1
Vraag
2
Reacties
Martin1963

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radio via stereo-installatie

Goedemorgen,
sinds hedenmorgen kan ik geen FM zenders meer ontvangen op mijn stereo installatie, via de kabel.
Ziggo heeft dit reeds vroeg bekend gemaakt, maar de ingangsdatum was mij even ontschoten. Mijn vraag is dan ook geen verwijt aan Ziggo, maar aan mijzelf, dat ik niet eerder aktie ondernomen heb.
Wat is het geval? Mijn stereo installatie heeft achterop 2 tulp aansluitingen ("Line"). Mijn mediabox XL heeft een spdif (optische kabel) aansluiting. Volgens de site van Ziggo moet het mogelijk zijn om deze twee met elkaar te verbinden. Een losse, gratis antenne kabel is geen optie, aangezien mijn favoriete radiozender (Arrow classic rock) niet via de ether uitzendt. En de hele dag mijn TV aan vind ik ook niets. Bestaan er kabels met aan de ene kant een spdif aansluiting en aan de andere kant 2 tulpstekkertjes? Of moet er een converter (optisch naar analoog) tussen? En zo ja, is zo'n converter duur? Duurder dan de digitale radio-ontvanger van Ziggo (50€)?
Graag jullie advies.

Groeten van Martin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Martin1963
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steefb,
dank voor de zeer snelle reactie, stel ik zeer op prijs. Maar heeft een meadiabox XL dan ook een mini-jack aansluiting? Zag (in het donker) alleen 4 lan-kabel aansluitingen en een SPDIF aansluiting. Moet ergens nog wel een mini-jack naar tulp hebben liggen. Zal straks even zoeken. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Steefb_0-1627986668259.jpeg

 

Martin1963
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steefb,
dom van mij, had ik zelf ook kunnen bedenken, even de handleiding er op na slaan.
Maar goed. Dank voor dit plaatje. Ik heb een mini-jack/tulp snoertje gevonden. Straks even proberen.

Martin1963
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja hoor, hij doet het. Fantastisch. Ik ben erg blij met dit forum.
Keep up the good work.

Grt. 
Martin

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic