1
Vraag
2
Reacties
Sjraar oet Tege

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Radioantenne verbinden met DAB+/FM receiver

Hallo allemaal,

Antennekabel van Ziggo is verbonden via een splitter, maar het andere uiteinde (male) kan niet in de Onkyo DAB+/FM deze is ook male!

 

Bij de Karwei geweest voor koppelstuk female/female, konden me echter niet helpen.

 

  • Antennekabel via splitter in de huiskamer uiteinde male. 
  • Onkyo 8220 receiver verbonden met optische kabel naar standaard mediabox. Radio via draadantenne DAB-band is goed. 80-100%
  • Onkyo antenne ook male! 
  • Enkele zenders via FM-band.(4-5)
  • Ziggo standaard mediabox van Humax
  • TV (LG) en radio zenders via TV werkt prima. 

Wil ook graag meer digitale radiozenders ontvangen via de FM-band zonder daadwerkelijk de TV aan te zetten.

 

Hoe los ik dit probleem op! 

Alvast bedankt voor de input! 

 

Gr. Gé 

 

 

IMG_20220328_090216.jpg

IMG_20220328_090113.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De truuk is de optische uitgang van de Humax naar de optische ingang van de receiver. Dat is ook zo aangesloten als ik het goed lees.

 

Onkyo 8220 receiver verbonden met optische kabel naar standaard mediabox.

 

Dan zou enkel de Humax aan hoeven en de Onkyo kies op de Humax afstandsbediening de TV/Radio knop om te switchen van TV naar radio, de radiokanalen beginnen bij 801 dat zal bekend zijn. Dan hoeft enkel op de Onkyo de goede ingangsbron te worden gekozen, het TV geluid gaat nu toch ook direct naar de Onkyo?

 

 

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Fm radio is niet meer aanwezig bij ziggo, de laatste regio's worden 29 maart uitgezet.

DAB radio gaat ook niet via de kabel.

 

Kijk hier voor alternatieven.

Stekker uit kabelradio: doe je niks? Dan hoor je straks alleen ruis - DABtuners

Alles over radio (ziggo.nl)

 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Begrijp ik, maar hoe krijg ik de FM radiozenders via de splitter en/of mediabox naar de receiver?

 

Krijg wel de radiozenders via de tv, maar wil natuurlijk niet de gehele dag de tv aanzetten voor radio. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dan zou je de https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/overig/quantis-qe317 moeten bestellen, werkt een stuk beter dan een antenne ook

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor de link. Ok, duidelijk. Dus radiozenders ontvangen via de splitter en/of standaard mediabox is niet mogelijk?

 

De draadantenne van de Onkyo voor DAB+ werkt overigens prima. (90-100%) Wilde kijken of ik de radiozenders van de TV óók via de receiver kon beluisteren.

 

Bedankt voor de info! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De truuk is de optische uitgang van de Humax naar de optische ingang van de receiver. Dat is ook zo aangesloten als ik het goed lees.

 

Onkyo 8220 receiver verbonden met optische kabel naar standaard mediabox.

 

Dan zou enkel de Humax aan hoeven en de Onkyo kies op de Humax afstandsbediening de TV/Radio knop om te switchen van TV naar radio, de radiokanalen beginnen bij 801 dat zal bekend zijn. Dan hoeft enkel op de Onkyo de goede ingangsbron te worden gekozen, het TV geluid gaat nu toch ook direct naar de Onkyo?

 

 

 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Afhankelijk waar U in het land woont en waar U naar wilt luisteren zou het eventueel een optie kunnen

zijn in het plaatsen van een goede DAB+ (buiten)  antenne.   Er bestaan 3 soorten stations voor DAB+

landelijke, regionale en commercieele stations, ieder met hun eigen zenders verspreid door het land.

Hier in  Midden Brabant heb ik een zogenaamde scanner antenne op mijn zolder geplaatst en aangesloten

op mijn AXR100D van cambridge en aangesloten met een zelf gemonteerde coax kabel (ik ben elektronicus).

Het resultaat is dat ik ongeveer 100, jawel ongeveer honderd stations ontvang op DAB+  waarvan een

heleboel uit Belgie.   Ook op de FM band heb ik daarmee goede ontvangst, maar luister altijd via DAB+

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sjraar oet Tege  schreef:

Bedankt voor de link. Ok, duidelijk. Dus radiozenders ontvangen via de splitter en/of standaard mediabox is niet mogelijk?

 


@Sjraar oet Tege 

Dat is zeker mogelijk houd die € 50,00 maar in de knip.

Hoe de boel nu is aangesloten zou het al moeten werken.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Radioantenne-verbinden-met-DAB-FM-receiver/m-p/946404/highlig...

 

Sjraar oet Tege
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dank je wel het werkt!

 

Meende dit al eerder geprobeerd te hebben, maar hoorde niets. Nu wel! 

 

Hoor de radiozenders via TV in-/uitgang van de Onkyo!

 

Nogmaals bedankt! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mogelijk had je eerder niet de juiste bron gekozen, op de receiver.

 

Fijn dat het werkt.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

...of @Sjraar oet Tege had het 'volume' (uitgangssterkte) op de HUmax laag of uit staan. Denk daar dus even om @Sjraar oet Tege Je kan het best gewoon het volume van de Humax dan ook voluit zetten en het volume verder regelen op Tv en/of versterker/receiver o.i.d.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic