Hofa

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radio werkt niet i.c.m. Denon MA41DAB

ik heb de mediabox mini maar kan nu geen radio meer luisteren via mijn Denon RCD-MA41DAB. Via de losse antenne maar een paar kanalen.

Ik baal daar van maar heb me waarschijnlijk niet goed ingelezen van tevoren.

 

Is er een oplossing om digitaal radio te luisteren. Via de tv kan ook maar ik wil niet voortdurend het scherm aan.

 

Ik hoop op een oplossing.  Er is al meer over geschreven maar dat begrijp ik niet helemaal. Ik ben technisch een leek.

 

****@*****   ***mod edit - e-mailadres verwijderd uit openbaar bericht ***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De RCD-MA41DAB beschikt over een analoge en digitale optische ingang. Op een van deze ingangen kun je een digitale radio, zoals de Quantis QE317 aansluiten. De QE317 wordt via een 'reguliere' coaxkabel (zelfde als voor TV/decoder) aangesloten. Mogelijk heb je hiervoor een (extra) splitter (POA-01-A) nodig, deze kan eventueel kosteloos worden toegestuurd. Mogelijk is ook een retourbandfilter (HPFX258-IECFM) nodig om storing vanuit het modem op de QE317 te voorkomen.

 

Op de QE317 moet eenmalig worden gezocht naar zenders. Met de Denon-radio overgeschakeld op de analoge of digitale ingang kun je vervolgens muziek luisteren zonder de TV of Next Mini nodig te hebben.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes