1
Vraag
2
Reacties
Claudia 1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Replay: Meerdere afleveringen achter elkaar kijken

Ik had voorheen KPN. Wanneer je meerdere afleveringen van iets wilt terugkijken, of gewoon een aantal programmas achter elkaar wilt terugkijken, dan stopt "terugkijken" na zo'n 1½ afl. en springt de tv terug naar het begin van de 1e afl. Je kan niet doorspoelen. Je kan ook niet bijv. de 3e afl. selecteren en dan terugspoelen naar het laatste deel van de 2e afl. Ik vind dit erg vervelend. En eerlijk gezegd achterhaald van Ziggo mocht hier geen oplossing voor zijn onder "instellingen". Dit kijkt niet fijn. Is er een oplossing behalve na het einde van de 1e aflevering "terugkijken" stoppen, terug naar menu gaan en de 2e afl. selecteren? Dankjewel 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Claudia 1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

En ik weet niet of het een antwoord op uw vraag is, maar wat ik meestal doe is niet terugkijken maar programma’s die ik per se wil zien opnemen. Voordeel vind ik dat je dan over de reclames heen kunt :ab_vooruitspoelen: spoelen en een hele serie achter elkaar kunt bekijken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Claudia 1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.

En ik weet niet of het een antwoord op uw vraag is, maar wat ik meestal doe is niet terugkijken maar programma’s die ik per se wil zien opnemen. Voordeel vind ik dat je dan over de reclames heen kunt :ab_vooruitspoelen: spoelen en een hele serie achter elkaar kunt bekijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Beste WimC Je kijkt dus wel terug. Cloudopname's is niks meer dan een uitgebreide vorm van Replay de topic starter moet dan minimaal TV Compleet afnemen om te mogen opnemen.

 

Op dit moment kan men via Replay niet of nauwelijks anders dan het navolgende programma op hetzelfde kanaal handmatig zelf starten. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. inderdaad ik kijk wel terug. Maar om het een beetje begrijpelijk te maken heb ik verschil gemaakt tussen terugkijken en bewaarde opnames. Bij commerciële opnames kun je bij terugkijken niet over de reclameblokken heen spoelen en bij bewaarde opnames wèl. Bovendien kun je elke bewaarde aflevering na elkaar zien.

 

Maar waar ging het volgens mij om: zoals @Claudia 1 aangaf stopt een programma na 1½ aflevering bij terugkijken omdat programma’s in de Elektronische Programmagids (EPG) in blokken zijn verdeeld, met vaak een bepaalde hoeveelheid uitloop naar het volgende blok van een programma. Als die zogenaamde uitloop van een programma is bereikt dan stopt het programma. Bij bewaarde opnames heb je dezelfde uitloop, maar dan is dat minder hinderlijk omdat je zodra het programma is afgelopen, via het overzicht van bewaarde opnames kunt overstappen naar de volgende aflevering.

Maar, het kan goed zijn dat ik het verkeerd heb begrepen.


Scherp gezien: zodra je de pauzeknop indrukt loopt het via de cloud.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je hebt het zover ik inschat goed begrepen.

 

Nu weet ik niet hoe dit via de Next of Next Mini gaat via de Ziggo app kunnen we niet aan een stuk terugkijken. En dat kan bij de KPN Mediabox juist wel je begint met programma A en het navolgende programma wordt ook gewoon doorgegeven. Ik kan nu de volledige programmering van zeg woensdag volledig terugkijken. 

Dat het via de cloud verloopt doet niet terzake.

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. de ZiggoGo app heeft in principe dezelfde mogelijkheden als de Mediabox Next en Mini. Ikzelf kijk eigenlijk nooit terug via de app, maar kijk ik via bewaarde opnames.
KPN en Ziggo zullen hier en daar wel wat verschillen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Als je de serie opneemt en dan afspeelt komt er boven de afspeelbalk een selecteerbare knop om naar de volgende aflevering te gaan.

 

Daarmee kun je snel met één druk naar de volgende aflevering.

Mits Ziggo de afleveringen goed labelt enz.

Terugkijken via EPG zal steeds gestopt moeten worden. En zelf naar de volgende moeten gaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic