1
Vraag
2
Reacties
snoeki

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Radio via bluetooth

Ik heb een NIET digitale Harman Kardon receiver die is verbonden met mijn Samsung Smart TV en luisterde hiermee vroeger op de receiver naar analoge radio zenders.

Nu er geen analoog meer is en mijn receiver niet digitaal kan ontvangen doe ik het volgende om toch radio via mijn receiver te kunnen luisteren.

Receiver is gekoppeld met een HDMI kabel met mijn Smart TV, koppel mijn TV via "bron" naar de hdmi aansluiting receiver, krijg dan home menu receiver in beeld vd Smart tv.

Zoek daarna via mijn samsung smartphone bluetooth verbinding met receiver, is gelukt en speel daarna via een radio app op mijn smartphone radio zenders af.

Gaat op zich goed, maar de Bluetooth verbinding valt soms na 1 uur, 2 uur of 3 uur uit. Soms ook helemaal geen uitval. Weet u misschien hoe ik dit kan voorkomen ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Nee, wat je nodig hebt is eerder zoiets 

Screenshot 2022-10-24 at 14.27.27.png

 

Wat voor SmartPhone/tablet heb je?

Bekijk in context

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Dus kabeltje in de "Headphone" aansluiting en de andere 2 stekkers in de Receiver en speel je favoriete  muziekstation via de Samsung op de HK.

Screenshot 2022-10-24 at 15.20.26.png

Bekijk in context

13 Reacties 13
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6231Posts
  • 234Oplossingen
  • 4807Likes

Dag @snoeki 

Allereerst: welke niet digitale Hartman Kardon receiver (modelnummer) heeft u?

snoeki
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

BDS 375

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Wat ik doe is een oude smartphone of tablet via een audio kabeltje aansluiten op de receiver.

 

Op de smartphone of tablet het gewenste audiokanaal opzoeken (via een of meerdere apps) en luisteren maar.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Het wegvallen van de Bluetooth verbinding kan in beide apparaten zitten. Ik kan hier verder niet heel veel zinvols overschrijven, mogelijk is er in de instellingen iets over te vinden, ik heb  de handleiding nog niet bekeken.

 

U bent Ziggo klant heeft u ook een mediabox van Ziggo zo ja welke? 

Dan kunt u wellicht via die box radio luisteren het mooiste is als u een box heeft met een optische uitgang.

Ziggo zelf levert ze niet meer mogelijk is een quantis 317 een betere oplossing of een andere DVB-C tuner. Zoals deze met eigen luidsprekers 

Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

Hallo,

 

u zou ook een stereo ( ! ) Internet-radio kunnen kopen, die u m.b.v. tulp/RCA ( vast wel aanwezig op uw "...NIET digitale..." versterker ), kan aansluiten.

Er zijn heel veel merken en types te koop, met weinig tot heel veel opties/mogelijkheden en van goedkoop tot erg duur. Vaak gebruiken deze een wifi verbinding voor het internet en hebben dus ook geen extra netwerk bekabeling nodig.

Zo maar een voorbeeld : Technisat Digitradio 10 IR radioadapter DAB+, FM, internetradio 


Ps. Koopt u niet een apparaat welke alleen DAB+ heeft, want dan hebt u een grote kans dat dit op een teleurstelling uitloopt. Het Nederlands DAB+ is beslist minderwaardig t.o.v. van FM en internet-radio. Niet alleen qua geluidskwaliteit, maar ook qua ontvangst.
En dan hebben we het nog niet eens over de duizenden zenders die via internet-radio te ontvangen zijn. Een leuk voorbeeld om te zien hoeveel internet zenders er zijn : Radio Garden. Hier kan u met gemak, een hele week 'zenders-klikken' en dan hebt u nog maar een heel klein deel gehad.

snoeki
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lijkt mij ideaal, maar wat type kabeltje is het voor aansluiting met de smartphone

Pasi

Level 18
  • 9833Posts
  • 493Oplossingen
  • 5464Likes

@snoeki  schreef:

Lijkt mij ideaal, maar wat type kabeltje is het voor aansluiting met de smartphone


Het is mij onduidelijk op welk logje u reageert, maar de 'radiootjes' zoals de Technisat kan u met een tulp/RCA direct op uw versterker aansluiten ( als uw versterker een tulp/RCA ingang heeft ).
Dan hebt u uw smartphone helemaal niet meer nodig voor (internet-) radio ontvangst op uw versterker.


Ps. u kan met deze knop een quote plaatsen ( deze daarna eventueel inkorten ) en daaronder uw vraag/reactie plaatsen, zodat gelijk duidelijk is waarop u reageert.

Pasi_0-1666604593647.png

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki  schreef:

Lijkt mij ideaal, maar wat type kabeltje is het voor aansluiting met de smartphone


Voor smartphone is hetzelfde kabeltje nodig.

 

Jammer dat de netwerkaansluiting alleen DLNA en bekende streamingdiensten ondersteunt.

Geen internetradio voor zover ik snel kan zien.

snoeki
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn receiver heeft een analoge audio ingang. Ik zorg voor kabeltje met 1x audio aansluiting en aan de andere kant een usb c aansluiting. Deze koppelen en dan kun je via een app radio luisteren?

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Nee, wat je nodig hebt is eerder zoiets 

Screenshot 2022-10-24 at 14.27.27.png

 

Wat voor SmartPhone/tablet heb je?

snoeki
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat om een Samsung S10+

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Dus kabeltje in de "Headphone" aansluiting en de andere 2 stekkers in de Receiver en speel je favoriete  muziekstation via de Samsung op de HK.

Screenshot 2022-10-24 at 15.20.26.png

Marinus

Level 14
  • 907Posts
  • 30Oplossingen
  • 316Likes

@snoeki 

Echter de simpelste oplossing is de bijgeleverde FM-antenne aan te sluiten op de receiver.

 

Dat zou voor de NL zenders wel eens de beste audiokwaliteit op kunnen leveren.

 

Luister je graag buitenlandse zenders, of zitten de locale piraten de NL frequenties dwars, dan is internetradio een mooie oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic