Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Radiosignaal komt digitaal binnen maar kastje geeft alleen analoog door. Het kastje is jaar of 5 geleden door ziggo monteur veranderd omdat digitaal tv signaal zo beter zou werken zonder storing.
Hierbij is de radio doorgifte naar analoog gezet omdat er toen nog geen digitaal uitgezonden werd.
Nu via de quantis ontvanger alles digitaal ontvangen kan/moet worden en naar versterker kan worden gezonden komt er alleen analoge info binnen en geen digitale.. hoe is dit te veranderen? door Ziggo monteur?
Over welk 'kastje' hebben we het hier? Ik snap het verhaal helaas ook niet, want als het om een digitale decoder o.i.d. gaat, kan deze nooit analoog weergeven.
Dit ontgaat me dus totaal:
"Hierbij is de radio doorgifte naar analoog gezet omdat er toen nog geen digitaal uitgezonden werd".
-->5 jaar geleden was het digitale radio signaal allang aanwezig. Dat is er, net als digitale Tv, al zeer lang. Met een decoder/ontvanger/mediabox kan je dus al zeer lang gebruik maken van digitale Tv én Radio.
"Nu via de quantis ontvanger alles digitaal ontvangen kan/moet worden en naar versterker kan worden gezonden komt er alleen analoge info binnen en geen digitale.. hoe is dit te veranderen? door Ziggo monteur?"
-->De Quantis dient te worden aangesloten op de Tv aansluiting van het AOP (aansluiting Ziggo) of op de kabel die nu naar de Tv loopt. Maar ik begrijp dus niet waar de analoge info vandaan komt waar je over spreekt.
-->Als het lukt zou het fijn als je precies uitlegt hoe de situatie is, en eventueel kan je daar wat foto's van maken. Lukt dat niet, dan is het wellicht raadzaam dat er een monteur naar je toe komt, voor het allemaal zo ingewikkeld voor je gaat worden dat je het niet meer ziet zitten, terwijl het echt niet al te moeilijk is. Maar ik zal op voorhand in ieder geval een moderator vragen een monteur voor je te regelen. @Paul kan jij dat doen voor @jafvangrondelle ?
Ik zal een foto van het tussenkastje maken en de aansluiting van het systeem in de electrakast.
Een heel warm welkom op de Ziggo Community @jafvangrondelle! Dit is de juiste plek om je vraag te stellen. Ik zie dat @Willem-A1 een aantal belangrijke punten aan de kaak heeft gesteld. Is het gelukt met het maken van de foto's? Anders plan ik gelijk een monteur in, die alles na gaat kijken. De voorwaarden van een bezoek lees je hier.
verdeelkastje bij muur achter tv
door ziggo monteur zo gemonteerd
Hierbij 2 fotos van het verdeelkastje dat door de Ziggo men ter een jaar of 5 geleden is geplaatst om het TV signaal te verbeteren. Radiosignaal is toen op analoog gezet omdat er nog geen digitale ontvangst /doorgifte was via de kabel. Nu wel na het afschakelen van analoog. De digitale radio ontvanger Quantis hierop aansluiten geeft alleen maar ruis door, in het kastje moet denk ik iets worden verander en mogelijk bij de ziggo aansluiting in de meterkast. Kan alleen een monteur dit doen? Deze heeft immers destijds de situatie zo gemonteerd.
Wanneer ik het Quantis kastje aansluit op het POA-3IEC-NL verdeelkastje dat door Ziggo is geplaatst dan is er alleen ruis als signaal... waarschijnlijk is dat dus de kabel die geen digitaal doorgeeft maar in het verleden een analoog signaal doorgaf.
Onbegrijpelijk dat Ziggo dit niet voorzien heeft, zo te lezen op Twitter ben ik niet de enige die het Quantis kastje heeft gekocht omdat we verplicht aan digitaal systeem moesten en nu nog steeds geen digitaal radiosignaal krijgt..
De fotos heb ik weer
erbij geplaatst
@jafvangrondelle schreef:
"Hierbij 2 fotos van het verdeelkastje dat door de Ziggo men ter een jaar of 5 geleden is geplaatst om het TV signaal te verbeteren. Radiosignaal is toen op analoog gezet omdat er nog geen digitale ontvangst /doorgifte was via de kabel. Nu wel na het afschakelen van analoog".
-->Dat is, zoals ik eerder al aangaf niet juist. Het digitale signaal is er al zeer lang. Het enige wat er is gebeurd, is dat het analoge signaal vervalt. Maar daarmee komt dus niet het digitale signaal pas nu op de kabel. Al veel eerder kon je gebruik maken van digitale radio. Alleen weet niet iedereen dat, of wilde men de oude vertrouwde analoge radio blijven gebruiken.
"De digitale radio ontvanger Quantis hierop aansluiten geeft alleen maar ruis door, in het kastje moet denk ik iets worden verander en mogelijk bij de ziggo aansluiting in de meterkast. Kan alleen een monteur dit doen? Deze heeft immers destijds de situatie zo gemonteerd".
-->De digitale ontvanger dient nu dus ook een digitaal signaal te verkrijgen, maar zal geen ruis laten horen als deze is aangesloten en niet zou werken. Waarschijnlijk kies je op je geluid set nog steeds voor de tuner, maar dat is niet correct, want je dient nu díe ingang te selecteren waarop de Quantis is aangesloten. Maar het lijkt mij goed dat een monteur inderdaad de boel even goed nakijkt, aansluit en ter plekke aan je uitlegt. Dat willen we hier natuurlijk ook met alle liefde doen, maar we weten meestal natuurlijk niet wie we tegenover ons hebben en hoe handig of technisch deze is.
Dus @Lotte regel jij even een monteur voor @jafvangrondelle ? Dan komt het vast in orde. Let er wel even op dat ook het filter achter de Quantis wordt geplaatst, dan kan er ook geen uitval plaatsvinden door een modem o.i.d.
@jafvangrondelle Zo komt het in orde. Lotte of een andere moderator gaat de zaken voor je regelen.
Ah dat is een mooie uitleg, ik zie uit naar de monteur 🙂
Komt in orde @jafvangrondelle We wachten even een moderator af. Zet alvast wel even je gegevens in je profiel. Dat is alleen te zien voor Ziggo.
Hi @jafvangrondelle. Ik heb inmiddels een monteur ingepland voor aanstaande donderdag 17 februari tussen 12.00 en 18.00 uur, je ontvangt hier per mail een bevestiging van. Past het niet? Dan kan je in dezelfde mail een link vinden om de afspraak mee te wijzigen. Houd je ons op de hoogte?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...