Opgelost! Ga naar oplossing.
bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is opgelost door de mediabox met een optische kabel op mijn surround systeem aan te sluiten en in mijn versterker aan te geven dat geluid via de optische kabel komt.
Lag dus wrs aan de instelling op de Yamaha htr4068.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De radio via de Next is een app, kortom dit werkt via het internet, hoe is de Next verbonden met het internet, is dit bedraad of wat ik vermoed via wifi. In het verlengde hiervan hoe werken de overige apps of zaken zoals Replay.
Verbonden via 5G wifi netwerk.
Andere apps moet ik even testen. You tube bv doet het prima en zonder haperingen. Videoland en Netflix ook.
Replay ook zonder problemen. Beeld en geluid. Nog nooit problemen mee gehad.
Zet eens een keer de Instellingen Dolby op de andere mogelijkheden en dan weer terug naar diegene die je wenst, dat wil wel eens helpen met vreemde geluid issues.
Of de Next 30 seconden van de stroom.
Bedankt voor je tip. Maar het mocht allemaal niet baten. Nog steeds valt het radiogeluid telkens 1 seconde weg.
Wat irritant dat het geluid steeds 1 seconden wegvalt, @niekblom
Hoe werkt het wanneer je de versterker niet gebruikt, maar de radio via het geluid van de tv laat verlopen?
De hele truk is natuurlijk dat ik radiowil kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. Zoals je nu analoge radio luistert. Dus deze optie is geen oplossing. Ik heb nu 2 optische spdif kabels bedteld. Kijken of dat iets oplost.
@niekblom schreef:De hele truk is natuurlijk dat ik radiowil kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. Zoals je nu analoge radio luistert. Dus deze optie is geen oplossing. Ik heb nu 2 optische spdif kabels bedteld. Kijken of dat iets oplost.
Dit is puur bedoelt om het probleem te achterhalen. Gezien de reguliere TV kanalen wel goed lijken te gaan kunnen we de versterker al bijna uitsluiten.
Ah. Dan doet het geluid het ok zolang ik de tv aan laat.
@niekblom schreef:Ah. Dan doet het geluid het ok zolang ik de tv aan laat.
Dan kan het toch een instelling in de versterker betreffen. Zit de Yamaha op een HDMI arc aansluiting van de TV? De Next hangt direct aan de Yamaha neem ik aan.
Dat moet ik morgen uitzoeken. Hdmiarc nog nooit van fehoord. Kom er op terug
HDMI ARC is Audio Return Chanel dit stuurt de audio van de Next terug naar de versterker eenvoudig gesteld.
Van de Ziggo Next box gaat de Hdmi naar de Yamaha versterker. Vanuit de versterker gaat hdmi kabel (out) naar Hdmi arc van tv connectbox van Samsung. Zolang de tv aan is is er geen probleem. Is de tv uit dat heb ik de storing van telkens 1 sec uitval van geluid. Morgen krijg ik optische kabels. Dat maar proberen.
bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is opgelost door de mediabox met een optische kabel op mijn surround systeem aan te sluiten en in mijn versterker aan te geven dat geluid via de optische kabel komt.
Lag dus wrs aan de instelling op de Yamaha htr4068.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.