HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Een paar maanden geleden verdween hier de analoge kabel en werd deze vervangen door een digitale. We hebben voor onze beide analoge radio's toen zo'n QE317-kastje aangeschaft bij Ziggo.
Na aansluiten op de juiste manier werkten ze allebei. Alleen moest Ziggo nog onze lokale zender op de kabel zetten (was per ongeluk blijven liggen bij Ziggo want was wel aangemeld).
We hadden toen op de radio's ontvangst van zenders uit de 800-serie, de 900-serie EN de 300-serie. Daar viel ook onze lokale zender onder, die zit op 377.
We konden dus deze zender(s) zowel via de QE317 op de radio's als op de televisie ontvangen via de mediabox.
Maar sinds kort kunnen we op de TV nog steeds zenders uit de 800-, 900-, en 300-serie ontvangen, maar op de radio's lukt dat niet meer. Daar komen alleen nog maar de 800- en de 900-serie binnen en de lokale zenders van de 300-serie zijn niet meer te ontvangen.
Voor ons is het belangrijk om deze zenders ook op de genoemde radio's te kunnen ontvangen.
Is er bij Ziggo een storing dat die 300-seriezenders niet meer worden doorgegeven? Wat kan er aan de hand zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik kan er momenteel eigenlijk niks zinnigs over zeggen. De genoemde radiokanalen zijn officieel gezien lokale zenders uit een andere regio.
Waarom je deze kanalen eerder wel kon ontvangen, blijft een raadsel. Het feit blijft wel dat het op zich logisch is dat deze zenders daarom niet in het lokale overzicht naar voren komen.
Bijv. zender leuk.fm is een radiozender uit gemeente Winterswijk, en daardoor logischerwijs niet in gemeente Putten.
Zelfde geldt voor RTV Slingeland. Dit is ook uit de gemeente Winterswijk. Ik vermoed dat door de omzetting naar Digitaal, de radiokanalen alleen nog beschikbaar zijn in de betreffende 'lokale' gemeente.
Helaas hebben we hier intern geen overzicht van, maar deze logica doet het wel vermoeden.
@mm_51 en @youriy @RoWi.
Dit was tot voor kort het zenderoverzicht, met in pen de 300-serie.
Dit is het nu, volgens de ziggo site.
Als ik hier kijk zijn de lokale kanalen te horen vanaf 900 die 300 serie komt mij eerlijk gezegd niet bekend voor.
Op de TV zie ik de 300 serie niet, deze staat ingesteld op netwerkcode 4444 dat zijn de ongecodeerde kanalen ook wat radio betreft.
Zijh deze kanalen niet te vinden vanaf 900? Aan de namen zie ik dat het Gelderse lokale omroepen betreft, ik zie de Utrechtse zoals geschreven vanaf 900. Helaas werkt het zenderoverzicht nog niet lekker wat betreft de lokale omroepen.
Dit?
https://www.detransponder.nl/wp-content/uploads/2022/03/updownlink_2022_06.pdf
pag: 5/26
De regio's Ermelo, Tiel en Zevenaar worden (soms een stukje) heringedeeld.
Dat kan leiden tot andere kanaalnummers.
Planning: Ermelo 5 april, Tiel 19 april en Zevenaar 17 mei 2022.
Met kaartje.
Nee, de kanalen zijn niet te vinden vanaf 900. Het was echt de 300-serie met de hierboven vermelde zenders. Dus: waar zijn die gebleven? En dan bedoel ik niet op de TV maar op de radio.
We hebben nog een keer alle zenders handmatig opgezocht en een aantal ervan terug gevonden 😊, waaronder de belangrijkste. Maar dat zijn er maar iets van 6 van de 23. De zender VeluweFM zit nu op 919 in plaats van op 377. Overigens missen er ook heel veel zenders die wel op het lijstje staan in de 800-serie, namelijk alles boven de 862.
Raar dat de communicatie hierover niet echt geweldig is. En waar zitten al die andere zenders?
Kun je hier dan eens een foto van die radiozenders in de 300-serie op de tv plaatsen?
Vanaf 862 beginnen de gecodeerde radiokanalen, een TV met een CI-Module en smartcard of een mediabox zal deze vinden. De QE317 vind enkel de ongecodeerde radiokanalen.
Waarschijnlijk worden de missende radio zenders niet meer in uw woonplaats door gegeven omdat deze niet echt lokaal zijn.
De grap is in uw lijstje staat EdeFM die mogen wij in de provincie Utrecht blijkbaar niet luisteren terwijl dat een buur gemeente is. Andere lokale stations ontvangen we wel hoewel die ook niet echt lokaal zijn voor ons.
Mogelijk kan een moderator daar meer duidelijkheid over verschaffen. Deze komen in de loop van de week wel langs.
