Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo allemaal,
Antennekabel van Ziggo is verbonden via een splitter, maar het andere uiteinde (male) kan niet in de Onkyo DAB+/FM deze is ook male!
Bij de Karwei geweest voor koppelstuk female/female, konden me echter niet helpen.
Wil ook graag meer digitale radiozenders ontvangen via de FM-band zonder daadwerkelijk de TV aan te zetten.
Hoe los ik dit probleem op!
Alvast bedankt voor de input!
Gr. Gé
Opgelost! Ga naar oplossing.
De truuk is de optische uitgang van de Humax naar de optische ingang van de receiver. Dat is ook zo aangesloten als ik het goed lees.
Onkyo 8220 receiver verbonden met optische kabel naar standaard mediabox.
Dan zou enkel de Humax aan hoeven en de Onkyo kies op de Humax afstandsbediening de TV/Radio knop om te switchen van TV naar radio, de radiokanalen beginnen bij 801 dat zal bekend zijn. Dan hoeft enkel op de Onkyo de goede ingangsbron te worden gekozen, het TV geluid gaat nu toch ook direct naar de Onkyo?
Fm radio is niet meer aanwezig bij ziggo, de laatste regio's worden 29 maart uitgezet.
DAB radio gaat ook niet via de kabel.
Kijk hier voor alternatieven.
Stekker uit kabelradio: doe je niks? Dan hoor je straks alleen ruis - DABtuners
Begrijp ik, maar hoe krijg ik de FM radiozenders via de splitter en/of mediabox naar de receiver?
Krijg wel de radiozenders via de tv, maar wil natuurlijk niet de gehele dag de tv aanzetten voor radio.
dan zou je de https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/overig/quantis-qe317 moeten bestellen, werkt een stuk beter dan een antenne ook
Bedankt voor de link. Ok, duidelijk. Dus radiozenders ontvangen via de splitter en/of standaard mediabox is niet mogelijk?
De draadantenne van de Onkyo voor DAB+ werkt overigens prima. (90-100%) Wilde kijken of ik de radiozenders van de TV óók via de receiver kon beluisteren.
Bedankt voor de info!
De truuk is de optische uitgang van de Humax naar de optische ingang van de receiver. Dat is ook zo aangesloten als ik het goed lees.
Onkyo 8220 receiver verbonden met optische kabel naar standaard mediabox.
Dan zou enkel de Humax aan hoeven en de Onkyo kies op de Humax afstandsbediening de TV/Radio knop om te switchen van TV naar radio, de radiokanalen beginnen bij 801 dat zal bekend zijn. Dan hoeft enkel op de Onkyo de goede ingangsbron te worden gekozen, het TV geluid gaat nu toch ook direct naar de Onkyo?
Afhankelijk waar U in het land woont en waar U naar wilt luisteren zou het eventueel een optie kunnen
zijn in het plaatsen van een goede DAB+ (buiten) antenne. Er bestaan 3 soorten stations voor DAB+
landelijke, regionale en commercieele stations, ieder met hun eigen zenders verspreid door het land.
Hier in Midden Brabant heb ik een zogenaamde scanner antenne op mijn zolder geplaatst en aangesloten
op mijn AXR100D van cambridge en aangesloten met een zelf gemonteerde coax kabel (ik ben elektronicus).
Het resultaat is dat ik ongeveer 100, jawel ongeveer honderd stations ontvang op DAB+ waarvan een
heleboel uit Belgie. Ook op de FM band heb ik daarmee goede ontvangst, maar luister altijd via DAB+
@Sjraar oet Tege schreef:Bedankt voor de link. Ok, duidelijk. Dus radiozenders ontvangen via de splitter en/of standaard mediabox is niet mogelijk?
Dat is zeker mogelijk houd die € 50,00 maar in de knip.
Hoe de boel nu is aangesloten zou het al moeten werken.
Dank je wel het werkt!
Meende dit al eerder geprobeerd te hebben, maar hoorde niets. Nu wel!
Hoor de radiozenders via TV in-/uitgang van de Onkyo!
Nogmaals bedankt!
Mogelijk had je eerder niet de juiste bron gekozen, op de receiver.
Fijn dat het werkt.
...of @Sjraar oet Tege had het 'volume' (uitgangssterkte) op de HUmax laag of uit staan. Denk daar dus even om @Sjraar oet Tege Je kan het best gewoon het volume van de Humax dan ook voluit zetten en het volume verder regelen op Tv en/of versterker/receiver o.i.d.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...