Vraag
Reacties
Oplossing
Wolter1
Level 2

Regelmatig geen signaal op kanaal 814 'Alleen Klassiek'

Waarom is er geen signaal op dit kanaal? Soms is de zender in de lucht en regelmatig  is het stil.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien helpt het om een nieuwe zenderscan uit te voeren op de QE317 of deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Beide opties bereik je via het hoofdmenu.

Bekijk in context

0 Kudos
12 Reacties 12
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb de zender (bij mijn Samsung TV op LCN 1814) net opgezet en tot nu toe nog geen onderbrekingen gehoord.

0 Kudos
Wolter1
Level 2
Topicstarter

Oké, ik heb een paar keer contact gehad met de klantenservice van Ziggo: zij kunnen mij geen oorzaak of oplossing geven.

Het feit doet zich bij mij voor sinds de omzetting van Classic NL naar Alleen Klassiek, alle andere zenders zijn prima te ontvangen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mijn TV toonde net nog de oorspronkelijke naam 'classicnl', deze werd automatisch omgezet naar 'Alleen Klassiek'. Kun je de andere zenders op dezelfde frequentie proberen?

Screenshot 2025-04-15 at 19-30-59 TV channels and Radio bitrates DAB DTT FIBER Satellite Cable OTT.png

0 Kudos
Wolter1
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie.

Alle LCN kanalen, volgens uw lijst, doen het, behalve 814 ( en 29 en 77 maar deze zullen niet van belang zijn ).

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Jij ervaart op dit moment nog steeds de genoemde storing? Op welk apparaat luister je naar de zender?

Ik luister sinds 19:18 en nu om 19:46 nog geen onderbreking of andere afwijking gehoord.

0 Kudos
Wolter1
Level 2
Topicstarter

Ik luister op mijn tuner-versterker (Cambridge Audio, Topaz SR10) waarop een DVB-C digitale radio-ontvanger, Quantis (QE317), is aangesloten.

Deze digitale radio-ontvanger is mij enkele jaren geleden door Ziggo geleverd. De storing doet zich nog steeds voor.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Misschien helpt het om een nieuwe zenderscan uit te voeren op de QE317 of deze terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Beide opties bereik je via het hoofdmenu.

0 Kudos
Wolter1
Level 2
Topicstarter

Zal ik proberen, ik moet nu de deur uit. 

Het resultaat zal ik uiteraard kenbaar maken.

0 Kudos
Wolter1
Level 2
Topicstarter

Na het uitvoeren van een zenderscan doet het probleem zich niet meer voor.

Bedankt voor de hulp.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

0 Kudos
Son2017
Level 1

Mijn probleem is er nog steeds regelmatig, ondanks terug naar fabrieksinstellingen en nieuwe zenderscan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mijn voorstel is om in jouw eigen topic Geen geluid bij nieuwe zender 'alleen klassiek' met QE317 verder te gaan.

0 Kudos