@yourly Lijstje staat verder naar boven.
@RoWi Ik hoop inderdaad op een reactie van een moderator nu. Dank voor het uitleggen van het verschil tussen onder en boven de 862 (ongecodeerd en gecodeerd)
Een foto kan nu dus niet meer, maar in de 300 serie zitten tv- zenders voor kinderen, en geen radiozenders dus hoe dat kon zal altijd een raadsel blijven.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58628840#58628840
Hier staat een zenderoverzicht van fUPC uit april 2019.
De lokale zenders in de 6 regio's staan in transport streams 201 .. 206.
Daar staat ook de kanalenlijst voor Ziggo/UPC/HE Rotterdam:
vanaf kanaal 325.
Nu worden ze kennelijk verplaatst naar de kanalen 903 .. 924.
Goedemiddag @mm_51
Even ter controle, heb je de Digitale radiozenders al eens opnieuw ingesteld middels deze handleiding ?
De ongecodeerde Digitale radiozenders worden lokaal per gemeente/woonplaats bepaald. Het kan zijn dat daarin iets gewijzigd is, waardoor je bepaalde zenders niet kan luisteren.
Je doet er in ieder geval goed aan de zenders opnieuw in te stellen.
Ja, we hadden de zenders opnieuw ingesteld aan de hand van de handleiding (we hebben overigens wel een andere afstandsbediening).
Goedemorgen @mm_51
Misschien is het een idee om de omroepen eens online op te zoeken voor de zendernummers.
Leuk FM
https://www.leuk.fm/frequenties/
Rijnstreek: 1355?
https://rtvrijnstreek.nl/FREQUENTIES/
Ede FM: Ziggo: radiokanaal 915 (met Mediabox/Horizon) vanaf 17 mei 2022: 912
https://omroepede.nl/over-ons/frequenties-en-kanalen/
Ziggo 916
https://www.omroepbergendal.nl/frequenties
RTV Slingeland
kanaal 915 bij Ziggo (per 17 mei 2022 wordt dit kanaal 909)
https://rtvslingeland.nl/index.php/frequenties/
LocoFM
Ziggo (UPC) Digitaal: Kanaal 915, klanten met een CI+ module dienen af te stemmen op kanaal 355
https://locofm.nl/over/waar-te-horen/
Mijn oorspronkelijke vraag was: waar zijn al die zenders gebleven? Dus dat hele rijtje van 355 t/m 377. Een paar daarvan zijn nu terug te vinden onder de 900-serie, maar waar is de rest gebleven?
En is het niet raar dat Ziggo zenders schrapt (wat ik aanneem) en/of verplaatst zonder daar de abonnees actief over in te lichten?
Op de links hierboven wordt ook vaak verwezen naar de 300-serie als de plek waar deze zenders te vinden zijn ......
@youriy schreef:Een foto kan nu dus niet meer, maar in de 300 serie zitten tv- zenders voor kinderen, en geen radiozenders dus hoe dat kon zal altijd een raadsel blijven.
Ik heb mijn berichten van nieuw naar oud staan, en had het lijstje met pengeschreven aanvullingen tot vanochtend niet gezien, blijkbaar niet ver genoeg naar beneden gescrold. Dit is inderdaad een vreemde situatie, blijkbaar historisch gegroeid. Deze grote lijst van lokale zenders met een 3xx nummer. Misschien kan een ziggo- moderator daar iets zinnigs over zeggen?
Ik kan er momenteel eigenlijk niks zinnigs over zeggen. De genoemde radiokanalen zijn officieel gezien lokale zenders uit een andere regio.
Waarom je deze kanalen eerder wel kon ontvangen, blijft een raadsel. Het feit blijft wel dat het op zich logisch is dat deze zenders daarom niet in het lokale overzicht naar voren komen.
Bijv. zender leuk.fm is een radiozender uit gemeente Winterswijk, en daardoor logischerwijs niet in gemeente Putten.
Zelfde geldt voor RTV Slingeland. Dit is ook uit de gemeente Winterswijk. Ik vermoed dat door de omzetting naar Digitaal, de radiokanalen alleen nog beschikbaar zijn in de betreffende 'lokale' gemeente.
Helaas hebben we hier intern geen overzicht van, maar deze logica doet het wel vermoeden.
@mm_51 en @youriy @RoWi.
Mij verbaasde de 300 serie, Loco FM geeft hun signaal dus wel door via 355, voor gebruikers met een CI module. Ik vraag mij af hoe up to date hun website is. 915 lijkt mij ook voor de CI module gebruikers geldig.
Er zal nu inderdaad iets beter naar de postcode worden gekeken. Lokale zenders uit Winterswijk in Putten was natuurlijk een luxe.
Dank voor alle reacties.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...