Hallo allemaal,
Sinds begin november een nieuwe smart tv Samsung Qled QE50Q65T en dus eindelijk Tv kijken met een Ci+ module (in overleg ziggo de juiste module 1.3? ivm interactief Tv kijken )
Sinds begin November is het nu donderen zeer regelmatig geen interactieve Tv.Al een nieuwe module ontvangen doch ook veel uitval en vooral op de vrijdag begin avond tot laat in de avond.
Ale zeer veel contact gehad met Ziggo deze kunnen verder niets doen?? vreemd ik betaal voor een dienst maar deze wordt niet geleverd.
Vlg. Ziggo is er een bepaalde groep mensen die regelmatig klachten hebben met de Ci+ module
Ook vlg Ziggo komt het door te veel klanten die via vrienden en kennissen illegaal kijken dus het net extra belasten?? Vreemd verhaal.
Op mijn tweede oude Tv staat mijn oude Humax daar geen problemen mee met interactief.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat de oplossing kan zijn?
Vast bedankt voor het meedenken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Oké,
De een doet het met een driewieler de ander danst op een koord. if you now what I mean
Heel frappant nu uitval op zaterdag avond rond 20.40 uur even geprobeerd krijg melding niet beschikbaar tevens tweede tv via Mediabox HUMAX gecheckt deze maakt wel verbinding.
Op beide goed werkend internetverbinding.
Waarom praktisch heel de week t/m vrijdag avond en zaterdag tot ca.18.00 uur wel on de mand (terugkijken en films en series) en nu ineens niet meer.
Toch een CI+ probleem ,geen overbelasting want de HUMAX doet het wel.
Beide tv's in hetzelfde netwerk en op dezelfde wifi. Alleen is mijn tweede Tv een led plasma en ca.10 jaar oud en mijn nieuwe Samsung Smart is drie weken oud.
Vervolg afgelopen zaterdag avond,
Zondagochtend rond 9.30 even getest en on de-mand weer bereikbaar, heel vreemd.
Wat nu?
Weet het zo langzamerhand ook niet meer. Verdenk toch de umu.
Teun.
Nooit problemen gehad nu sinds gebruik CI+ is het foute boel maar niet structureel.
Dus ik denk niet dat het de splitter umu is.
Het moet een CI+ probleem zijn.
Ik heb ivm vreemde email reacties klantenservice alles geprint en met een schrijven aangaande problematiek naar het hoofdkantoor gestuurd.
Ik hoop op een positieve reactie en hou je op de hoogte.
Sint is net naar huis
Als samsung contact met je opneemt kunnen ze op afstand je tv uitlezen en hopelijk komt daar iets uit.
We horen het graag.
Teun.
Nou jij moet een telepathische gave hebben.Naast mijn CI module heb ik met de tv een probleem met vaste internetverbinding nogal vele onderbrekingen met melding geen kabelverbinding.
Op vele manieren mijn internet ter plaatse van de tv getest dit is allemaal oké ook een directe vaste verbinding aan modem en tv dan geen internetverbinding mogelijk. Dus waarschijnlijk netwerkkaart of internetmodule?
Dit bij verkoper gemeld (tv is drie weken oud) a.s. woensdag komt er een Samsung monteur langs. Toevallig dat jij hier over begint. Ik heb een Samsung account en alles is dus zichtbaar voor Samsung waarom bieden zij dan niet aan om in te loggen en een diagnose te maken?
Hallo @Denys . Normaal is het zo dat als ik bel met dealerlijn, als wij er niet meer uitkomen, gaan zij de klant bellen voor een afspraak om het toestel op afstand uit te lezen. Vooral in coronatijd. Daarna zijn wij aan de beurt om het te verwerken. Ben wel erg benieuwd wat er uit komt. Hou je ons op de hoogte?
gr Teun.
Nou vandaag monteur geweest (CE Repair) heeft m.b.t. vaste internetverbinding moederboard vervangen.(vooraf via tv heel veel achtergrond informatie gecontroleerd)
Mijn klacht m.b.t. CI+ waarschijnlijk opgelost ,hij heeft de instelling “instand on” uit gezet dat kan alleen de monteur heeft verder geen gevolgen.
Wanneer klacht blijft dan nog een signaal verzwakker monteren. Zie foto.
Dit eventueel via Ziggo bespreekbaar maken of zelf doen.
Een zeer deskundige monteur naar mijn idee.
Ik hoop dat mijn problemen zijn opgelost.
Ik mag ten alle tijde het bedrijf CE Repair bellen voor ondersteuning..
Groet Denys
Hallo @Denys . Dus toch probleem van tv. En misschien je signaal ook nog te sterk. We moeten dus maar even afwachten.
Hopelijk blijft het goed gaan!
p.s Toevallig vanmiddag bij klant geweest en daar heb ik het signaal ook 3 db naar beneden gehaald in de hoop dat het daar nu ook goed gaat. Waarschijnlijk ook iets te veel signaal (volgens samsung)
Teun.
Er ging iets fout bij verzenden dus een tweede poging
Ja even afwachten en ik hou je op de hoogte.
Ken jij de instelling instand on?
.Ben nu wel nieuwsgierig wat jij dan voor werk doet.Signaal verlaagd bij klant.
Ken jij dus dan ook wel de signaal dempers dit lijkt mij simpeler dan een andere splitter monteren.
Gr.Denys
Hallo @Denys. Werk zelf bij een Expert winkel, maar met een passie voor ziggo. Heb dus ook meters om te meten en veel contact met ziggo monteurs uit mijn regio. Zij helpen mij en ik help hun. Zo helpen we elkaar dus.
Teun
Geweldig,
Ik had ook een jonge heel gepassioneerde monteur. Een verademing.
Gr.Denys
En toch nog clever?
Ik ben al gepensioneerd doch nog steeds actief qua leerdoelen o.a Pc en vele interesses in techniek lezen studeren en ik heb een vijftal gitaren gebouwd. Cigar box guitars semi professioneel en ook nog leuk kunnen verkopen.
Nu wil ik alles halen uit mijn smart tv dus koppelen stereo tablet laptop en draadloze koptelefoon. Door mijn ziekte heb ik wel mijn passie voor lange wandelingen op moeten geven..
Dus een heel brede interesse.
Gr.Denys
Ook hier brede interesse. Vooral oldtimers, zie mijn profiel.
Teun
Ik heb een drietal jaren een CarCit model van een Morgan gereden geweldig op een chassis van een CV2.
Daarvoor vele motoren ook met zijspan.
Ik vind die kleine auto's zo gaaf vooral driewielers.
Door omstandigheden wonen wij nu in een mooi appartement met tuin aan het water en al het rijdend materieel verkocht en nu een leuke sloep.
Nou welterusten en ik hoe je op de hoogte als er wijzigingen zijn in mijn tv perikelen.
Denys
Nou het uit zetten instand on heeft niet geholpen tevens denk ik dat de tv wat trager is zou dat kunnen?
On demand dus alleen terugkijken en series en films doet het weer niet. Gewone zenders wel en internet doet het ook.
Zou ik nu zelf een signaal vertragend kopen en tussen de kabel monteren? of beter dit door Ziggo te laten doen.
Gr.Denys
Hallo @Denys . Hopelijk kijkt een moderator mee en kunnen zij iets voor jou betekenen. Vr gr Teun
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.