1
Vraag
2
Reacties
niekblom

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Radio

Ik probeer de radio af te spelen van de Ziggo Next box via een hdmi kabel naar mijn Yamaha htr4 versterker. Dan  werkt de radio telkens 10 sec en dan 2 sec, dan weer niet 10 sec en wel 1 sec niet enz. enz. etc.
 
Het geluid van de tv volgt dezelfde weg (dezelfde hdmi kabel en versterker ingang) en geeft géén problemen.
 
Ik wil dat het werkt als straks analoge radio ermee stopt. Dus graag advies of hulp
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is opgelost door de mediabox met een optische kabel op mijn surround systeem aan te sluiten en in mijn versterker aan te geven dat geluid via de optische kabel komt.

Lag dus wrs aan de instelling op de Yamaha htr4068.

Bekijk in context

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De radio via de Next is een app, kortom dit werkt via het internet, hoe is de Next verbonden met het internet, is dit bedraad of wat ik vermoed via wifi. In het verlengde hiervan hoe werken de overige apps of zaken zoals Replay.

 

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verbonden via 5G wifi netwerk.

Andere apps moet ik even testen. You tube bv doet het prima en zonder haperingen. Videoland en Netflix ook. 

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Replay ook zonder problemen. Beeld en geluid. Nog nooit problemen mee gehad.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zet eens een keer de Instellingen Dolby op de andere mogelijkheden en dan weer terug naar diegene die je wenst, dat wil wel eens helpen met vreemde geluid issues.

Of de Next 30 seconden van de stroom.

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je tip. Maar het mocht allemaal niet baten. Nog steeds valt het radiogeluid telkens 1 seconde weg.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat irritant dat het geluid steeds 1 seconden wegvalt, @niekblom
Hoe werkt het wanneer je de versterker niet gebruikt, maar de radio via het geluid van de tv laat verlopen? 

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De hele truk is natuurlijk dat ik radiowil kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. Zoals je nu analoge radio luistert. Dus deze optie is geen oplossing. Ik heb nu 2 optische spdif kabels bedteld. Kijken of dat iets oplost.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@niekblom  schreef:

De hele truk is natuurlijk dat ik radiowil kunnen luisteren zonder dat de tv aanstaat. Zoals je nu analoge radio luistert. Dus deze optie is geen oplossing. Ik heb nu 2 optische spdif kabels bedteld. Kijken of dat iets oplost.


Dit is puur bedoelt om het probleem te achterhalen. Gezien de reguliere TV kanalen wel goed lijken te gaan kunnen we de versterker al bijna uitsluiten.

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ah. Dan doet het geluid het ok zolang ik de tv aan laat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@niekblom  schreef:

Ah. Dan doet het geluid het ok zolang ik de tv aan laat.


Dan kan het toch een instelling in de versterker betreffen. Zit de Yamaha op een HDMI arc aansluiting van de TV? De Next hangt direct aan de Yamaha neem ik aan.

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat moet ik morgen uitzoeken. Hdmiarc nog nooit van fehoord. Kom er op terug 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

HDMI ARC is Audio Return Chanel dit stuurt de audio van de Next terug naar de versterker eenvoudig gesteld.

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Van de Ziggo Next box gaat de Hdmi naar de Yamaha versterker. Vanuit de versterker gaat hdmi kabel (out) naar Hdmi arc van tv connectbox van Samsung. Zolang de tv aan is is er geen probleem. Is de tv uit dat heb ik de storing van telkens 1 sec uitval van geluid. Morgen krijg ik optische kabels. Dat maar proberen.

niekblom
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

bedankt allemaal voor het meedenken. Het probleem is opgelost door de mediabox met een optische kabel op mijn surround systeem aan te sluiten en in mijn versterker aan te geven dat geluid via de optische kabel komt.

Lag dus wrs aan de instelling op de Yamaha htr4068.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic