheid!!!
Is er bijvoorbeeld een firewall setting die nodig is?

Stappen gaan als volgt:
* download app Rituals,
*start de wifi zichtbaarheid op de Perfume Genie,
* Ga naar iPad instellingen netwerken en verbind met het netwerk dat de Perfume Genie uitzendt.
*Ga terug naar de Rituals app en kies verbinden met het netwerk van Ziggo.
* eindeloos blijft de melding "verbind de app -> "mijn netwerknaam", na 45 minuten deze melding weggeklikt.

Van alles geprobeerd, reboot router, 3G/4G data uit (dus alleen wifi), verschillende iPad's, iPhones met verschillende versies ios, etc

Wie heeft de gouden tip? Anders gaat dit toch wel geinige gadget retour naar Rituals.

Hi,

Ik lees op een review site onderstaande :

Rituals Perfum Genie: wat is het?

Hou er verder rekening mee je een 2,4GHz Wi-Fi-netwerk nodig hebt.

Is jou telefoon idd op 2.4 ghz verbonden of op de 5ghz ? van het Ziggo modem ?
0 Kudos
osaxxx
Level 1
Topicstarter
Dit noemde ik mss niet, maar op de router 5GHz uitgezet om te forceren dat er met 2.4GHz verbonden wordt, op iPhone, iPad verbonden met 2.4GHz. Ik kom t/m de stap kies thuisnetwerk -> volgende -> dan eindeloos VERBIND DE APP met mijn SSID netwerknaam.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Welke wifi-modus heeft u geselecteerd?
0 Kudos
Ronihd
Level 18
Jan F. wrote:
Welke wifi-modus heeft u geselecteerd?

Ja daar kan idd ook nog ellende uit voortkomen
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi osaxxx, ben je er inmiddels uitgekomen met de Rituals Perfume Genie, met behulp van de tips die hier gegevens zijn? 🙂
0 Kudos
janjanendekids
Level 8
hier heb je een filmpje misschien heb je er wat aan .
heb ff gekeken zijn wel wat handelingen moet doen om te verbinden
https://www.rituals.com/en-nl/perfume-genie-ios.html
je mist wat handelingen in jouw volgorde van connecten
Stappen gaan als volgt:
1 download app Rituals,
2 registeren --aanmelden in de app
3 het apparaat verbinden met je telefoon om te registeren met de app dan brandt er een blauwe lampje
4 Ga naar iPad instellingen netwerken en verbind met het netwerk dat de Perfume Genie uitzendt ga dan na de app klik op next in de app
5 Ga terug naar de Rituals app en kies verbinden met het netwerk van Ziggo vul je ww in van je netwerk
6je apparaat een naam geven
7 apparaat vulling er in en gaan

kijk ff na het filmpje welke handeling je vergeten bent
0 Kudos