1
Vraag
2
Reacties
Denys

Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Regelmatige uitval Interactive tv sinds ik per begin november 2020 een CI+ module gebruik

Hallo allemaal,

Sinds begin november  een nieuwe smart tv Samsung Qled QE50Q65T en dus eindelijk Tv kijken met een Ci+ module    (in overleg ziggo de juiste module 1.3? ivm interactief Tv kijken )

Sinds begin November is het nu donderen zeer regelmatig geen interactieve Tv.Al een nieuwe module ontvangen doch ook veel uitval en vooral op de vrijdag begin avond tot laat in de avond.

Ale zeer veel contact gehad met Ziggo deze kunnen verder niets doen?? vreemd ik betaal voor een dienst maar deze wordt niet geleverd.

Vlg. Ziggo is er een bepaalde groep mensen die regelmatig klachten hebben met de Ci+ module

Ook vlg Ziggo komt het door te veel klanten die via vrienden en kennissen illegaal kijken dus het net extra belasten?? Vreemd verhaal. 

Op mijn tweede oude Tv staat mijn oude Humax daar geen problemen mee met interactief.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing kan zijn?

Vast bedankt voor het meedenken.

 

57 Reacties 57
Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Na een uur weer on de-mand .

Ik heb inmiddels een 3db signaal vertrager gekocht en na plaatsen maar weer afwachten hoe!

Ik heb ook een verslag van reparatie plus ervaring naar CE relatie gestuurd.

Wat bedoel je met een moderator?

Gr.Denys

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Moderator is iemand van ziggo zelf. Je herkent ze omdat in in naam ziggo staat vermeld. Vr gr Teun

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Vandaag 14 december de signaal vertrager 3db gemonteerd ben benieuwd.

Afgelopen weekend verder geen uitval gehad terugkijken en series en films van Ziggo.

Zou het uitzetten  instand on dan toch geholpen hebben?

Ik heb het gevoel dat opstarten tv trager is sinds instand on uit staat.

Kan dat zo zijn??

Ik heb ce-repair deze vraag ook gemaild doch nog geen reactie.

 

Wel iets anders waargenomen bij het kijken van een nieuwe serie " Industrie"  begon halverwege deel 1 het geluid voor te lopen op beeld/ ondertiteling. Zo erg dat wij gestopt zijn met kijken dit was zaterdag rond 18.30 uur. Ruim twee uur later verder gekeken toen weer normaal beeld en geluid. Dit komt vaker voor maar dan in mindere mate.

Dan kijken wij naar prime video dit is kwalitatief prima.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Door instant on uit te zetten wordt hij inderdaad trager. Het geluid synchroon kan ik zo niet verklaren. Soms wel te verhelpen door spanningsloos te maken.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Beste Teun,

Ik dacht het al, weet jij of ik deze instelling weer aan kan zetten en zo ja hoe dan of kan alleen een storing monteur bij deze instellingen.

Ik ga er van uit dat mijn 3db signaal vertrager voldoende moet zijn en nu het e.a. dubbelop is.

Groet en lockdownse,

Denys

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys. ik weet niet hoe je dit aan of uit kunt zetten, misschien als je belt dat men dit op afstand kan doen? Je zou even met samsung kunnen bellen. Zie link

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

 

Als de verzwakker werkt zou je zeggen dat je signaal (zoals ik al opperde) te sterk binnenkomt.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

De monteur die donderdag bij mij was heeft telefonisch ruggespraak gehouden en daaruit kwam de eventuele oplossing een signaaldemper 3db te plaatsen.Monteur heeft ook nog in de meterkast gekeken naar mijn splitter.

Op voorhand had de monteur ook al de instant on op uit gezet.

Dus ja het signaal te sterk? wel vreemd allemaal kan zo'n signaal dan niet collectief aangepast worden door b.v. Ziggo.

Ik zal kijken of ik telefonisch iets kan bereiken. De monteur kwam van ce -repair en niet van Samsung.

Gr,

Denys

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Collectief kun je het niet veranderen. iedereen zit apart aangesloten en naar het ene huis ligt een langere kabel (dus meer versterking) dan het andere huis.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Morgen komt er weer een monteur voor intanton uit te zetten.

Heb jij nog meer tips voor de monteur?

Gr.Denys

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys .

 

Op het moment niet. Afwachten dus wat de tv dan gaat doen.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Nou de monteur stond binnen 10 minuten weer buiten.

Instant on weer aangezet en even naar mijn signaal vertrager gekeken.Tevens bevestigd dat tv trager wordt met opstarten bij instand op uit.

Klopt de tv is veel sneller.

Hopen dat klachten CI+ module verholpen zijn.

Gr.

Denys?

 

 

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys .

 

Laten we het hopen. Goed testen zou ik zeggen. En bedankt voor de terugkoppeling.

 

gr Teun.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

En nog een prettig weekend.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Goedemorgen heer Teun,

Al een tijd geen last uitval on demand , zou dus de signaal vertrager dit realiseren?

Het zal wel ,is dit alleen bij smart tv daar ik op mijn wat oudere tv met HUMAX nooit uitval heb gehad.

En ik zou zeggen hoe beter signaal hoe meer tv comfort?

Ik hoor graag hoe dit zit.

Gr.Denys 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys. Het is gewoon Teun hoor, maar dat terzijde. Hoe meer signaal hoe beter gaat niet altijd op. Je ziet het nu zelf bij je tv. De ene tv of decoder kan er beter mee omgaan dan de andere. Bij de mediabox Xl van ziggo zelf is het precies hetzelfde. Te veel signaal = vastlopen.

Als het nu goed gaat, zou ik zeggen: mooi zo laten.

 

Teun.

Denys
Topicstarter
Level 6
  • 192Posts
  • 3Oplossingen
  • 21Likes

Goedemiddag beste Teun

Ik vond het wel terecht dat ik jou dit even moest melden dit ivm jouw ondersteuning en suggesties.

Misschien kan jij mij nog uitleggen hoe een tv kan vastlopen bij te veel signaal.Ik wil mijn ervaring via jou delen in mijn vrienden/familie kring dus kunnen onderbouwen waarom b.v. een signaalvertrager en waarom één van 3db.

Vast weer bedankt voor je positieve inbreng.

Heer Teun is een stukje ouderwetse opvoeding en respect.

groet,

Denys

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys. Bedankt voor je compliment. 3 db is een gok geweest, voor hetzelfde moest het 6 db zijn. Dus een gok, omdat ik niet kan meten van afstand. hij kan vastlopen omdat de tv geen mogelijk meer heeft om je signaal te corrigeren. Zie het als een oude autoradio die je afstemt op een zender en dan via finetuning nog wat kunt bijsturen. Hopelijk duidelijk zo.

 

gr Teun.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Denys . Gisteren even contact met de monteur van ziggo die ook naar hetzelfde probleem moest. Hij appte vanmiddag mij wat ik gedaan had. Hij heeft nu het signaal bij de klant op de kabel naar zijn tv op 53 db (ik zet ze meestal iets hoger, maar hij wil dit even testen) gezet en gaan dus nu ook afwachten wat er gaat gebeuren.

 

vr gr Teun.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic