1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Chappo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radiosignaal naar digitaal

Vorige week is mijn analoog radiosignaal gestopt door Ziggo. Ik wil geen extra kastjes o.i.d. kopen voor een digitaal radiosignaal en de door Ziggo geleverde FM antenne levert een waardeloze ontvangst.

Als ik op mijn tv coaxkabel een splitter plaats en op de kabel naar mijn tuner een aanpassing maak qua aansluiting, kan ik dan gewoon weer digitale radio ontvangen of is dit te kort door de bocht?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 17110Posts
  • 3117Oplossingen
  • 8194Likes

@Chappo  schreef:

Voor veel problemen in de wereld komt vaak de simpelste oplossing van leken en niet van de commercieel betrokken partij!

Maar om terug te komen op mijn vraag. Het digitale radiosignaal zit in de coaxkabel naar de tv dus waarom kan ik deze dan niet omleiden naar de radio. Heeft het misschien iets met vastgelegde frequenties of zo te maken?

Er zijn al tig topics zijn over dit onderwerp. Zo werkt dat niet.

Je tuner kan alleen de FM frequenties ontvangen. Die staan niet meer op de kabel.

De huidige digitale radio is simpel gezegd TV zonder beeld, je tuner kan daar niets mee.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

De tuner van je radio kan niet met DVB-C overweg zo eenvoudig is het. Met die techniek delen meerdere zenders een frequentie.

Hoe kijk je nu TV is dat via een mediabox, of anders, vanaf een mediabox is het vaak mogelijk de audio via een ander systeem weer te geven, dan moet dat systeem wel een audio ingang hebben.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Hatolex

Level 16
  • 1699Posts
  • 52Oplossingen
  • 1138Likes

Als dat de oplossing was geweest had er dan iemand zo’n kastje gekocht. En dan had ziggo waarschijnlijk wel het kabeltje geleverd, denk je ook niet.

Chappo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Voor veel problemen in de wereld komt vaak de simpelste oplossing van leken en niet van de commercieel betrokken partij!

Maar om terug te komen op mijn vraag. Het digitale radiosignaal zit in de coaxkabel naar de tv dus waarom kan ik deze dan niet omleiden naar de radio. Heeft het misschien iets met vastgelegde frequenties of zo te maken?

Steefb

Level 20
  • 17110Posts
  • 3117Oplossingen
  • 8194Likes

@Chappo  schreef:

Er zijn al tig topics zijn over dit onderwerp. Zo werkt dat niet.

Je tuner kan alleen de FM frequenties ontvangen. Die staan niet meer op de kabel.

De huidige digitale radio is simpel gezegd TV zonder beeld, je tuner kan daar niets mee.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

De tuner van je radio kan niet met DVB-C overweg zo eenvoudig is het. Met die techniek delen meerdere zenders een frequentie.

Hoe kijk je nu TV is dat via een mediabox, of anders, vanaf een mediabox is het vaak mogelijk de audio via een ander systeem weer te geven, dan moet dat systeem wel een audio ingang hebben.

Chappo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oké, dat klinkt logisch.

Bedankt voor je duidelijk antwoord!