1
Vraag
2
Reacties
JOHANNA6

Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Regelmatig "momentje" tijdens Replay TV

Sinds een tijdje krijg ik regelmatig het "momentje"-blokje rechtsboven in beeld, dat gebeurt tijdens het bekijken van iets in Replay, als ik een stukje vóór- en/of achteruitgespoeld heb en dan weer op Play druk. Na een seconde ongeveer blijft het beeld vaststaan voor een aantal seconden (tergend lang, lijkt het) met "momentje" + een draaiend "cirkellijntje" in een kadertje. Daarna loopt het weer  (en daar hoop ik dan steeds maar op). Het gebeurt steeds vaker. Het komt niet door de update naar versie 4.35 want die heb ik op de 16e pas gehad, en toen had ik er al last van. Het is dus ook niet door de update hersteld. Ik heb het knopje op de Next op 0 gezet en enige tijd later weer op 1, dat hielp ook niet.

Ik zou me kunnen voorstellen dat ik niet de enige ben met dit probleempje ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er is erg veel ruis op je modem te zien wat dit kan veroorzaken.

 

Dit komt vrijwel zeker door de open stekker, vervang deze door een afgeschermde stekker.

De open stekker is een perfecte antenne voor 4G 5G Digitenne enz. signalen en zet die op je coax netwerk met allerlei storingen tot gevolg.

 

Bert_0-1637233663062.png

 

 

Als 2e, haal het witte kapje van de splitter af volgens de stappen in het filmpje hieronder.

 

Bekijk in context

Citroentje33

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor uw hulp. Ik was niet bekend met de Deco instructie van Ziggo. Ik heb nu volgens dat voorschrift de WiFi signalen van de connectbox uitgezet. Daarna heb ik één van de Deco's dichter bij de TV gezet en met een UTP kabel die Deco met de TV verbonden. (Dat is heel wat gemakkelijker dan de ethernet aansluiting achter de servieskast aan te sluiten.) Of ik nu een 'echte'  bedrade ethernet aansluiting heb weet ik niet, maar (voorlopig) lijkt het 'momentje' probleem met deze twee maatregelen opgelost. 

Groet,
Citroentje33

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je bent 1 van de zeer weinige en lijkt sterk op een internet signaalprobleem.

Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

Via wifi of bedraad?

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Bedraad.

Deze week kreeg ik ook twee keer bij "momentje" een blokje boven in beeld, dat ging héél snel weg, daar stond iets van dat de Wifi overbelast was en ik streaming op andere apparaten eens even moest stoppen, zoiets, kon het net niet goed lezen. Maarrrr ik had alleen de TV aan, er stond geen computer of telefoon of wat dan ook iets te doen !

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vreemd een wifi melding, kijk eens in Instellingen NETWERK of die op wifi staat?

 

Staat die wel op Bedraad?

Zo ja, om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes


Ik zie aan een ouder topic op mijn profielpagina dat ik al eerder een soortgelijk probleem had, daar is van alles aan bekeken en geprobeerd, dat hielp niet, tot het zomaar compleet verdween met update 4.22 d.d. april 2020, waarschijnlijk dus (lijkt mij) een soort bug-fix (daar heb ik natuurlijk geen kijk op), daarna heb ik het nooit meer meegemaakt, tot nu dus.

1. Ik ben niet exact zeker wat in die mededeling stond, het was maar een flits (2x)

2. zie foto

JOHANNA6_0-1637232045910.png

3.

JOHANNA6_4-1637232319411.pngJOHANNA6_5-1637232376323.png

 

JOHANNA6_6-1637232452981.pngJOHANNA6_7-1637232495516.png

JOHANNA6_8-1637232607945.png

4. zie 2e bericht

 

 

 

 

 

 

 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

I.v.m. te weinig ruimte hier de rest foto's.

binnenkomst en modem.

geen versterker aanwezig.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er is erg veel ruis op je modem te zien wat dit kan veroorzaken.

 

Dit komt vrijwel zeker door de open stekker, vervang deze door een afgeschermde stekker.

De open stekker is een perfecte antenne voor 4G 5G Digitenne enz. signalen en zet die op je coax netwerk met allerlei storingen tot gevolg.

 

Bert_0-1637233663062.png

 

 

Als 2e, haal het witte kapje van de splitter af volgens de stappen in het filmpje hieronder.

 

josdavids

Level 7
  • 151Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Ik heb ook redelijk vaak de tekst bovenin staan, het lijkt wel of dit meer gebeurd als ik hem een langere tijd top pauze zet tijdens live tv.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@josdavids Als ik het goed begrijp, ben je tester van de Next.

