Hallo,
Ik heb een meningsverschil aangaande radio luisteren als klant bij Ziggo.
Ik stel dat dit alleen kan via tv/media box en of soundbar.
Mijn kennis stelt dat hij radio luister zonder dat de TV aanstaat. Wij praten over de oude situatie en niet in bezit van een DAB radio. Het radiosignaal van Ziggo bestaat niet meer dus naar mijn idee moet dan de TV stanby staan om radio te kunnen luisteren.
Ook beweert mijn kennis dat de radio via zijn media box speelt bij tv kabel er uit en stroom eraf volgens mij kan dit niet. De media box zie ik als een elektronisch apparaat wat signalen door geeft of tv of radio en deze ontvang via de tv dit via de kabel of kan e.a. ook draadloos?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zo kan het ook, maar installeren en volledige bediening is dan onmogelijk.
Next > hdmi > audio installatie
Mini > hdmi > audio installatie
Next > hdmi > tv > hdmi > audio installatie. Als tv arc ondersteund met tv uit.
Mini > hdmi > tv > hdmi > audio installatie. Als tv arc ondersteund met tv uit.
Next > optical > audio installatie.
Bediening via voice.
"Wat ik niet blijf snappen coax naar media box en van Mediabox naar geluidsinstallatie."
Via coax komt het digitaal radio signaal op de Next binnen en op de Next kun je via de radio app kiezen welk radio programma je wilt horen en via een optische glasvezelkabel kabel naar de geluidsinstallatie, kun je het geluid via de geluidsinstallatie horen.
Toen ik nog de media box next had kon ik de radio via de box ontvangen en ik kon de TV uitschakelen , wel geluid maar geen beeld.
Ik heb nu overal de mini box en de TV uitschakelen gaat niet meer. Het logo van de zender circuleert op de TV. Weet iemand hoe je dit kan uitschakelen?
@HenkBolman1946 Dat is nog niet uit te schakelen.
@HenkBolman1946 de TV uitlaten is in principe wel mogelijk voor gebruikers van de Mini Next alleen vergt dat extra adapters en kabels of compleet andere audio apparatuur.
Die noemt het een screensaver is al een verbetering.
@HenkBolman1946 In aanvulling op de andere reacties, op veel moderne tv's kun je wel het beeldscherm uitschakelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.