Vorige week is mijn analoog radiosignaal gestopt door Ziggo. Ik wil geen extra kastjes o.i.d. kopen voor een digitaal radiosignaal en de door Ziggo geleverde FM antenne levert een waardeloze ontvangst.
Als ik op mijn tv coaxkabel een splitter plaats en op de kabel naar mijn tuner een aanpassing maak qua aansluiting, kan ik dan gewoon weer digitale radio ontvangen of is dit te kort door de bocht?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Chappo schreef:Voor veel problemen in de wereld komt vaak de simpelste oplossing van leken en niet van de commercieel betrokken partij!
Maar om terug te komen op mijn vraag. Het digitale radiosignaal zit in de coaxkabel naar de tv dus waarom kan ik deze dan niet omleiden naar de radio. Heeft het misschien iets met vastgelegde frequenties of zo te maken?
Er zijn al tig topics zijn over dit onderwerp. Zo werkt dat niet.
Je tuner kan alleen de FM frequenties ontvangen. Die staan niet meer op de kabel.
De huidige digitale radio is simpel gezegd TV zonder beeld, je tuner kan daar niets mee.
De tuner van je radio kan niet met DVB-C overweg zo eenvoudig is het. Met die techniek delen meerdere zenders een frequentie.
Hoe kijk je nu TV is dat via een mediabox, of anders, vanaf een mediabox is het vaak mogelijk de audio via een ander systeem weer te geven, dan moet dat systeem wel een audio ingang hebben.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als dat de oplossing was geweest had er dan iemand zo’n kastje gekocht. En dan had ziggo waarschijnlijk wel het kabeltje geleverd, denk je ook niet.
Voor veel problemen in de wereld komt vaak de simpelste oplossing van leken en niet van de commercieel betrokken partij!
Maar om terug te komen op mijn vraag. Het digitale radiosignaal zit in de coaxkabel naar de tv dus waarom kan ik deze dan niet omleiden naar de radio. Heeft het misschien iets met vastgelegde frequenties of zo te maken?
@Chappo schreef:Voor veel problemen in de wereld komt vaak de simpelste oplossing van leken en niet van de commercieel betrokken partij!
Er zijn al tig topics zijn over dit onderwerp. Zo werkt dat niet.
Je tuner kan alleen de FM frequenties ontvangen. Die staan niet meer op de kabel.
De huidige digitale radio is simpel gezegd TV zonder beeld, je tuner kan daar niets mee.
De tuner van je radio kan niet met DVB-C overweg zo eenvoudig is het. Met die techniek delen meerdere zenders een frequentie.
Hoe kijk je nu TV is dat via een mediabox, of anders, vanaf een mediabox is het vaak mogelijk de audio via een ander systeem weer te geven, dan moet dat systeem wel een audio ingang hebben.
Oké, dat klinkt logisch.
Bedankt voor je duidelijk antwoord!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.