@jafvangrondelle schreef:
"Hierbij 2 fotos van het verdeelkastje dat door de Ziggo men ter een jaar of 5 geleden is geplaatst om het TV signaal te verbeteren. Radiosignaal is toen op analoog gezet omdat er nog geen digitale ontvangst /doorgifte was via de kabel. Nu wel na het afschakelen van analoog".
-->Dat is, zoals ik eerder al aangaf niet juist. Het digitale signaal is er al zeer lang. Het enige wat er is gebeurd, is dat het analoge signaal vervalt. Maar daarmee komt dus niet het digitale signaal pas nu op de kabel. Al veel eerder kon je gebruik maken van digitale radio. Alleen weet niet iedereen dat, of wilde men de oude vertrouwde analoge radio blijven gebruiken.
"De digitale radio ontvanger Quantis hierop aansluiten geeft alleen maar ruis door, in het kastje moet denk ik iets worden verander en mogelijk bij de ziggo aansluiting in de meterkast. Kan alleen een monteur dit doen? Deze heeft immers destijds de situatie zo gemonteerd".
-->De digitale ontvanger dient nu dus ook een digitaal signaal te verkrijgen, maar zal geen ruis laten horen als deze is aangesloten en niet zou werken. Waarschijnlijk kies je op je geluid set nog steeds voor de tuner, maar dat is niet correct, want je dient nu díe ingang te selecteren waarop de Quantis is aangesloten. Maar het lijkt mij goed dat een monteur inderdaad de boel even goed nakijkt, aansluit en ter plekke aan je uitlegt. Dat willen we hier natuurlijk ook met alle liefde doen, maar we weten meestal natuurlijk niet wie we tegenover ons hebben en hoe handig of technisch deze is.
Dus @Lotte regel jij even een monteur voor @jafvangrondelle ? Dan komt het vast in orde. Let er wel even op dat ook het filter achter de Quantis wordt geplaatst, dan kan er ook geen uitval plaatsvinden door een modem o.i.d.
@jafvangrondelle Zo komt het in orde. Lotte of een andere moderator gaat de zaken voor je regelen.