1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bkneep

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Replay TV - Terugkijken werkt heel slecht

Bij Replay regelmatig haperingen en de mededeling dat de WiFi slecht is. Ik snap dit niet. Kabel komt binnen en gaat naar een wifimodem en apart met coax naar de mediabox. Welke WiFi wordt dat gebruikt? Hij geeft nou net de twee beschikbare WiFi’s aan die na het aansluiten van de Wifimodem niet meer beschikbaar zijn. Hoe kan het dat de verbinding voor replay zo slecht is?

17 Reacties 17
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Zo heeft de monteur het eerder achtergelaten.

53FE3B4A-62F3-46C0-A027-0690A0F26A61.jpeg

168B18F3-EF1A-4D32-AD19-A7B7C8FAD87B.jpeg

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Via de 1e splitter gaat het naar de amplifier en het modem. Vanaf de amplifier gaat het naar de mediabox. Deze geeft twee Wifipunten aan waarvan mij verteld is dat ze niet meer actief zijn. Welke internetverbinding gebruikt de mediabox?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Mediabox XL heeft zijn eigen modem die via de coax kabel naar de Ziggo servers gaat.

 

Zit er een netwerkkabel tussen het modem en de mediabox XL?

Zo nee, niet doen.

Zo ja, haal hem ertussenuit en haal modem en Mediabox XL 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

 

Aan welke kabel hangt de Mediabox XL?

Hoeveel meter is die kabel lang?

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

De Mediabox hangt aan de onderste groene kabel die naar een aansluitpunt loopt op ong 1,5 meter. Vandaar loopt nog een coaxkabel naar de mediabox van ongeveer 5 meter. Relatief weinig problemen gehad en heb zelf het idee dat het sinds de laatste update is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @Bkneep en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat je problemen ervaart met Replay TV op de Ziggo Mediabox XL! Ik zie dat de hier aanwezige experts al met jou gekeken hebben naar de installatie. Wat @Bert hier aangeeft klopt, de Ziggo Mediabox XL gebruikt alleen het signaal via het coaxsegment. Dus ook interactieve diensten (Replay TV) werken via de coaxkabel in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Mediabox Next. 

Ik begrijp uit je laatste bericht dat de Mediabox XL is aangesloten met 5 met coaxkabel, en het modem met 1.5 meter coaxkabel ten opzichte van het aansluitpunt. Heb je de mogelijkheid om de Mediabox XL eens met een andere coaxkabel (met kabelkeurmerk) van 5 meter aan te sluiten op het aansluitpunt (AOP) zonder tussenkomst van splitters en versterkers? Zodoende sluiten we gelijk een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uit. Eventueel kan ik kosteloos een nieuwe coaxkabel van 1.5, 3 of 5 meter opsturen.

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi @Paul ,Als ik een kabel heb dan kan ik het proberen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Bkneep Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb kosteloos een coaxkabel van 5 meter opgestuurd. Binnen uiterlijk 3 dagen ontvang je de kabel met de brievenpost in huis. Laat onder dit topic maar weten wat je bevindingen zijn na het aansluiten van deze kabel. We zijn erg benieuwd! 😉

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

dank je. Ik houd je op de hoogte

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Bkneep Top! We houden even contact.

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ga ik doen maar ben benieuwd. Dit is de situatie op dit moment en we doen vrijwel niets met internet.

FD62EDFE-6E45-4794-BB1A-ACA09060131A.jpeg

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@Bkneep  

ziet er keurig uit

ervaar je nog problemen?

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi @anoniemforum , er is nog niets gebeurd maar dat is nu juist het probleem. Dit ziet er goed uit maar bij Replay regelmatig schokkerig beeld en uitval vanwege weinig internetsnelheid. Vaak de melding dat ik teveel aan het streamen ben maar ik doe verder niets met internet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

kun je als test de mediabox xl eens rechtstreeks op de splitter aansluiten

en kun je het witte kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig aanduwen en de mediabox 30 van de stroom

 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Bkneep

Is het nog gelukt met de nieuwe kabel en tips van @anoniemforum ?

Bkneep
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Nog niet. Nu is er geen enkel probleem. Kan het pas proberen wanneer het weer slecht is

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

In ieder geval, heel fijn dat er nu geen problemen zijn! Ik laat je topic wat langer open staan, we zien je reactie wel weer verschijnen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic