1
Vraag
2
Reacties
Anne Trompet

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Recent Geen teletekst bij ARTE tv

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goed nieuws , 

De teletekst en ondertiteling van Arte doet het weer op Arte via al mijn ontvangst mogelijkheden met Ziggo . Graag hoor ik van de moderatoren wat er precies gebeurd en wat zij zelf er aan hebben gedaan . Blij dat het weer in orde is , bij jullie ook zo ? 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Martha01

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al ongeveer een week heb ik bij Arte tv geen teletekst meer. Kan Ziggo dat a.u.b. snel oplossen? Ik ben vanwege mijn slechthorendheid aangewezen op ondertiteling. 

ATACAMA

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Contact met het helpdesk heeft niets opgeleverd want die zoeken het in de individuele instellingen op de tv resp. verwijzen op de zender. Wie weet wat er aan de hand is en heeft er een oplossing voor?

Anne Trompet
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het ligt niet aan Arte: bij KPN tv is gewoon teletekst. Overigens bij mij ook geen teletekst bij andere buitenlandse zenders. Ziggo helpdesk zegt dat het misschien aan een slechte binnenkabel ligt?!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi allemaal, 

Ik snap dat jullie hier snel een oplossing voor willen, als gebruikers van Teletekst. Ik heb een paar vragen. Op welke mediabox ervaren jullie dit probleem? En is zo dat jullie de ondertiteling aanzetten en dat het dan niet werkt? Of kun je het überhaupt niet aanzetten?

Anne Trompet
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Rikst, ik gebruik een CI+ module. Ondertiteling werkt op de stitle knop van de afst. bed op nagenoeg alle kanalen. Andere pagina's zijn niet (meer) beschikbaar. Teletekst op NPO 1,2,3 werkt naar behoren.

Alfons Verbiest

Level 9
  • 265Posts
  • 20Oplossingen
  • 60Likes

En teletekst via KPN werkt bij ARTE ook goed. Zal dus toch iets bij Ziggo zijn.

twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik heb het probleem bij Arte dat er geen teletekst en ondertiteling sinds enige tijd is . Op twee tv’s met CI module en ook een Samsung decoder heeft dit probleem . Via schotel is het gewoon als  altijd en functioneert prima . Ziggo zegt vaak dat het probleem aan slechte kabel ligt , maar dit klopt meestal niet als  argument . Zelf heb ik goedgekeurde kabels . Misschien is het alleen een kwestie van een knopje omzetten . Heeft u al verder onderzoek gedaan naar dit probleem , het is echt duidelijk een probleem bij Ziggo , graag zsm actie en reactievan u . 

carsoom

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij is dit probleem ontstaan na de download van de nieuwste software op de mediabox XL

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen allen @carsoom @Alfons Verbiest @twentonian @ATACAMA @Anne Trompet

 

 

Onze specialisten hebben iets meer duidelijkere informatie nodig. Vandaar dat ik jullie vraag de volgende informatie aan te leveren.
Merk/type CI+ of Mediabox:
Gaat het om een probleem met ondertiteling en/of teletekst?
Om welk kanaalnummer gaat het?:
Wat heb je zelf zoal gedaan om dit op te lossen?:
Werkt het wel op andere kanalen zoals NPO1?:

Graag hoor ik van jullie om dit zo concreet mogelijk aan te leveren voor onderzoek.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 167Likes

28 febr 2022.

 

Arte, kanaal 72.

 

Test op Mediabox Next:

Geen Teletekst in menu.

 

Test op Humax:

toets TEXT: "Geen teletekst gegevens beschikbaar"

 

Nadat Arte is omgezet naar HD zit er geen Teletekst component meer in het signaal.

 

Er is soms wel DVB ondertiteling.

twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is voor mij duidelijk dat het probleem bij Ziggo ligt . Zoals reeds gezegd via schotel ondertiteling  en teletekst  normaal te ontvangen van  Arte . Via Ziggo hier in Enschede bij mij met modules en decoder en ook bij een kennis in Hengelo via module en decoder geen teletekst en ondertiteling te ontvangen . Zelf heb ik 2 Irdeto Smit modules en een en een Samsung SMT C 7140 en Arte zit op kanaal 72 , deze zaken zijn volgens mij niet ter zake doende omdat het duidelijk is dat er iets bij Ziggo niet klopt . Wat heeft de moderator nog meer nodig om klacht te doneren bij Ziggo . Ziggo zegt vaak dat de fout bij de individuele gebruiker  ligt en zo gaat veel tijd verloren voordat er iets gebeurt aan de oplossing . 

Anne Trompet
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CI + module SmarCam-3 for UPC. partnumber ci0311-upc01 r10.

Wel regelmatig ondertitels op ARTE via subtitrles op de afst. bed.

ARTE op kanaal 72.

Teletekst werkt wel op NPO 1, 2, 3.

Helpdesk ZIGGO heeft mij een nieuw kabeltje gestuurd (wat niet hielp).

Maar wat gebeurt er bij ZIGGO zelf als ze de ondertiteling bij ARTE aanzetten??

 

carsoom

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

L.S.

Mediabox XL

Sinds kort probleem met ondertiteling en teletekst

Als ik in menu ondertiteling aanzet werkt dit soms wel of niet niet ondanks dat de zender aangeeft dat het programma ondertiteld wordt. Verder ontbreekt sinds kort in het menu de knop teletekst m.a.w. ondertiteling kan niet meer zoals eerder via teletekst pag. 150 worden aangezet.

Kanaal nummer 72

Informatie voor een oplossing trachten te achterhalen

Werkt wel op NPO1 etc.

Moet m.i. toch ook bij ZIGGO zelf te reproduceren zijn als ze de ondertiteling bij ARTE aanzetten.

Wanneer kunnen we dan ook een oplossing verwachten??

Anne Trompet
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En natuurlijk teletekst van ARTE!!

twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Een opmerking nog over ondertiteling bij Arte : als het via DVB wordt uitgezonden wat in sommige uitzendingen het geval is , kan ondertiteling ontvangen worden . Als het via teletekst , vaak pag. 150 , kan het dus niet ontvangen worden . Daarom soms wel en soms niet ondertiteling . Kunnen wij ook rechtstreeks terecht bij Ziggo voor deze klacht , welk telefoonnummer ? Als ik lees dat er door Ziggo kabeltjes naar abonnees worden gestuurd om dit probleem op te lossen , moet ik erg lachen en ook huilen tegelijk , dan  wordt het toch hoog tijd dat er actie wordt ondernomen . Kan ik nog wel mensen aan de lijn krijgen die problemen herkennen en oplossingen hebben of is het niveau zo bedroevend bij Ziggo ? 
In de jaren 85-95 was ik secretaris van de Hengelose Kabelraad en daar werd door technisch personeel samen met klachten behandeling toch op een wat professioneler manier met klachten om gegaan gelukkig . Ziggo  zou zich diep moeten schamen over wat ik hier hoor en lees over de adviezen, wat moeten de moderators nog meer weten voordat alarm wordt geslagen bij de goede afdeling op te lossen . Het is werkelijk triest dat een mooie film op Arte niet bekeken kan worden met ondertiteling . Wanneer komt Ziggo pas in actie , wat is de beste procedure om klacht tot tevredenheid snel opgelost te zien ?

twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Goed nieuws , 

De teletekst en ondertiteling van Arte doet het weer op Arte via al mijn ontvangst mogelijkheden met Ziggo . Graag hoor ik van de moderatoren wat er precies gebeurd en wat zij zelf er aan hebben gedaan . Blij dat het weer in orde is , bij jullie ook zo ? 

Anne Trompet
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tjonge, het is gelukt! Hoe zou ZIGGO dit wonder voor elkaar hebben gekregen? Het nieuwe kabeltje? De CI+ module? Of misschien een schakelaartje omgezet? Maakt niet uit er is weet (old Skool)Teletekst!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Goed nieuws , 

De teletekst en ondertiteling van Arte doet het weer op Arte via al mijn ontvangst mogelijkheden met Ziggo . Graag hoor ik van de moderatoren wat er precies gebeurd en wat zij zelf er aan hebben gedaan . Blij dat het weer in orde is , bij jullie ook zo ?

 

Tjonge, het is gelukt! Hoe zou ZIGGO dit wonder voor elkaar hebben gekregen? Het nieuwe kabeltje? De CI+ module? Of misschien een schakelaartje omgezet? Maakt niet uit er is weet (old Skool)Teletekst!

Fijn dat het weer werkt!

 

We hebben jullie klachten doorgegeven aan onze storingsdienst (zij hebben het doorgezet naar onze specialisten en om meer details gevraagd). Gelukkig was de extra info niet nodig en hebben onze specialisten het probleem direct op kunnen lossen.

twentonian

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mooi dat het zo opgelost is . U heeft de klacht doorgegeven en de technische dienst heeft het opgelost en zo hoort het ook . Vriendelijke groeten en ga zo door met op deze manier de oroblemen op te lossen .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic