Hofa

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radio werkt niet i.c.m. Denon MA41DAB

ik heb de mediabox mini maar kan nu geen radio meer luisteren via mijn Denon RCD-MA41DAB. Via de losse antenne maar een paar kanalen.

Ik baal daar van maar heb me waarschijnlijk niet goed ingelezen van tevoren.

 

Is er een oplossing om digitaal radio te luisteren. Via de tv kan ook maar ik wil niet voortdurend het scherm aan.

 

Ik hoop op een oplossing.  Er is al meer over geschreven maar dat begrijp ik niet helemaal. Ik ben technisch een leek.

 

****@*****   ***mod edit - e-mailadres verwijderd uit openbaar bericht ***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De RCD-MA41DAB beschikt over een analoge en digitale optische ingang. Op een van deze ingangen kun je een digitale radio, zoals de Quantis QE317 aansluiten. De QE317 wordt via een 'reguliere' coaxkabel (zelfde als voor TV/decoder) aangesloten. Mogelijk heb je hiervoor een (extra) splitter (POA-01-A) nodig, deze kan eventueel kosteloos worden toegestuurd. Mogelijk is ook een retourbandfilter (HPFX258-IECFM) nodig om storing vanuit het modem op de QE317 te voorkomen.

 

Op de QE317 moet eenmalig worden gezocht naar zenders. Met de Denon-radio overgeschakeld op de analoge of digitale ingang kun je vervolgens muziek luisteren zonder de TV of Next Mini nodig te hebben.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De RCD-MA41DAB beschikt over een analoge en digitale optische ingang. Op een van deze ingangen kun je een digitale radio, zoals de Quantis QE317 aansluiten. De QE317 wordt via een 'reguliere' coaxkabel (zelfde als voor TV/decoder) aangesloten. Mogelijk heb je hiervoor een (extra) splitter (POA-01-A) nodig, deze kan eventueel kosteloos worden toegestuurd. Mogelijk is ook een retourbandfilter (HPFX258-IECFM) nodig om storing vanuit het modem op de QE317 te voorkomen.

 

Op de QE317 moet eenmalig worden gezocht naar zenders. Met de Denon-radio overgeschakeld op de analoge of digitale ingang kun je vervolgens muziek luisteren zonder de TV of Next Mini nodig te hebben.

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Hallo Hofa

 

Ikzelf heb voor op mijn computerkamer, zijnde de kleinste kamer boven, een RCDM40DAB staan.

die  is vrijwel gelijk aan uw M41.  Ik heb ge-experimenteert met binnenshuis antenne's voor DAB+

ontvangst. Ik weet waar ik het over heb want ik ben al 44 jaar een gelicenceerd radio zend amateur.

In mijn huiskamer werkte een draadje als antenne niet. op mijn computerkamer werkt dat draadje 

voldoende voor de lokale stations. Echter een oude scanner antenne, zoals die vroeger werden 

gebruikt voor ontvangst van de lokale brandweer en politie die ik op zolder heb geplaatst leverde

op DAB+ goede ontvangst op van ongeveer 100 stations (ja honderd, geen typ fout).  Zowel de

regionale stations, maar ook de landelijke en de commercieele stations zijn op die hier prima te

ontvangen.  In mijn huiskamer staat een andere DAB+ receiver, een Cambridge ARX100D, welke

met een splitter op dezelfde  zolder antenne zit. Dus probeer indien mogelijk een goedkoop

scanner antennetje te vinden en dat ding op zolder op een andere hogere plaats te zetten. 

Als dat niet mogelijk is, overweeg eens de QE317 tuner,  die werkt gewoon op de kabel, echter

vergeet niet om daar een zogenaamd retourbandfilter tussen de antenne kabel te monteren,

anders valt de ontvangst daarvan regelmatig weg.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Wat begrijp je dan niet? Omdat de next- mini geen audio uitgangen heeft heb je een hdmi audioextractor nodig om 'm op je RCD-MA41DAB

aan te sluiten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat uiteraard onbegrijpelijk is, blijft het punt dat er geen jackplug of een optische uitgang is voorzien. 

 

Zelfs met een audio extractor blijf je nog opgezadeld met de voice control om van kanaal te wisselen.

 

De genoemde QE317 is dan handiger.

Of de Technisat cablestar 400 dat is een DVB-C tuner met ingebouwde luidsprekers.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tja keuzes de next mini werkt prima via hdmi passthrough op soundbar hoef tv niet aan te zetten voor radio

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mini zal best 'prima' werken echter het kan veel makkelijker. Gewoon weer een kanaal nummer vanaf 801 bijvoorbeeld.

Het is geen klantvriendelijk apparaat.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

iedereen heeft zijn mening over dingen natuurlijk , dat deze mediabox niet de gebruiksvriendelijk biedt de sommige klanten zoeken dat is helemaal waar 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Aangezien dit de standaard box is of wordt moet de klant het maar zien op de lossen of vragen om de Media box Next die beter voorzien is van aansluitmogelijkheden. 

@Hofa Dat is ook een mogelijkheid vraag om een 'gewone' Next. Alleen is het mij niet duidelijk of en hoe dat nu moet.

Uitgelicht topic