Hallo,
als ik mijn mediabox (xl) opstart kan ik op geen enkele zender en voor geen enkele dag Replay TV krijgen. Ook niet als ik lang wacht of al een uur lang live tv heb zitten te kijken. Icoontjes van Replay TV zijn ook niet zichtbaar in de programma gids. Dit probleem heb ik altijd en iedere dag opnieuw.
Trek ik de stekker eruit en stop ik die er weer gelijk in, dan is Replay TV in alle gevallen na opstarten van de box binnen een minuut beschikbaar.
Ik moet nu dus iedere dag, als ik Replay TV wil gebruiken, tijdelijk de stekker uit het apparaat trekken.
Power settings staan op de laagste stand (Eco). Ik zet de box uit dmv de touch button aan de voorkant of dmv de knop op de afstandsbediening. De power switch aan de achterkant van het apparaat staat altijd aan.
Dit probleem heb ik al een paar maanden. Geen idee wanneer het begonnen is want daarvoor gebruikte ik replay tv nooit. Mogelijk heeft het bij mij dan ook nooit goed gewerkt.
Staat er een instelling verkeerd of is de box gewoon kapot?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Marcelo72, laten we ervoor gaan zorgen dat Replay Tv werkt wanneer jij wilt! Ik zie dat @Bert en @Steefb al goed meegekeken hebben. Ik ga je een nieuwe splitter en kabel opsturen! Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Hou je ons op de hoogte?
Hoi. De splitter met nieuwe kabel zitten er nu een aantal dagen tussen. Heb iedere avond de replay tv een keer uitgeprobeerd en het blijft nu goed gaan. Dus het lijkt erop dat dit het probleem heeft opgelost.
Bedankt voor de hulp/oplossing en fijne feestdagen allen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
De data kabel (rood) gaat naar het witte modem, de tv kabel (groen) gaat rechtstreeks de mediabox in. Er zitten verder geen splitters tussen.
Er loopt een kabel door de muur van de wandcontactdoos naar de meterkast en van daaruit gaat het een buis in naar beneden. Geen idee wat er verder mee gebeurt. Ik woon in een grote galerij flat en ergens komt alles weer bij elkaar heb ik begrepen, maar daar heb ik geen toegang.
Je hebt de mediabox (xl) hopelijk niet met een utp kabel verbonden met de connect box?
Dat levert nogal wat problemen op.
@Marcelo72 Zit er in de meterkast ook een wandcontactdoos?
Zo ja, kun je daar ook een foto van maken?
Zo nee, loopt die in 1 keer door of zit er nog een koppelstuk tussen?
Zo ja, kun je daar ook een foto van maken?
Nope. Alleen power, hdmi naar tv en die kabel uit de wandcontactdoos.
Ik zie geen koppelstuk of wat dan ook. Er komen twee dikke groene kabels uit het plafond bij de meterkast en gaan via zo'n plastic buis/kabelgoot rechtstreeks naar beneden naar een gat in de vloer.
Internet, telefonie en gewone televisie werken overigens uitstekend. Replay tv ook, zolang ik de box maar iedere keer opnieuw opstart, daarna draait het uren zonder problemen.
OK, duidelijk, dan kan de huidige splitter nog een obstakel zijn voor de mediabox XL.
Ziggo kan je gratis een hedendaagse splitter sturen met een passende kabel naar je modem.
De oude splitter kan je eraf halen door die iets naar links te draaien en uit de wandcontactdoos te trekken.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ok, bedankt! Zal de gegevens controleren.
Hoi @Marcelo72, laten we ervoor gaan zorgen dat Replay Tv werkt wanneer jij wilt! Ik zie dat @Bert en @Steefb al goed meegekeken hebben. Ik ga je een nieuwe splitter en kabel opsturen! Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Hou je ons op de hoogte?
Hoi, bedankt! Heb de splitter ondertussen ook al ontvangen. Ik zal het een paar dagen aankijken en laten weten wat het resultaat is.
Hoi. De splitter met nieuwe kabel zitten er nu een aantal dagen tussen. Heb iedere avond de replay tv een keer uitgeprobeerd en het blijft nu goed gaan. Dus het lijkt erop dat dit het probleem heeft opgelost.
Bedankt voor de hulp/oplossing en fijne feestdagen allen!
TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂
@Marcelo72 Bedankt voor je terugkoppeling en wat enorm fijn om te lezen dat het goed gaat!
Jij ook hele fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.