annedegroottuk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Radiotekst en zenderinformatie bij veel zenders niet beschikbaar op Quantis QE 317 ontvanger

Goedemiddag,

Radiotekt en zenderinformatie is bij veel zenders niet beschikbaar op mijn Quantis QE 317  radio tuner.

Ligt dit aan de signalen van de betreffende zenders of ligt de oorzaak bij Ziggo.

Bij Radio Continu werkte het tot een paar weken terug wel maar nu niet meer.

Zijn er meer radio luisteraars die dit probleem ook hebben?

3 Reacties 3
sebas14

Gedreven Raadgever
  • 382Posts
  • 8Oplossingen
  • 188Likes

Ziggo geeft zelf geen RDS/EPG info (Radio Data System & Elektronische Programma Gids) mee bij de radiozenders behalve bij de XITE radiozenders 863 t/m 902. Deze XITE radiozenders zijn alleen gecodeerd en niet via de Quantis te beluisteren. 

Bij sommige radiozenders wordt er wel RDS/EPG meegezonden met het audiosignaal. Dit komt rechtstreeks van de zender zelf, waaronder dus ook bij Radio Continu. Hier speelt Ziggo zelf geen rol in.

Het is een wens die al jaren loopt dat Ziggo zelf dit ook gaat doen. Door RDS/EPG mee te zenden bij de radiozenders. Het is voor Ziggo een aanvullende dienst die makkelijk toe te voegen is. Het is mogelijk, alleen wordt het niet gebruikt.

Zusterbedrijf van Ziggo, Telenet België doet dit ook al. Deze geeft dit netjes mee met het DVB-C signaal en is zichtbaar via de Ci+ module rechstreek op de TV en alle mediaboxen waaronder ook op de hiergenoemde Mediabox XL en Next en dus ook op de Quantis die in België ook beschikbaar is.

Willem-A1
Expert
Expert
  • 1504Posts
  • 60Oplossingen
  • 739Likes

@annedegroottuk ,

ik ga even kijken wat mijn testapparaat doet. Maar niet elke zender stuurt radio tekst mee, zoals @sebas14 al aangeeft. Ik heb echter deze vraag nog niet voorbij zien komen. 

Word vervolgd.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

annedegroottuk
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor Dank voor de reactie. 

Uitgelicht topic