1
Vraag
2
Reageer en help mee
BL72

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Restwaarde next mini onterecht in rekening gebracht

Zie mijn topic Mediabox Next gedeactiveerd na wijziging abonnement, herstel pas mogelijk op 31 augustus afgelopen juni.  (ik kan geen topic nummer of referentienummer vinden, dus maar even zo!) 

Dacht dat dit opgelost was maar wat schetst mijn verbazing nadat ik gister na lange weer eens inlogde op MIJN Ziggo?? IN oktober is er een bedrag van € 82,50 afgeschreven voor 'restwaarde NExt mini'.  (Factuurnummer 601095121813, dd 13 oktober 2023) Dezelfde mini die ik in juni na ontvangst dezelfde dag nog heb teruggestuurd en met verzendbewijs aan de klantenservice heb bevestigd!!! 

Kan deze factuur svp heel snel gecrediteerd worden? Ik vind het echt schandalig na al het maandenlange gedoe wat ik met Ziggo heb gehad, (zie mijn verhaal, topic) ik maanden later alsnog zo'n factuur krijg. 

Dank alvast. 

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74542Posts
  • 5103Oplossingen
  • 21659Likes

Heb je de 3S code nog?

Zo ja, plaats die dan hier.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Opgelost: Mediabox Next gedeactiveerd na wijziging abonnemen... - Ziggo Community

Pasi

Level 18
  • 9594Posts
  • 489Oplossingen
  • 5322Likes

Dat Ziggo zonder enige communicatie extra geld afschrijft, dat kan/mag natuurlijk niet, vooral omdat dit extra bedrag niets met uw maandelijks abonnements bedrag te maken heeft ( waarvoor Ziggo wel een machtiging heeft ).

Als u het verzend bonnetje ( met 3S code ) nog hebt, dan moet Ziggo het bedrag direct terugstorten.

Maar dat u na maanden ( ! ) dat bonnetje niet meer hebt, is natuurlijk volkomen normaal ! Ziggo kan niet van u eisen, dat u zo'n bonnetje na maanden nog heeft. Als Ziggo u in oktober had gemaild, dat u restwaarde moest betalen, dan was de kans natuurlijk veel groter dan u het bonnetje nog wel had.

Ps. overigens vind ik €82,50 als 'restwaarde' een volkomen belachelijk bedrag. Dat zou betekenen, dat een Mini in nieuwstaat nog veel duurder zou moeten zijn 🤣 😂 🤣 😂 !
Ik verwacht dat de Mini qua inkoop een paar tientjes kost en Ziggo ( Ziggo kennende ) zal daar nog 100% bovenop doet. Maar dan kost een gloednieuwe Mini nog steeds geen €82,50, laat staan als restwaarde !
Aan dit soort bedragen kan men duidelijk zien, dat Ziggo graait wat het kan ! Schandalig !

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 331Oplossingen
  • 1574Likes

@BL72 sorry voor het gedoe en het misverstand. Dit is even verwarrend inderdaad.

Normaal gesproken krijg je altijd netjes een bevestiging van een restwaarde. Maar hier is het allemaal wat buiten de geijkte paden gegaan: je abonnement is middels een zogenoemde herstelactie (noem het aub zoals je zelf wil uiteraard) om alles weer naar jouw wens te activeren. Dan willen bevestigingen en dergelijke wel eens achterwege blijven, alles gaat niet via de voordeur. Anders had je natuurlijk eerder op de hoogte geweest, dat snap ik ook. 

Desalniettemin: de kosten krijg je retour. Dat komt goed. Altijd tot je dient!

BL72
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jacob, dank voor je snelle reactie. Nee het track&tracebonnetje heb ik niet meer , aangezien het ook al eerder door Ziggo is bevestigd dat de mini is ontvangen en de ontvangstbevestiging met 3S code van post.nl ook via een chat aan de klantenservice heb toegestuurd. De ontvangstbevestiging was dus in juni al in bezit bij de klantenservice van Ziggo. Wat er daarna mee is gebeurd is mij een raadsel. Maar blijkbaar is dus niet in mijn dossier genoteerd dat de mini direct weer retour is gekomen.  Ik heb helaas die betaling niet opgemerkt in oktober, anders had ik uiteraard al veel eerder aan de bel getrokken. 

Ik zie de restititie heel graag tegemoet, nogmaals dank voor het oppakken! 

BL72
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi @Jacob , ik ben gaan speuren en heb de verzend- en ontvangstbewijzen gevonden! Ze stonden nog in de chat met de ziggo klantenservice. 

Dus voeg ze hierbij toe en zie de terugbetaling graag tegemoet. 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1292Posts
  • 137Oplossingen
  • 769Likes

Hey @BL72, dank je wel voor het bewijs! Ik heb de kosten gecrediteerd, de vergoeding wordt gerekend met de volgende factuur. Excuses voor het ongemak dat dit heeft mogen gebeuren. 

Ik verwacht dat het hiermee is opgelost. Ik wens je een schitterende dag toe. 😊

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74542Posts
  • 5103Oplossingen
  • 21659Likes

@Pasi Ik vermoed dat je een aantal kosten vergeet, zoals: opslagruimte, personeelskosten, verzendkosten, inpakkosten, verwerking- en administratiekosten bij niet retour sturen, investeringskosten, omdat je op voorhand op voorraad moet hebben en de winst er pas is na aftrek van deze kosten en dan praat je over een heel ander bedrag.

Als een ondernemer deze kosten niet meetelt in de verhuurprijs en verkoopprijs van een product, dan zijn er niet betaalde kosten en die zullen bij de abonnementskosten van de andere klanten moeten komen.

Gelukkig legt Ziggo al deze kosten neer bij diegene die een product niet terug stuurt en niet bij de andere abonnees.

Bert_0-1707817780190.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic