1
Vraag
2
Reacties
JOHANNA6

Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Regelmatig "momentje" tijdens Replay TV

Sinds een tijdje krijg ik regelmatig het "momentje"-blokje rechtsboven in beeld, dat gebeurt tijdens het bekijken van iets in Replay, als ik een stukje vóór- en/of achteruitgespoeld heb en dan weer op Play druk. Na een seconde ongeveer blijft het beeld vaststaan voor een aantal seconden (tergend lang, lijkt het) met "momentje" + een draaiend "cirkellijntje" in een kadertje. Daarna loopt het weer  (en daar hoop ik dan steeds maar op). Het gebeurt steeds vaker. Het komt niet door de update naar versie 4.35 want die heb ik op de 16e pas gehad, en toen had ik er al last van. Het is dus ook niet door de update hersteld. Ik heb het knopje op de Next op 0 gezet en enige tijd later weer op 1, dat hielp ook niet.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik niet de enige ben met dit probleempje ?

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pvdh14 Eerder heeft de vragensteller de sterkte van het binnenkomend signaal hier geplaatst en dat is perfect in het midden van laagste en hoogste waarden die het modem kan ontvangen.

Door het kapje van de splitter af te halen lijkt het probleem nu opgelost.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Hi @Bert 

De waardes van de topic gebruiker zijn prima. Het schrijven was meer een aanvulling, dat je deze melding ook kan krijgen bij verkeerd of te hard signaal.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

"... zodat de download signaal waardes in het modem rond de -3 en -5 weergeven...."

Kun je aangeven waar ik kan vinden/zien hoe die waardes nu staan ?

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Hi @JOHANNA6 

Heb je op dit moment het probleem dan nog?

Zo niet, dan staan je waardes voor jou goed en dan is het niet relevant.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

OK. Over en sluiten dan maar.

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dit probleem ook, alleen bij het kijken van opgenomen programma's en pas sinds een paar dagen.  Ik heb geen kabel voor internet maar werk met WiFi met Deco versterkers. Volgens speedtest 150Mbps download, lijkt me genoeg. Ik heb het plastic kapje van de splitter afgehaald. Een radio stekker heb ik niet, in de splitter een gecombineerde TV/Radio uitgang. 

Ik heb in de log van de ConnectBox gekeken, er zijn geen incidenten met T3 of T4. Kan een lijst van de download en upload cijfers opsturen als dat zou helpen. Ik heb natuurlijk ook geprobeerd alles een paar minuten uit te schakelen, hielp ook niet. Gaarne advies. Ch33

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Citroentje33 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hierbij de foto's van de data, ik hoop de goede.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik mis nog de volledige pagina's van downstream en upstream waarden en de laatste dagen Netwerk historie.

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Die gegevens heb ik gisteren als bijlage meegestuurd, doe ik nog eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, die eerdere openden hier niet goed en WifiConnectbox.txt zie ik leeg.

Ik zie geen problemen met het binnenkomend en uitgaand signaal.

 

Heb je deze stappen allemaal gevolgd bij het installeren van de Deco's?

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor uw hulp. Ik was niet bekend met de Deco instructie van Ziggo. Ik heb nu volgens dat voorschrift de WiFi signalen van de connectbox uitgezet. Daarna heb ik één van de Deco's dichter bij de TV gezet en met een UTP kabel die Deco met de TV verbonden. (Dat is heel wat gemakkelijker dan de ethernet aansluiting achter de servieskast aan te sluiten.) Of ik nu een 'echte'  bedrade ethernet aansluiting heb weet ik niet, maar (voorlopig) lijkt het 'momentje' probleem met deze twee maatregelen opgelost. 

Groet,
Citroentje33

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Opgelost

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic