nicolien.ploecr
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Radiosignaal (advies voor omschakeling)

Ik heb door mijn hele huis 7 (oude) stereosetjes met analoge radio ontvangst.  Momenteel komt de groene ziggokabel  binnen en een splitter haalt het radiosignaal er af en stuurt het naar een kabelversterker. Vanaf deze versterker lopen 7 uitgangen via coax kabel door het hele huis (slaapkamers, zolder, bijkeuken etc)  Hier gebruik ik de stereostejes zeer regelmatig. 

Als het analoge radio signaal gaat stoppen, kan ik dus geen radio meer luisteren via deze  wijze. De aangeboden lus-antenne  levert slecht signaal en is dus géén optie. De aangeboden digitale radio is geschikt voor slechts één plek (denk ik). Ik zou er dus 7 moeten kopen.   

Is er geen apparaatje te ontwikkelen, dat  het digitale radiosignaal omzet  naar een geschikt signaal om weer-via de kabelversterker en coax-kabels- naar de 7 stereosetjes te brengen? Ik denk een goudmijntje voor de ontwikkelaar.

Alvast dank voor mee denken en ontwikkelen.:  Nicolien

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2395Posts
  • 159Oplossingen
  • 837Likes

Beste @nicolien.ploecr,

Voor de verdere ontwikkeling van Internet, is er extra ruimte nodig op de kabel waarvoor analoge radio moet wijken.

Het is jammer dat de voorgestelde FM antenne geen uitkomst biedt.

Het is helaas niet mogelijk om een Digitale Radio om te zetten naar Analoog. Er is echt een Digitale radio ontvanger nodig.

Indien uw radio aan vervanging toe is zou ik eerder kiezen voor een unit welke DAB+ en/of Internet radio ondersteund.

U kunt echter eventueel gebruik maken van de line ingangen en hier de digitale radio ontvanger, een bluetooth of Chromecast Audio/AudioCast apparaat aansluiten en doormiddel hiervan naar Radio via het Internet luisteren, echter dient de stream dan via een ander apparaat gestart te worden.

Er is echter nog een mogelijkheid, Een wat grotere FM antenne aansluiten op uw bestaande radio coax bekabeling echter split u hiermee Vodafon|Ziggo en het FM Signaal, zij mogen onder geen enkele omstandigheid op 1 splitter / kabel / etc aangesloten worden.

U maakt dus een fysiek apart coax netwerk voor Vodafone | Ziggo Signaal en een voor FM radio.

Het laatste is nogal een gedoe ivm veel uitzoek werk, kosten en fysiek aparte bekabeling leggen.

MVG

Bekijk in context

2 Reacties 2
Richard1993!
Gedreven Raadgever
  • 515Posts
  • 12Oplossingen
  • 78Likes

ik begrijp je vraag niet helemaal. kun je misschien wat duidelijker wezen.

Jonathan-458
Super Expert
Super Expert
  • 2395Posts
  • 159Oplossingen
  • 837Likes

Beste @nicolien.ploecr,

Voor de verdere ontwikkeling van Internet, is er extra ruimte nodig op de kabel waarvoor analoge radio moet wijken.

Het is jammer dat de voorgestelde FM antenne geen uitkomst biedt.

Het is helaas niet mogelijk om een Digitale Radio om te zetten naar Analoog. Er is echt een Digitale radio ontvanger nodig.

Indien uw radio aan vervanging toe is zou ik eerder kiezen voor een unit welke DAB+ en/of Internet radio ondersteund.

U kunt echter eventueel gebruik maken van de line ingangen en hier de digitale radio ontvanger, een bluetooth of Chromecast Audio/AudioCast apparaat aansluiten en doormiddel hiervan naar Radio via het Internet luisteren, echter dient de stream dan via een ander apparaat gestart te worden.

Er is echter nog een mogelijkheid, Een wat grotere FM antenne aansluiten op uw bestaande radio coax bekabeling echter split u hiermee Vodafon|Ziggo en het FM Signaal, zij mogen onder geen enkele omstandigheid op 1 splitter / kabel / etc aangesloten worden.

U maakt dus een fysiek apart coax netwerk voor Vodafone | Ziggo Signaal en een voor FM radio.

Het laatste is nogal een gedoe ivm veel uitzoek werk, kosten en fysiek aparte bekabeling leggen.

MVG

Bekijk in context