Graag je ervaringen delen in het besloten testdeel van de Ziggo community.

Dit voorkomt mogelijke verwarring.

josdavids

Level 7
  • 151Posts
  • 1Oplossingen
  • 41Likes

Juist omdat ik dit voorheen ook al wel eens toen ik nog geen tester was dacht ik het hier maar eens neer te zetten. Ik stoorde mij er alleen nooit zo aan. Ik plaats hem daar ook wel even.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Hai

De open stekker is van de radiokabel. Die schijn ik zeer binnenkort toch weg te moeten halen omdat het signaal wordt gestopt. Dus niet van het modem/de tv etc.

Het kapje heb ik verwijderd (zie foto). Kijken of dat helpt.

De splitter zat er best diep in, die had ik ooit al eens naar voren gehaald, maar is in de loop der tijd wellicht weer er in gezakt.

De (een) monteur (in juli 2019) blijkt het  vierkante plaatje (van de wanddoos) niet te hebben vastgezet: het schroefje dat je ziet zat nog in zijn houdertje binnenin. Die heb ik ook maar even vast erop gezet.

Het modem heeft nu ook een herstart gehad vanwege de tijdelijke afkoppeling, misschien dat dat nog iets helpt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Die open stekker verknalt wel je signaal in je modem.

De open stekker is een perfecte antenne voor 4G 5G Digitenne enz. signalen en zet die op je coax netwerk met allerlei storingen tot gevolg op alle mogelijk apparaten.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Sorry, ik zie nu dat het plaatje WEL vastzat, met het schroefje van het plastic kapje, wat er nu af is, eigenlijk dus blij dat ik daar een extra schroefje vond....

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Is het dan niet vreemd dat dit probleem zich nu, na lange tijd, pas voordoet ? Na update 4.22 was ik er vrij van.

Eerst maar eens afwachten of de andere actie helpt, anders maar wachten op de radio-switch.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JOHANNA6 Er komen steeds meer 4G en 5G zenders en op een gegeven moment gaat het fout met zo'n niet afgeschermde stekker, de frequenties die nu zoveel ruis veroorzaken zijn van nieuwe 4G en 5G mobiele zenders.

 

Ziggo adviseert al sinds 2012 om Ziggo geschikt en Kabel keur stekkers te gebruiken, dus het komt niet nu ineens uit de lucht vallen dat die stekkers storingen veroorzaken.

 

En het ligt niet aan je next, maar aan het modem, alles behalve live gaat met de Next via je modem en daar zit een bak storing op, dus is het niet vreemd dat je dat ervaart, het zou eerder vreemd zijn als je nu geen storing had.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @JOHANNA6,

Zo'n ''momentje'' tijdens het Replay TV is natuurlijk hartstikke irritant. Begrijpelijk dat je daarom een topic bent gestart hierover. 

Ook fijn dat er al goedbedoelde tips zijn gedeeld. Merk je al verschil nu het kapje van de splitter af is? 

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Dag Erik

ik was nog even aan het afwachten met reageren, maar kan nu toch wel al zeggen, dat nadat ik het kapje eraf gehaald heb + toen dus ook het modem herstart is, het nog niet één keer meer voorgekomen is.  Heeft blijkbaar dus afdoende geholpen. Die open stekker was dus niet het probleem.

Kan het kapje er wel aflaten denk ik, het lijkt me geen stoftegenhouder o.i.d.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@JOHANNA6 Toch zou ik open stekkers een keer vervangen, mocht er een storing zijn en er moet een monteur komen en het komt door je eigen coax bekabeling, dan zijn de kosten voor de monteur voor jou.

JOHANNA6
Topicstarter
Level 6
  • 97Posts
  • 3Oplossingen
  • 18Likes

Zoals gezegd is het de radiokabel. Ziggo geeft al een tijdje aan dat van iedereen "in 2021" het radiosignaal  (helaas) afgesloten wordt, dus binnenkort gaat die stekker er toch al voorgoed helemaal uit.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Wanneer je een momentje geduld melding krijgt of als je next box traag reageert in de software, bijvoorbeeld in het laden van de tvgids dan kan het zijn dat het signaal te hard op je modem binnen komt. Je kan het signaal dan beter wat dempen, door een demper tussen je modem coax kabel en je modem coax aansluiting te plaatsen zodat de download signaal waardes in het modem rond de -3 en -5 weergeven. Hierna zal je next box sneller laden en reageren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic